Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-23, 16:36
  #1
Medlem
Random~s avatar
Testade för ett par dagar sedan att köpa ett paket Blend (gul) trots mina fördommar om att det endast är pensionärer som röker Blend, efter 2 sömnlösa nätter kom jag fram till att Blend är något för mej, åt helvete med Marlboro

Min fråga är nu, hur "ocoolt" är det egentligen att röka Blend?

En fråga till, finns det några andra cigg som liknar Blend? Dvs att dom är lite smala och har samma smak? Ifall jag mot förmodan skulle falla för grupptrycket och byta tillbaks till mina gamla hederliga Marlboro
Citera
2009-07-23, 16:38
  #2
Medlem
Katastrofals avatar
Speciellt gula Blend är väldigt ocoola, ja. Har aldrig sett någon under 40 röka dessa cigg.
Citera
2009-07-23, 16:38
  #3
Medlem
janZZon86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random~
Testade för ett par dagar sedan att köpa ett paket Blend (gul) trots mina fördommar om att det endast är pensionärer som röker Blend, efter 2 sömnlösa nätter kom jag fram till att Blend är något för mej, åt helvete med Marlboro

Min fråga är nu, hur "ocoolt" är det egentligen att röka Blend?

En fråga till, finns det några andra cigg som liknar Blend? Dvs att dom är lite smala och har samma smak? Ifall jag mot förmodan skulle falla för grupptrycket och byta tillbaks till mina gamla hederliga Marlboro
Tillåt mig att skratta

En fråga till dig, man röker väl det man tycker mest om? Ett beronde är ju inte direkt coolt.
Citera
2009-07-23, 16:40
  #4
Medlem
Random~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janZZon86
Tillåt mig att skratta

En fråga till dig, man röker väl det man tycker mest om? Ett beronde är ju inte direkt coolt.

Klart man inte röker för att det är coolt men man vill ju samtidigt inte skämma ut sig
Citera
2009-07-23, 16:40
  #5
Avstängd
Truce-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofal
Speciellt gula Blend är väldigt ocoola, ja. Har aldrig sett någon under 40 röka dessa cigg.
+1

Bara sett folk över 40, förutom en småkille som rökte gula blend för att farsan hans hade rökt gula blend i 10år!
Citera
2009-07-23, 16:41
  #6
Medlem
Farmstars avatar
Coolt eller inte, det går ju ändå inte att avgöra vad du har i käften om du inte står riktigt nära.

För mig kvittar det vad folk röker, snyltar gärna inte på dem som röker ekonomivarianter så som level utan betalar gärna 50-lappen eller avstår. Gula blend är säkert goda de också, aldrig testat vad jag kan minnas.
Citera
2009-07-23, 16:41
  #7
Medlem
janZZon86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random~
Klart man inte röker för att det är coolt men man vill ju samtidigt inte skämma ut sig
Personligen så tycker jag att man inte skämmer ut sig när man röker någonting man gillar, jag tycker att du ska köra stenhårt på Blend Om du nu tycker om det.
__________________
Senast redigerad av janZZon86 2009-07-23 kl. 16:44.
Citera
2009-07-23, 16:44
  #8
Medlem
vemomintedus avatar
det är ocoolt att röka över huvudtaget.
Citera
2009-07-23, 16:47
  #9
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
det är ocoolt att röka över huvudtaget.

Förvisso men om man nu redan trillat dit behöver man ju inte göra det ännu värre genom att röka ett extremt ocoolt märke. Gul Blend, eller Blend överhuvudtaget, är ett big no-no om du inte är ett femtioårigt vårdbiträde med rökhosta.
Citera
2009-07-23, 16:48
  #10
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random~

vet inte hur gammal du är. borde inte märket vara väldigt obetydligt? det är väl knappast någon som kommer komma fram till dig "amen sicken tönt du är som röker blend". hoppas du slutar istället. mycket coolare. går hem hos brudarna
Citera
2009-07-23, 16:54
  #11
Avstängd
Wilhelm.MJs avatar
Men vad sjutton är "coolt" att röka, då?
Marlboro? Prince? Camel? Lucky Strike?

Själv röker jag inget av dessa, men inte heller gula Blend. Undra varför de fått en sådan gubb-stämpel?
Citera
2009-07-23, 16:59
  #12
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
det är väl knappast någon som kommer komma fram till dig "amen sicken tönt du är som röker blend".

Jag hade utan en sekunds tvekan sagt exakt det om jag ertappade någon av mina bekanta (möjligtvis undantaget min gamla mor) med en blend i mungipan.

Självklart bör man vara tolerant mot sina medmänniskor men någonstans måste man dra gränsen för vad som egentligen passar sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback