Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 22:00
  #1597
Avstängd
Sakrasontos avatar
Någon här som har köpt Lennardigital's Sylenth samt har problem med Logic Pro att känna av att den är fullt installerad?
Citera
2018-01-15, 21:10
  #1598
Medlem
DMfanNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Någon här som har köpt Lennardigital's Sylenth samt har problem med Logic Pro att känna av att den är fullt installerad?

Har inte just den, men ibland händer det att vissa ljud inte finns med trots att man har laddat ner allt. Händer väldigt sällan men ändå.
Citera
2018-01-27, 21:50
  #1599
Medlem
DMfanNo1s avatar
Jag kommer inte åt verktygen när jag trycker på T, detta efter en uppdatering, vad har hänt?
Citera
2018-02-07, 22:46
  #1600
Medlem
DMfanNo1s avatar
Men vad i helvete?! Platinum reverb finns inte kvar längre
Det var mitt favoritreverb ju.

Citera
2018-02-13, 20:55
  #1601
Medlem
DMfanNo1s avatar
Om man lägger på en effekt som t.ex. limiter eller compressor, och sedan tar bort plug inen, förstörs dynamiken då eller blir det exakt som från början? Har testat man har svårt att avgöra, det känns som att det blir lite skillnad efteråt. Men jag kanske inbillar mig.
Citera
2018-02-23, 23:17
  #1602
Medlem
Hallå! Någon som vet hur man får till ljudet på en elgitarr i Logic pro så det får ljudet av spaghettiwesternmusik? Exempelvis https://www.youtube.com/watch?v=h1PfrmCGFnk 47 sekunder in.
Alltså, ljudet som Ennio Morricone kör mycket med.
Har hittils lagt till Tremolo, Flanger, Spring samt lite distortion. Börjar likna något med något stämmer inte helt...
Citera
2018-10-08, 14:09
  #1603
Medlem
Går det att skriva ut eller exportera noter i PDF från logic pro x? Verkar inte finnas alternativet skriv ut som PDF när man går på File/print iaf.
Citera
2019-07-07, 21:36
  #1604
Medlem
danskenitunnans avatar
Har införskaffat lite prylar en Aston origin Mic, mac pro, yamaha hs 7er, scarlett solo ljudkort samt hörlurar. Kopplar in allt i scarletten men förstår inte hur man ändrar i logic. Just nu får jag bara ut ljud i högtalarna. Någon som har ett tips?
Citera
2019-07-11, 15:35
  #1605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danskenitunnan
Har införskaffat lite prylar en Aston origin Mic, mac pro, yamaha hs 7er, scarlett solo ljudkort samt hörlurar. Kopplar in allt i scarletten men förstår inte hur man ändrar i logic. Just nu får jag bara ut ljud i högtalarna. Någon som har ett tips?

File / Preferences / Audio / Output device: Scarlett Solo.
File / Preferences / Audio / Input device: Scarlett Solo.

Om ljudkortet inte finns att välja där kan det vara så att drivrutiner inte installerats...
Dock har jag för mig om att det inte ska behövas installeras några drivrutiner för Focusrites Scarlett-ljudkort på Mac (hade ett 2i4 tidigare), men jag kan minnas fel. Kolla på Focusrites hemsida för att se om det finns drivrutiner och mjukvara att ladda ner och installera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback