Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 01:13
  #169
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett filmen som bygger på boken, The Innocents?
Nej det har jag inte, men jag sökte på flashback på novellens namn och såg att du nämnde filmen vid ett tillfälle. Gissar att jag skulle tycka om den. Både The Others och, framför allt, The Haunting uppskattades väldigt mycket, och den här historien är ju lite liknande. Jag gillar renodlade spökhistorier i stora herrgårdsbyggnader. Ska ses någon gång.

The Haunting är ju förresten en Shirley Jackson-roman ursprungligen. Finns dessutom översatt till svenska. Den ska jag absolut läsa.
Citera
2014-04-17, 15:04
  #170
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
The Haunting är ju förresten en Shirley Jackson-roman ursprungligen. Finns dessutom översatt till svenska. Den ska jag absolut läsa.

Den ska jag också läsa någon gång framöver!
Citera
2018-11-09, 21:10
  #171
Medlem
Jag lyssnade igenom "Mannen under trappan" på Storytel (någon hade sagt att den skulle vara läskig) men jag blev inte imponerad. Den var inte dålig direkt men absolut inte läskig. Det gjorde inte saken bättre att man enkelt listade ut "grejen" med boken ungefär en tredjedel in och bara satt och väntade på att få det bekräftat.

Kan någon rekommendera en riktigt obehaglig eller läskig bok som även överraskar lite? Helst ska den finnas som ljudbok på Storytel också.

Tack

EDIT: Insåg precis att den här tråden är rätt gammal, googlade "skräckböcker"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback