Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-17, 18:56
  #61
Medlem
clandestines avatar
Det är kul när man får en annorlunda uppfattning efter att ha lyssnat på någon sommarpratare som man kanske inte trodde man skulle tycka om.

Förra året så fick jag en konstig hatkärlek till Cecilia Frode och jag kunde inte sluta lyssna på hennes program..... det är nått med hennes röst.

Annars så måste jag ge 5 sommarpratare av 5 möjliga till Jerry Williams, fy fan vad skön han är.


Och lite tips i övrigt som jag minns: Micke Tornving , Nisse Simonsson, Pia Johansson, Howlin Pelle Almqvist.

Och bottennapp: Labero (har han talfel?), Malin Åkerman (skryt om hollywood), Jonas Gahr Stöhre (norskt insmickrande)
Citera
2010-08-21, 01:30
  #62
Medlem
B. Mystics avatar
Måste säga att Anna Odells program var väldigt bra. Kritisk som jag är till Sveriges psykvård så tog verkligen för första gången till mig av den kritik hon ville förmedla med sitt konstprojekt. Synd bara att inte fler vågar erkänna att hennes gärning var helt rätt. Skrämmande att psykvården ännu idag bara verkar gå ut på att förvisa de sjuka så att allmänheten slipper se eländet, precis som för hundra år sedan.

Hörde bara slutet, men Tommy Körberg var väldigt intressant att höra på.
Citera
2010-11-25, 23:03
  #63
Medlem
Har inte hört så många sommar egentligen, men några favoriter är:
Boris Grigorjev
Anna Odell, även om jag fortfarande inte riktigt fattat hennes verk
Jan Stenbeck
Håkan Lans var helt suverän.
Citera
2012-08-17, 01:44
  #64
Medlem
VLKs avatar
Fredrik Sjöberg, biologen som pratade 2004, var riktigt kunnig och torr. Hans program gick några dagar efter midsommar, och han avslutade med något i stil med: "De första fåglarna har redan flyttat, hösten har redan börjat. Hej." Överhuvudtaget framstår 2004 som ett riktigt höjdarår. 2012 har inte bjudit på mer än ett par höjdare.
__________________
Senast redigerad av VLK 2012-08-17 kl. 01:49.
Citera
2012-08-17, 04:13
  #65
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Gar anda tillbaka till 2002 och antingen Johan Wester eller Anders Jansson, minns inte vem det var som sommarpratade. Oerhort roligt att lyssna pa, speciellt nar han pratade om sitt forsta sommarjobb - att texta italienska porrfilmer

Malade om min lagenhet och lyssnade pa detta, skona minnen
Citera
2015-03-29, 11:56
  #66
Medlem
mrjugs avatar
Kan rekommendera Anders Walls sommarprat! Riktigt intressant och bra framfört i min mening.
Citera
2015-03-29, 11:58
  #67
Moderator
skunkensunes avatar
Medier och journalistik --> Radio och Podcast
/Moderator
Citera
2015-03-30, 03:06
  #68
Medlem
Schnyggves avatar
Jag minns inte så många som stuckit ut, jag vet att de finnns, men just nu är det nog Kristian Gidlund och Peter Lemarc jag minns starkast...
Citera
2015-04-08, 17:03
  #69
Medlem
En av mina favoriter är avsnittet med Peter Andersson. Mest för att jag blev överraskad. Han spelar alltid (såvitt jag vet) osympatiska roller och jag har färgats av det. Inte nog med att han var intressant och behaglig att lyssna på; han levererar också den absolut bästa imitiation av och anekdot om Ernst-Hugo Järegård. Ni måste höra den: http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=3713757

Drygt 24 minuter in i programmet kommer det.
Citera
2017-12-19, 12:31
  #70
Medlem
En av de mest minnesvärda, Lars Ulvenstam har gått ur tiden.

https://www.expressen.se/nyheter/lar...it-blev-96-ar/
Citera
2019-09-29, 16:57
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaha Johoansson
Poeten och fotbollsfantasten Bengt "Cidden" Anderssons sommarprogram 1989 är ett mycket trevligt radiominne. Cidden var/är en lågmäld men smått lysande kåsör.

Du vet möjligen inte var man kan hitta avsnittet?
Citera
2020-11-24, 17:05
  #72
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Grät till Leif Östlings sommarprat i P1

Ska berätta något privat nu. Lyssnade på industrimannen Leif Östlings Sommar från 2019. Han pratade fint om Södertälje, Scania och mångfalden. Sen spelade han Strövtåg i hembygden av Mando diao. Då blev jag varm och ögonen tårades. Det hände när jag åkte på tvärbanan från Alvik. Blev så varm och snörvlig. Upplevde ni samma sak?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback