• 6
  • 7
2009-08-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Så det är alltså bara firefox som är långsamt?

Fungerar andra filmsidor, typ Blip? http://www.spoonyexperiment.com/2009...ii-the-finale/

Blir inte ens denna i HD? http://www.youtube.com/watch?v=o7fr0NfoYXg&fmt=22

Kanske har Flashplayer dött. Du kan även testa en annan browser, Opera finns i lägg till/ta bort.

Det är nog bara att installera om Firefox och flashplayer.

Den första länken du skickade, den fick jag fram en bild men det laddade bara. Och samma med tuben, det är HD och bredbild men det bara laddar. Jag brukar inte ens få upp stora bilden utan bara att den laddar.
Citera
2009-08-01, 15:19
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Den första länken du skickade, den fick jag fram en bild men det laddade bara. Och samma med tuben, det är HD och bredbild men det bara laddar. Jag brukar inte ens få upp stora bilden utan bara att den laddar.

Det är helt klart flashplayer som har dött.

Stäng firefox och öppna en terminal, klistra in:
Kod:
$ sudo apt-get remove flashplugin-nonfree

$ sudo apt-get install flashplugin-nonfree
Citera
2009-08-02, 16:39
Medlem
Citat:
Det är helt klart flashplayer som har dött.

Stäng firefox och öppna en terminal, klistra in:
Kod:
$ sudo apt-get remove flashplugin-nonfree

$ sudo apt-get install flashplugin-nonfree

Jag provade, men det laddar bara när jag trycker HD ändå. Skulle nyss titta på ett par vanliga klipp, men det laggade sönder, ljud hördes men bilden var helt fuckad. Ska man starta om datorn efter jag har gjort de där med koderna? Jag provar det.
Citera
2009-08-02, 17:56
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Jag har googlat, och tydligen så är det en bugg i flashplayer 10 som påverkar många Linux användare, men även några på Windows. Det är bara Adobe som man fixa det, men antagligen så orkar de inte bry sig.

Jag googlar efter en fix..
Citera
2009-08-02, 18:20
Medlem
Citat:
Jag har googlat, och tydligen så är det en bugg i flashplayer 10 som påverkar många Linux användare, men även några på Windows. Det är bara Adobe som man fixa det, men antagligen så orkar de inte bry sig.

Jag googlar efter en fix..

Jasså ? Så var det inte sist för mig :S rackarns otur du.

Tack så himla mycket för din hjälp, den är verkligen kanon. Och vädligt schysst av dig att ens lägga ner din fria (?) tid på att försöka hjälpa mig lösa mina problem. Kanon
Citera
2009-08-02, 19:12
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Jo, men mina Linux kunskaper är väldigt begränsade (Puppy Linux är handikappat)

Du kan försöka med att klistra in "sudo apt-get install libflashsupport" i en terminal och starta om.

Annars finns ett alternativ till Adobes flashspelare, "Gnash" finns i lägg till/ta bort, och är kanske ett vettigt alternativ om man inte spelar tunga flashspel.
Citera
2009-08-02, 19:47
Medlem
Citat:
Jo, men mina Linux kunskaper är väldigt begränsade (Puppy Linux är handikappat)

Du kan försöka med att klistra in "sudo apt-get install libflashsupport" i en terminal och starta om.

Annars finns ett alternativ till Adobes flashspelare, "Gnash" finns i lägg till/ta bort, och är kanske ett vettigt alternativ om man inte spelar tunga flashspel.

Tack så mycket, ska kolla direkt.

EDIT installerade Gnash. Och skrev i det dära du sa, men då kom det upp nå skit att de inte gick :/

HD på tuben funkar inte fortfarande :s
Senast redigerad av tjockarn 2009-08-02 kl. 20:07.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in