Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Polisen ska ha riktat in sig på att gärningsmannen fanns i Bengtssons närhet, och där igeonom kört fast. När polisen inte fann mannen i fåtöljen i Bengtssons bekantskapskrets ska de ha släppt letandet efter honom vad jag har hört. Polisen var irriterad på tidningarnas skriverier som de ansåg försvåra utredningen.
Bengtssons var fattiga hade just fått sitt fjäde barn, radiohandeln gick dåligt.
Karlstad-Tidningen ordnade en insamling till familjen och ska ha fått ihop flera tusen.
Har hört att en gammal mentalpatient från Mariberg tog på sig gärningen på sin dödsbädd på 1990-talet. (Vet dock ingenting om det egentligen, antagligen bara ett löst rykte.)
Tack för intressant information Lill-Einar.
Ja jag har också läst detta, att polisen inriktade sig på att finna bl.a. den gråklädde mannen i Bengtssons bekantskapskrets. De vittnen som hade sett denne man kände inte igen honom. Troligtvis var detta GM?
Radiohandlaren hade mycket dåliga affärer och han höll bl.a. på med växlar.
Det har jag aldrig förr hört att Karlstad-Tidningen gjorde en insamling till Bengtssons familj. Ett mycket bra initiativ.
Ej heller detta med den gamle mentalpatienten som skall ha erkänt mordet. Vem vet? Det kan ju vara sant?