Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-04, 20:01
  #433
Medlem
Vilket märke utav kaustiksoda är vanligast att köpa idag?
Funkar nitor kaustiksoda?
https://www.jula.se/catalog/bygg-och...iksoda-510002/

Vilket märke utav kemiskt ren bensin e vanligast att köpa idag?
Funkar GRIPEN BENSIN kemisk ren?
https://www.bauhaus.se/bensin-gripen...UaAmrQEALw_wcB
__________________
Senast redigerad av Rodonit 2019-04-04 kl. 20:04.
Citera
2019-04-04, 20:10
  #434
Medlem
Nitor och gripen funkar bra! Se till att ha din behållare helt försluten när du ställer in den i frysen. Trots -20 C så kan frysen börja lukta bensin och det vill du inte. Försiktig med propplösaren, använd skyddshandskar
Citera
2019-04-04, 20:27
  #435
Medlem
Tack för svar Frysen som jag tänkt använda e tom och står typ ute, så det e nog lugnt.
__________________
Senast redigerad av Rodonit 2019-04-04 kl. 20:30.
Citera
2019-05-22, 20:41
  #436
Avstängd
någon som har erfarenhet av eller åsikter om Gordo-tek? och eventuellt tips på hur man gör utan en s.k crackpot? dennas funktion i sammanhanget är att erbjuda ett varmt vattenbad (som inte ångar bort) helt enkelt?

https://youtu.be/vHz95il3g6E
Citera
2019-05-24, 17:21
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Är det Nitor bensin man ska använda vid extraktionen?
Står i säkerhetsbladet: nafta vätebehandlad lätt
Det dar ar lite som att saga socker men menar DRUV-socker och inte STRO-socker, men anda inte - men ratt ar det i alla fall inte. For nafta ar inte bara ett namn pa en molekyl, det ar ocksa en slags samlingsnamn (eller anvands pa sa satt i alla fall) for manga olika typer av "petroleum-oljor"... Dvs, det kan sta nafta, men kanske inte bara ar "nafta", om du/ni forstar vad jag menar...
Citera
2020-03-09, 10:03
  #438
Medlem
strategasiats avatar
Förstår verkligen inte vad jag gör för fel, första gången hade jag inne skålen i frysen långt över ett dygn, fortfarande en brun sörja som vägrar stelna, andra försöket så glömde jag mer eller mindre framme så jag hann inte lägga in i frysen, allt vaporiserades.
Citera
2022-01-09, 17:26
  #439
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Enligt http://wiki.dmt-nexus.me/FAQ kan du använda denna teknik;

1. Lös upp ditt orena DMT i tex heptan.
2. Blanda vatten och målarsoda
3. Tillsätt DMT/heptanet till målarsodalösningen och skaka.
5. Låt de två lagren separera.
6. Sug upp DMT/heptanet och låt det avdunsta eller lägg det i frysen.
7. Repetera för att få renare produkt.
What the fuck?

Använd äldre teknik istället för i helvete!
Använd temperaturen och endast heptan, för att ytterligare hålla rent i "köket". Haha, men ja, precis det menar jag. Följande steg har samma (dock även bättre) funktion:

1) Lös upp ditt orena DMT i cirka 50-70 gradigt heptan (Gripens Kemiskt Rena Bensin) som du värmer upp igenom att använda en lufttät glas-behållare i nära-kokande vatten (vatten-termometer är att föredra) osv...
2) Använd en pipett för att suga upp det varma 50-70-gradiga heptanet ifrån burken till ett snaps-glas (eller snaps-glas-format glas) eller ett provrör (vilket är bäst...)... Sen...
3) ... Iaktar du kristalliseringen som pågår varav heptanet dunstar (snabbt när det är i den höga temperaturen) samt som det avdunstar i rumstemperatur, varav det börjar bildas oljor i botten av "koppen"/glaset du använder så bör du suga upp dessa oljor med pipetten och spruta ut dem i ett separat glas för att undvika spill.
4) Om du följt stegen 1-3 om och om igen i minst 1(-3) repetition(er) så bör du ha väldigt fint kristallint material nu.

EDIT: Målarsoda?! Vad i helvete är det för något?! Haha, NaOH? Saltsyra? Waaat?
__________________
Senast redigerad av lilZer0 2022-01-09 kl. 17:32.
Citera
2022-01-09, 17:43
  #440
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Förstår verkligen inte vad jag gör för fel, första gången hade jag inne skålen i frysen långt över ett dygn, fortfarande en brun sörja som vägrar stelna, andra försöket så glömde jag mer eller mindre framme så jag hann inte lägga in i frysen, allt vaporiserades.
Måste säga att jag också fått resultat som det ovan i min tid av att producera DMT utav Mimosa Hostilis, Phalaris Arundinacea & mycket annat material. Grejen är att du har säkerligen DMT i ditt resulterande "gegg", men det behöver renas. Eller, ah, egentligen är väl meningar delade där eftersom materialet du har säkerligen går att röka ändå, smakar lite starkare och innehåller säkerligen mera 5-MeO-DMT och andra alkaloider än N,N-DMT, men det är ändock en jävla häftig upplevelse och jag hoppas att du prövar sörjan (som uppenbarligen producerades för över 2 år sedan )... Ändock måste jag säga att de bästa trippar på "DMT-sörja" jag någonsin haft var på en brun sörja som också vägrade stelna helt. Jag började med att väga upp 200mg för 3 personer (200mg eftersom jag trodde det var väldigt låg renhet - detta var bland de första gångerna jag extraherade) och tog 3 bloss först varav jag höll inne varje bloss virka 15-30 sekunder. Jävlar! säger jag bara, fyfan vad fucked jag blev. Har nog aldrig varit vaken men samtidigt trippat så hårt någonssin, ah, förutom när jag gått hela vägen...
Citera
2022-01-25, 20:49
  #441
Medlem
Eftersom det förekommer så många frågor om ickepolära lösningsmedel kanske det är rimligt att klargöra följande:

naphtha är ingen specifik alkan utan ett namn med många olika betydelser som syftar till vätskor med olika kolväten, vanligen mellan 5-12 kolatomer av olika isomerer. Detta kallas även bensin eller petroleum.

CAS-numret för den Naphtha amerikaner i diverse forum syftar på är: 64742-49-0
Dvs samma som nitor industribensin, gripen kemisk ren bensin, etc och brukar gå under namnet petroleum benzine, vätebehandlad lätt nafta. Att det är en identisk fraktion av kolväten är svårt att säga men antagligen inte, vad det där emot går att säga är att produkter med ovannämnda CAS-nummer funkar som lösningsmedel till detta ändamål.
Många med produkter med detta CAS-nummer marknadsförs innehållandes mestadels Heptan och med oerhört få aromatiska föreningar (oerhört giftiga).
Citera
2022-05-22, 13:20
  #442
Medlem
Great success! Swim hade länge tänkt att ge sig på ett extraktionsförsök, och nu var det dags. En enkel, men tidskrävande tek gjorde jobbet (all-in-all tog det ca fem dagar, med alla tre extraktionsrundor). Resultatet blev över förväntan, med vackra, vita, fluffiga kristaller och den speciella dmt-lukten, som doftar som en blandning mellan nya skor och rosor och som hintar om hög renhetsgrad. Ett drygt gram extraherades ur 100 g mimosabark, vilket måste anses vara fullt godkänt. Swim har inte flugit iväg än, men så fort omständigheterna tillåter ska produkten utvärderas...

Swim lägger gärna upp extraktionsmetoden om nån är intresserad.

https://pasteboard.co/JltG6dJHqm45.jpg
https://pasteboard.co/tuu1ffHaQHvE.jpg
https://pasteboard.co/EfsQbLeJMHvu.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback