2013-01-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghena92
Hej!

Om jag hade reservnummer 12 på tandläkarprogrammet i Umeå efter andra urvalet - B1 och hittills har universitetet kallat 7 reserver så jag ligger på reserv 5, har jag en god chans att bli kallad efter uppropet Isåfall någon hoppar av eller inte dyker upp?

Jag skulle nog säga att din chans är "sådär". Jag är själv antagen till denna utbildningen och vad jag har märkt så kommer ganska många dyka upp ( Vi är ett stort antal i vår facebook grupp ). Men du får hoppas på det bästa att någon ej dyker upp den 21 Jan
Citera
2013-01-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodeli
Jag skulle nog säga att din chans är "sådär". Jag är själv antagen till denna utbildningen och vad jag har märkt så kommer ganska många dyka upp ( Vi är ett stort antal i vår facebook grupp ). Men du får hoppas på det bästa att någon ej dyker upp den 21 Jan

Tack så mycket för ditt svar. Ja jag hoppas på det bästa!
Citera
2013-01-17, 15:31
Medlem
HeyBePositives avatar
Vet inte om det här är rätt tråd för att fråga. Om det är fel så kan någon länka till den rätta tack då jag inte hittar någon bättre.

Har två frågor.

1-Hur går det till när man ska söka till yrkeshögskola när man ännu inte har gått ut skolan. Dem vill att jag skickar mina betyg innan april och jag går ju inte ut skolan förens efter april så jag kan inte skicka några fullständiga betyg till dem? Är det ett problem?

2-Man kan antingen skicka betyg via post eller bifoga fil på datorn. Hur får jag in mina betyg till datorn?
Citera
2013-01-17, 16:25
Medlem
Hej!
Vill bara dela med mig lite av min glädje. JAG KOM IN! ( 5reserv antagna 24)

ÄR SÅ JÄVLA GLAD!!

Så hoppet finns fortfarande för er som inte kommit in. Jag hoppas fan att vartenda reserv lyckas komma in. Alla förtjänar att må så jävla bra.
Citera
2013-01-17, 16:39
Medlem
Vad kom du in på? Graaaaattis!!!
Citera
2013-01-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghena92
Vad kom du in på? Graaaaattis!!!

På socionomprogrammet, visst inte lika poppis som tandläkarprogrammet( har för mig att du är reserv där)
Men uppropet på mitt program är på måndag, och jag trodde verkligen inte att dem skulle ringa innan uppropet. Speciellt för att bara 24 var antagna på hp kvoten, och att jag var FEMTE reserv där. Men mirakel finns.

All lycka åt dig. Hoppas att du kommer in.

Sorry för min fuckt stavning he he .
Citera
2013-01-17, 17:22
Medlem
Fifflarns avatar
Någon som vet något om hur enkelt det är att komma in på psykologi linjen i linköping eller motsvarande utbildning nån annanstans?? Är väldigt intresserad av denna
Citera
2013-01-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fifflarn
Någon som vet något om hur enkelt det är att komma in på psykologi linjen i linköping eller motsvarande utbildning nån annanstans?? Är väldigt intresserad av denna

Verkar inte finnas i linköping ( kollade upp på vhs.se statistik)

Men rent generellt ska du ha minst 22.30
Och hp 1.6

Lycka till.
Citera
2013-01-17, 21:34
Medlem
Är det någon här som blivit reservantagen till läkarprogrammet vid Karolinska Institutet? Vilket nummer och kvot i så fall?
Citera
2013-01-17, 22:06
Medlem
orillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fifflarn
Citat:
Ursprungligen postat av gracie92L
Verkar inte finnas i linköping ( kollade upp på vhs.se statistik)

Men rent generellt ska du ha minst 22.30
Och hp 1.6

Lycka till.

Psykologprogrammet i Linköping krävde HT12 1.7 på HP, i BI 21.88 och BII 22.20.

Sökfunktionen för dylik statistik är ganska behändig i sådana hära situationer. Värt att notera att man kan behöva söka på "psykolog" och inte "psykologprogrammet" eftersom Linköping har lite egna beteckningar på programmen... Detsamma för "läkarprogrammet", men de ska ändra det inom kort. Lite trivia sådär
Citera
2013-01-18, 09:35
Medlem
Fifflarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orillion
Psykologprogrammet i Linköping krävde HT12 1.7 på HP, i BI 21.88 och BII 22.20.

Sökfunktionen för dylik statistik är ganska behändig i sådana hära situationer. Värt att notera att man kan behöva söka på "psykolog" och inte "psykologprogrammet" eftersom Linköping har lite egna beteckningar på programmen... Detsamma för "läkarprogrammet", men de ska ändra det inom kort. Lite trivia sådär

Tack för svaret.. Ska försöka söka in om något år.. =) Mvh
Citera
2013-01-20, 20:42
Medlem
Devochkas avatar
ska söka in till universitet nu till hösten och där är ju som sagt 3 (har jag för mig) ansökningar man kan göra. första andra och tredje hands val?

eftersom mina snittbetyg är sådär så tänkte jag då söka in som förstahandsval på det universitet som har lägst intagningspoäng på det programmet jag tänkt läsa.. men vad menas med andra och tredjehandsval, kan man ens komma in på de valen?

någon insatt som kan förklara lite bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in