Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-20, 20:55
  #25
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Bare Back Blow Job = OWO = oralt utan kondom

OK, tack. I Tyskland (som det ju handlar om här) brukar det kallas "Blasen natur" eller liknande.
Citera
2017-03-20, 23:00
  #26
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
OK, tack. I Tyskland (som det ju handlar om här) brukar det kallas "Blasen natur" eller liknande.

Französisch ohne är väl det vanligaste.
Citera
2022-05-22, 11:05
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Äntligen fick jag tillfälle att besöka Tysklands äldsta FKK-klubb. Den omtalade Bernds Saunaclub i Hennef Lichtenberg några mil utanför Bonn och Köln. Klubben kallas också Der Schieferhof eller bara Der Hof.

/…/

Istället för tidig kväll så var klockan nästan 22:00 när jag kom till Lichtenberg. Jag var trött och hungrig då restaurangvagnen inte heller hade fungerat och funderade på att gå och lägga mig istället. Sent på kvällen är dessutom ofta tjejerna också trötta. Men som tur var tog nyfikenheten över och jag promenerade till Schieferhof några hundra meter från hotellet. Vägen dit gick genom ett vanligt villaområde tills jag kom fram till Schieferhof nr 28. Klubben ligger i en vanlig villa (modell större) i ett litet samhälle på landet. En stor 28:a fanns på villans gavel så det gick inte att ta miste och vid ringklockan stod det privatklubb.

Ringde på och efter en liten stund kom en naken Elina och öppnade. Efter den obligatoriska frågan var jag parkerat bilen (med tanke på grannarna) och om det var mitt första besök så förklarade hon reglerna. 70 Euro i inträde och det inkluderade tillgång till en buffet och fri dricka och 50 Euro för en halvtimme på rummet med en flicka. Betalade 70 Euro till tjejen som stod i baren. Hon var helt påklädd, men enligt ISG så står hon inte alltid där, utan deltar i aktiviteterna i samband med parties m m. Fick nycklar till ett skåp och den bricka som man fäster runt handleden där tjejerna antecknar genomförda aktiviteter.

Elina visade mig runt och efter en dusch gick jag till baren och tog en öl (gratis). Tittade mig runt lite men bestämde mig för att det var en god idé att äta lite först. I matsalen fanns olika sallader, stekt korv, köttgryta och makaroner. Inte helt tokigt.

Klubben är ursprungligen en vanlig större villa. Bottenvåningen och källarvåningen disponeras för aktiviteter. Det är bara tjejerna, och inga kunder, som har tillträde till övervåningen. Det finns en bar och ett större allmänt rum med soffor på varje våning. Efter att ha ätit så började jag spana. Eftersom Bernds ligger i en vanlig villa så är det inte lika stora ytor som andra FKK-klubbar. I gengäld så kändes stämningen väldigt familjär, personlig och faktiskt trevlig. Tjejerna var i genomsnitt inte lika vackra som på de stora klubbarna, men de gav istället ett mer personligt intryck och det var mer av ”girl next door”.

/…/

Mer information om Bernds finns på http://www.fkk-schieferhof.de och på ISG: http://www.internationalsexguide.inf...ead.php?t=1094

Det som bidrar till den personliga atmosfären på Schieferhof är förutom det mindre formatet är att klubben har många stamkunder och de flesta tjejerna har också arbetat där länge. Svenja har t ex arbetat där i 7 år. Service och personlighet är viktiga egenskaper för att jobba på Bernds.

Eftersom klubben ligger i ett vanligt villaområde så är den av hänsyn till grannarna endast öppen måndag – fredag kl 13 – 24 (kl 01 fredagar) med sista insläpp kl 23:00. Jag kommer med ytterligare information om hur man tar sig dit och var man kan bo senare.

Äntligen var det fredag. Jag var glad att mina tyska kollegor hade bråttom att ta helg utan att involvera mig i sina planer för fredagskvällen och till exempel bjudit mig på middag. För arbetets skull hade det varit svårt att tacka nej.

Mina planer var nämligen att återigen besöka Bernds Saunaclub – Der Schieferhof – av diverse olika skäl hade det gått nästan 13 år sedan jag var där sist. Det ska vara Tysklands äldsta FKK-bordell, men jämfört med de klubbar som växt upp senare så är den väldigt liten då den ligger i en vanlig villa i ett mindre samhälle drygt 4 mil sydöst om Köln. Jag har beskrivit den, och hur det fungerar, utförligt i mitt första inlägg i tråden (valda utdrag ovan).

Denna gång anlände jag vid 18-tiden på kvällen (förra gången hade jag kommit sent) och det som var nytt för mig, jämfört med förra gången, var att eftersom det var fredagskväll grillades det i trädgården och jag gick dit efter att ha klätt av mig och duschat. Förutom en påklädd dam vid grillen så satt fem halvnakna herrar (det vill säga de hade bara den sedvanliga handduken kring midjan) och tre nakna tjejer kring ett bord och åt samt diskuterade. Jag tog en stekt würst och par skivor grillat fläskkött och satte mig också vid bordet. En naken tjej kom och frågade vad jag ville ha att dricka och kom sedan med en kall öl.

Som besökare från det (numera) pryda Sverige så var det surrealistiskt att observera scenen. Stämningen var familjär och öppen och här satt fem halvnakna herrar som inte smög med eller skämdes för att de var på en bordell. Tjejerna gjorde sig heller ingen brådska och ibland kom någon tjej satte sig en stund i en av herrarnas knä innan hon gick vidare. Med den nuvarande situationen i Sverige så har jag lite svårt att tänka mig att särskilt många svenskar skulle vilja gå omkring på en bordell halvnakna, släppa på diskretionen och utan att skämmas avslöja att man köper sex.

Mätt och belåten (vad gäller maten) gav jag mig ut på spaning efter en trevlig tjej som jag kunde tillbringa en skön stund med. Jag fick det till att det fanns cirka 10 tjejer ”i tjänst”. Det fanns de som var unga och lite äldre milfar. Det fanns de som var smala och de som var lite mulligare. Med andra ord så fanns det tjejer för (nästan) alla olika utseendemässiga smaker. Det som väl saknades var väl riktiga skönhetsdrottningar, så är man ”optikficker” så är inte Der Hof rätt ställe.

Mitt första ”zimmer” blev med Patricia – hon är lite kort och lite knubbig, men jag hade fått ett väldigt trevligt och positivt intryck av henne. Det besannades och på rummet fick jag en mycket behaglig stund med hångel, kyssar, franskt utan kondom och skön sex (med kondom). Hon gjorde sig ingen brådska utan vi hade också ett skönt efterspel varpå hon frågade om jag ville ha massage. Hon hade kompis som var bra på massage och det skulle kosta 25 €. Jag tackade ja.

Jag fick vänta en stund och satte mig, med en kopp kaffe, i uppehållsrummet på entrévåningen och observerade. Återigen bekräftades den familjära stämningen och herrar och tjejer kunde stå vid baren och småprata utan att göra sig någon brådska. Alla (herrar - herrar, tjejer - tjejer och herrar - tjejer) småpratar med varandra och är trevliga. Det är ingen stress och jag noterade att tjejerna hjälpte ”theke-damen” med att plocka, diska, städa servera dricka och kaffe med mera. Alltså inget att det här är inte mitt jobb ...

Till slut kom Erika som skulle massera mig. Jag fick följa med upp på övervåningen (annars ”off-limits” för oss herrar) där massagerummet med en riktig massagebänk finns. Jag fick skön och kompetent massage med varma aromatiska oljor av Erika. Mot slutet av massagen så började jag fundera på om jag skulle nöja mig efter massagen eller om jag skulle ta ett ”zimmer” till med någon av de andra tjejerna som jag fått ett gott intryck av. Eftersom Erika inte gick omkring naken, utan hade en sorts städrock på sig och jag tidigare sett henne plocka med handdukarna, så trodde jag inte att hon var tillgänglig för sex. Men Erika löste problemet för mig genom att fråga om ”jag önskade något mer?”. Innan vi skulle börja knulla så fick jag den lite lustigt formulerade frågan ”om jag fungerade med kondom?”, varpå min motfråga var ”ob es ist möglich ohne?”. ”Ohne war möglich” för 50 € extra och det nappade jag på. Hon red mig sedan på den smala massagebänken (!), men vi avslutade med att hon låg på tvären över bänken och jag stod på golvet.

Nu var jag nöjd för kvällen. Efter betalning (se nedan) så kom Patricia och Erika till dörren och tog avsked samt önskade mig välkommen åter. Erika gav mig till och med riktigt djup tungkyss till avsked.

Flera skribenter på tyska fora tycker att Schieferhof är dyr, men för mig som svensk så var snarare kvällen billig för det som jag fick. Förutom biljetter i lokaltrafiken så kostade kvällen mig endast 245 € (70 € i inträde inklusive en fullvärdig middag med grillat och all dricka, 50 € ett samlag med kondom, 100 € ett samlag AO samt 25 € för massage).

Det som jag uppskattar med Schieferhof är den familjära stämningen, det är ingen stress och ”up-sellin samt att tjejerna är trevliga. Vidare har jag väl inget emot att, enligt tyska fora, cirka 70-80% av tjejerna är tillgängliga för AO för 50 € extra. Femtio euro extra för AO eller för analt är de enda extra som förekommer, allt annat ingår i priset för ett ”zimmer” på 30-40 minuter.

Jag har, som sagt, beskrivit klubben utförligt i trådens första inlägg . Om man inte har bil (läs parkeringsanvisningarna i så fall) så kommer man till Schieferhof genom att ta ta S-bahn eller RE-tåg till Hennef. I Hennef fortsätter man antigen med taxi eller med buss 522 till Lichtenberg ort. Utifrån är det svårt att ana att det finns en bordell på adressen Schieferhof 28, men det står en stor och tydlig 28 på husgaveln så att man inte tar fel hus.
Citera
2022-05-22, 13:01
  #28
Medlem
Kan väl tillägga att på Schieferhof frågade de om jag var vaccinerad varpå jag tog fram mitt intyg. Det kollades inte och framförallt kollades det inte mot någon legitimation. Med andra ord så vet jag inte om det hade räckt med att jag svarade ja. Inga masker bars på Schieferhof, däremot rådde maskplikt på tåg, spårvagnar och bussar som jag använde för resan dit. Maskplikten efterföljdes, men så fort man kom ut på stationsplattformen så tog väl cirka 90-95% av sig masken.

Dagen efter (lördag) så var Scheferhof stängt så jag besökte FKK Luderland istället. Där ställdes inga frågor om vaccination (och bars inga masker). Jag ska försöka skriva recension av Luderland senare i dag, men det blir i en särskild tråd.
Citera
2022-05-22, 17:27
  #29
Medlem
Kurt1s avatar
Trevlig recension. Funderar på en resa till Köln/Bonn med omnejd. :-)
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback