Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-20, 12:23
  #1525
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dppett
Hej!

Jag kör Logic Pro 9!

Jag har provat att inte ha några andra saker igång när jag startar Logic för att inte dra ram. Av med utorrent, chat, webbläsare, ja allt! Trots det segar det och bara hänger sig!

Hm ja då är det svårt att veta. Det jag kan komma på är att göra en resan på alla plug ins, börja med en helt ren nytt projekt och se om det börjar direkt med en instrument plug är igång. Allt det där kanske du redan kollat?
Citera
2015-10-20, 12:24
  #1526
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag är väldigt sugen på att köpa Logic Pro X, finns det någon möjlighet så som Steinberg har med en provversion på 30 dagar. Förmodar inte det men frågar er andra.

Tyvärr inte, inte vad jag hittar i alla fall
Citera
2015-11-09, 22:37
  #1527
Medlem
Cerises avatar
Jag har ett jättejobbigt problem, min dataskärm är ganska liten och när jag försöker skrolla upp i logic så att jag kan se effekterna på instrumenten på vänster sida så hoppar hela programmet upp och det går inte att se hela fönstret. Går det att lösa på något sätt?
Citera
2015-11-09, 23:58
  #1528
Medlem
Cerises avatar
Hittade det.
Citera
2015-11-14, 12:01
  #1529
Medlem
Jag använder mig av Logic och med hjälp av pluggen pitchshifter så har jag testat att höja hela ljudfilen med en halvton (+1). Det fungerar men ljudet låter lite svajigt. Finns det något sätt att höja eller sänka ljudfiler i tonart utan att kvalitén på ljudet påverkas märkvärt?
Citera
2015-11-29, 04:08
  #1530
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojnes
Jag använder mig av Logic och med hjälp av pluggen pitchshifter så har jag testat att höja hela ljudfilen med en halvton (+1). Det fungerar men ljudet låter lite svajigt. Finns det något sätt att höja eller sänka ljudfiler i tonart utan att kvalitén på ljudet påverkas märkvärt?

Algoritmen på ljudsignalen kommer att påverkas hur du än gör.
Jag antar att du vill gå upp i tonläge på ljudfilen?
Pröva AUpitch istället, och öka den med +100.

Återkom om det är något.
Citera
2016-04-06, 15:54
  #1531
Medlem
adadglgmuts avatar
Hur gör jag när jag vill skicka ett logic-projekt till någon i ett mail? Förstår att man på något vis ska packa ihop alla filer.

Har kopior i samma mapp om det gör någon skillnad, och det är en av kopiorna jag vill skicka då den är det färdiga projektet.
Citera
2016-08-29, 03:24
  #1532
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adadglgmut
Hur gör jag när jag vill skicka ett logic-projekt till någon i ett mail? Förstår att man på något vis ska packa ihop alla filer.

Har kopior i samma mapp om det gör någon skillnad, och det är en av kopiorna jag vill skicka då den är det färdiga projektet.

Du måste skicka filerna i audio-format.
Du kan alltså inte skicka hela Logic-projektet om inte mottagaren har exakt alla saker du själv har använt dig utav.

Även här kan det bli error då projekten oftast inte läser av vad för inställningar du har på dina vst-synthar och diverse.

Ledsen för sent svar, citera mig nästa gång så ska jag försöka svara på era frågor snabbare.
Citera
2016-10-16, 04:31
  #1533
Medlem
JeanRaphaels avatar
Logic Pro X - Byta BPM

Hej!

Jag har nyligen uppgraderat till Logic X Pro, men har ett irriterande problem som jag inte stött på tidigare:

Jag behöver ställa in BPM till exakt 89.1 men lyckas bara få till 89 bpm utan decimaler.


Vore mycket tacksam för hjälp.
Citera
2016-10-16, 12:07
  #1534
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanRaphael
Hej!

Jag har nyligen uppgraderat till Logic X Pro, men har ett irriterande problem som jag inte stött på tidigare:

Jag behöver ställa in BPM till exakt 89.1 men lyckas bara få till 89 bpm utan decimaler.


Vore mycket tacksam för hjälp.

Dubbelklicka på tempot i transportdelen och skriva in 89.1 funkar inte?
Citera
2016-10-16, 15:51
  #1535
Medlem
JeanRaphaels avatar
Jo, men inget händer då jag trycker kommatecken eller punkt, så det blir 891 bpm då.
Citera
2016-10-16, 17:25
  #1536
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanRaphael
Jo, men inget händer då jag trycker kommatecken eller punkt, så det blir 891 bpm då.

Japp verkar vara så, men du kan lägga in det i list editorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback