Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-20, 00:04
  #1
Medlem
Buddahns avatar
Detta, gott folk, är en konspirations/religiös "dokumentär" i 51 delar, vardera ca. 10 minuter som tar sig an diverse aspekter av de alla konspirationer och bakar in det med religion (ANTIKRIST)

Konspiratoriskt sett tycker jag det är den bästa jag sett, kan inte sluta tänka på detta, det har gått flera veckor nu.
Man behöver INTE se alla delarna, utan de är bara att börja mitt i.


Kommentera gärna.
Citera
2009-07-20, 00:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddahn
Detta, gott folk, är en konspirations/religiös "dokumentär" i 51 delar, vardera ca. 10 minuter som tar sig an diverse aspekter av de alla konspirationer och bakar in det med religion (ANTIKRIST)

Konspiratoriskt sett tycker jag det är den bästa jag sett, kan inte sluta tänka på detta, det har gått flera veckor nu.
Man behöver INTE se alla delarna, utan de är bara att börja mitt i.


Kommentera gärna.


Hmm.. Känns det som du glömt något?
Citera
2009-07-20, 00:06
  #3
Medlem
occasuss avatar
OK. Länk?
Citera
2009-07-20, 00:08
  #4
Medlem
_AnsGar_s avatar
Haha vi väntar
Citera
2009-07-20, 00:11
  #5
Medlem
Buddahns avatar
Haha vilken jävla idiot jag är.

http://www.youtube.com/watch?v=3r0Vn...eature=related

Det är från part 2, men kolla gärna part 1 också.
Citera
2009-07-20, 00:19
  #6
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddahn
Haha vilken jävla idiot jag är.

http://www.youtube.com/watch?v=3r0Vn...eature=related

Det är från part 2, men kolla gärna part 1 också.
vore det inte smidigare om du postade part 1 då e lite sömnig här
Citera
2009-07-20, 00:32
  #7
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
vore det inte smidigare om du postade part 1 då e lite sömnig här
Varsågod sötnos!

http://www.youtube.com/watch?v=ur76f...eature=related
Citera
2009-07-20, 16:44
  #8
Medlem
Skabbens avatar
Det var lite intressant. Samtidigt som jag tror att det kan ligga något i det så är det nog otroligt överdrivet också.
Citera
2009-07-20, 23:48
  #9
Medlem
Roligt när han säger "This information" på 1:00 i del 1. Låter precis som disinformation, vilket det också är, precis som vanligt.

Roligt att de använder George Carlin också, som troligen inte hade hållit med om denna dokumentär på många punkter.

Orkade inte med mer än halva del 2. Ganska usel "dokumentär". Och som vanligt på sådana här hemproducerade videos så använder de ett svårläst typsnitt och en massa långsam text.

Brukar alltid säga att jag tycker det finns stora likheter mellan religiösa knäppskallar som kreationister och konspirationsteoretiker, i och med att de väljer att tro på något som det inte finns några bevis för. Och denna video verkar ha båda grupperna.

Kolla på en massa videos av George Carlin istället, han var jäkligt vettig och dessutom rolig.
Citera
2009-07-20, 23:50
  #10
Medlem
Dålig film tycker jag, känns lite väl Mycket Kalle Anka & CO
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback