Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-23, 02:45
  #1
Medlem
Nidhoggs avatar
Visste inte om jag skulle lägga tråden i fordons-delen eller här, men det handlar ju om ljud så jag testar här.
Jag är väldigt sugen på att köpa nytt ljud till vinterbilen, men vill inte lägga ner för mycket pengar på den, så jag hittade Hillman cd-spelare: http://www.itsajten.com/productview....dc16691d&c=954

I paketet ingår en cd-spelare (USB, Mp3, lågnivåutgång, fjärrkontroll), samt två 5.25"-högtalare, och två 6x9"-högtalare, allt för det väldigt, väldigt låga priset 999:-.

Innan ni börjar skrika för mycket om kinesiskt billigt skit, så betänk följande: Anläggningen ska sitta i en 745, vinterbil/fraktbil (bra med kombi om man ska frakta stora saker). Jag betalade 3000:- för bilen, låsen funkar inte på vänster bakdörr samt bakluckan. Dock nästintill helt rostfri, och går klockrent.
För tillfället sitter det en gammal radio-enhet i, och det är så VÄLDIGT tråkigt att bara kunna åka med radio dom gångerna man använder bilen. Men eftersom jag inte vill lägga ner över 50% av bilens värde i stereo-anläggning så blev jag väldigt sugen på det här paketet. HELT skit kan det väl inte låta?
Eller? Är det nån som har erfarenhet av Hillman som kan svara?
Troligtvis är det nått importerat kinesiskt märke som blivit omdöpt, men ändå, lite vettiga funktioner har den väl ändå. Med 4 högtalare med på köpet.

Vad säger ni, ska jag slå till på detta kanon-erbjudande, eller är det så plastigt att det faller i bitar efter två veckor? Övertyga mig, om ni sitter med info.
Troligtvis har väl tillverkaren stulit ihop materialet för att kunna hålla det här priset med tillverkningskostnader och frakt, men det är ju inte mitt problem

EDIT: Om ni har andra förslag på cd-spelare från mer seriösa tillverkare (gärna i paket med högtalare) så posta dom gärna här, men några större summor vill jag inte betala, max ett par hundralappar till. USB-ingång är ett absolut krav.
__________________
Senast redigerad av Nidhogg 2009-07-23 kl. 02:53.
Citera
2009-07-23, 03:04
  #2
Medlem
Späks avatar
Äh vafan, köp!

Hur du än gör, så kan det inte bli sämre än i dagsläget!

Ärligt talat, så blev jag själv sugen till andra bilen..

Dock har den bara två högtalare från början, hur fan ska jag lösa det utan att såga hål i bakdörrarna?

I övrigt, om allt skulle skita sig, så har du returrätt i 14 dagar enligt "postorderlagen".
Citera
2009-07-23, 20:19
  #3
Medlem
Hillman

Min Hillman jag placerade i Celican förra året har fungerat klockrent. Inga problem hitills. Mycket specifikationer för pengarna, så jag kan varmt rekommendera detta märke.
Citera
2010-03-24, 10:56
  #4
Medlem
Hej jag har haft hillman i två omgånger en gång en liten cd bara med mp3 funktion den funkade helt oki

Nu har jag köpt en med skärm och det är rena skiten, inget funkar.
Har mailat Itsajten utan något svar om hur jag ska lösa mitt problem med en handbroms kabel...
Denna kabeln funkar inte som någon annan DVD i bilen med skärm. det ska bara vara att jorda den.

Jag hoppas verkligen att de svara idag så jag kan ge itsajten ett bra omdömme om de fixar detta så smärtfritt som möjligt.
Citera
2011-04-11, 04:41
  #5
Medlem
Köpte själv en Hillman stereo nyss av just ITsajten! Jag skulle tro att den är prisvärd..... terzy, har du fått löst dina problem? Har dom hört av sig till dig? Jag har handlat en del av dom och har bara goda erfarenheter av dom!
Citera
2011-04-11, 10:06
  #6
Medlem
DrBums avatar
Inget fel på Hillman.
Jag installerade en utav deras DVD-enheter i helgen, tro den heter 1660. Utan problem.
Bra videoåtergivning och okey ljud. Dock så är det som alltid, bättre med ett sparat slutsteg för högtalare istället för att driva dom på enheten!

Men dära sätter ju både budget och kunnskap kontra tid in!
Citera
2014-01-30, 16:52
  #7
Medlem
Har precis köpt en Hillman HDC 1820 och får inte bluetooth att fungera! I setup menyn är BT-ikonen helt gråmarkerad och kan inte välja några inställningar i den, någon som har haft samma problem?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback