2012-03-22, 01:15
Medlem
Hamsterns avatar
Såg inte själva olyckan men var på plats strax därefter..

Hur som helst så gick jag längst Järnvägsgatan när jag hör ett av de passerande tågen tuta och någon sekund senare stannar båda tågen. Då insåg jag att något hänt och knatar bort till övergången där det redan samlats lite folk varav en kille är inne på spårområdet och kollar pulsen på han som blivit överkörd.

Han kände ingen puls och åtminstone i mina ögon såg han inte heller ut att andas. Därefter såg alla mest håglösa ut tills brandkåren kom då den överkörda killen är i brist på bättre ord helt manglad med huvud, midja, armar och ben vridna i onaturliga ställningar. Såg rätt död ut redan då i mitt tycke men tydligen gjorde de återupplivningsförsök en bra stund, så vad vet jag.

Vad jag hörde sen var också att han gått under bommarna och eventuellt pratat i telefon samtidigt. Var som sagt en han, svensk till utseendet och runt 30 år. Otroligt trist och onödigt, har ju hänt ett antal gånger tidigare på den där djävla övergången. Att folk inte lär sig :/
Citera
2012-03-22, 01:19
Medlem
Hamsterns avatar
Har redan svarat i en annan tråd ang. olyckan i Sundbyberg, trådarna kanske ska slås ihop eller något? Men om inte annat så kan man klicka här om man vill läsa vad jag såg.
Citera
2012-03-22, 07:45
Medlem
Nido6s avatar
Ja.. Jävligt onödigt med tanke på att det finns en gångtunnel under spåren precis bredvid.
Jag knallade ner för Järnvägsgatan precis efter att det hänt. Undrade vad det var som pågick.
Nåja, av detta kan vi lära oss att man inte ska bli påkörd av tåg. Det är onödigt.
Citera
2012-03-22, 08:05
Medlem
Jag satt på pendeltåget från Bålsta åkande mot Nynäs. Det stannade helt plötsligt innan Sundbyberg, vi stod helt still i ca en och en halv timma och fick sedan tömma tåget och ta tunnelbana. Dom upprepade om och om igen att det skett en olycka och förarens röst var rätt chockad i början.
Citera
2012-03-22, 08:37
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard86
Va en person som gick under bommarna. Ett tåg missa först sen klippte nästa. En kompis satt på ett fik o såg allt.
Vilket fik ser man den järnvägsövergången ifrån?
Citera
2012-03-22, 09:16
Medlem
Inget är jag ganska säker på. Ligger en kinakrog dock på Järnvägsgatan vid övergången. Satt på tåget i norrgående riktning när det hände. Södergående och norrgående pendel möttes precis vid övergångsstället så det var verkligen sämsta möjliga tillfälle att gå under bommarna istället för att ta 20 meter omväg via tunneln. Tråkigt och onödigt.
Citera
2012-03-22, 21:58
Medlem
För femton år sedan sa informatören "signalfel" när någon blev påkörd i tunnelbanan. Nu säger man "olyckshändelse". Kanske var det lättare att tiga ihjäl det hela på den tiden, tidningarna skriver aldrig om det så folk fick aldrig veta. Nu hamnar sådana olyckor ofta som en tråd på "heta listan" på Flashback.
Citera
2012-03-23, 07:49
Medlem
Quarrels avatar
Sydsvenskan: Stopp i tågtrafiken
Citat:
Personen som blev påkörd avled på platsen. Det finns inga misstankar om brott.
Citera
2012-03-23, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sydsvenskan: Stopp i tågtrafiken

Min väninna i Malmö säger att det är riktig kaos där nere. var det självmord eller olycka?
Citera
2012-03-23, 08:39
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasTie
Min väninna i Malmö säger att det är riktig kaos där nere. var det självmord eller olycka?

Vad jag hört så är det självmord. Kan också intyga kaoset, däremot vid de mindre stationerna. Inga tåg går heller mellan Malmö och lund, och övriga öresundståg mor Lund verkar också stanna på stationerna innan Lund.
Citera
2012-03-23, 09:44
Medlem
Tågolycka åkarp 23/3

Skulle ta tåget i morse och det va inställt på grund av tågolycka mellan Arläv och Åkarp.
Någon som vet vad som hänt?
Starkars tågföraren...
Citera
2012-03-23, 10:06
Bannlyst
Antagligen PUT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem