Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-21, 21:26
  #13
Medlem
Nu ska jag tjata vidare i tråden..
Visst kan begagnat vara bra, men.... när det gäller röjare och trimmers, kolla vinkelväxeln.

En röjare ska ha smörj i vinkeln. Får den inte det, är det adjöss.
Så ska man handla begagnad röjare , gör det hos en handlare som lämnar garanti..
Var inte dumsnål. Gå in på skogsforum och fråga..
Citera
2009-07-21, 21:45
  #14
Medlem
miklons avatar
Ok, det får nog bli en lite enklare variant av något känt märke och så lägga lite pengar på en bra tråd, det verkar vara det som ger mest bang for the bucks om man inte vill lägga 4-5 000.
Citera
2009-07-21, 22:09
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Ok, det får nog bli en lite enklare variant av något känt märke och så lägga lite pengar på en bra tråd, det verkar vara det som ger mest bang for the bucks om man inte vill lägga 4-5 000.

Du får med slyklinga från husqvarna och stihl`s mindre modeller.

Som DennisOlof sa..glöm inte visir...
Citera
2009-07-22, 08:44
  #16
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Duger det då med en bensindriven variant för 1 000-1 500 kr (t.ex. Partner Kolibri II), eller är det också för klent?
Trimma gräs orkar den med, men du kommer att vika ihop den i ren ilska när skiten aldrig startar. Jag gråter inombords varje gång jag möter en lycklig sommargäst på väg ut från Jula med en Kolibri under armen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback