Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-19, 22:50
  #1
Medlem
BlondinBalles avatar
Har nyligen börjat lyssna på programmet Sommar som nu på sommaren sänds varje dag mellan 13.00-14.30. Jag kollade hur långt tillbaka jag kan gå i SRs arkiv och kan ladda hem program from. 31 juli 2006.

Vilka värdar minns ni? Helst dom som pratat under senaste åren så jag kan lyssna men en allmän diskussion om även äldre värdar är OK.
Citera
2009-07-19, 23:02
  #2
Medlem
Babianhanes avatar
Filip och Fredriks sommarprogram gillar jag.
Citera
2009-07-19, 23:03
  #3
Medlem
månss avatar
Jan "Janne" Bengtsson. Vilken kille!
Citera
2009-07-19, 23:22
  #4
Medlem
Bajslocks avatar
Jag gillade när Pelle Almqvist talade.
Citera
2009-07-19, 23:45
  #5
Medlem
För en gångs skull en fråga jag kan svara på lätt: Fredrik Lindström, 2008 eller nåt sånt.

Jag ska prata om människan som känslovarelse och om varför vi tror att vi är förnuftiga, och hela tiden gör oss själva besvikna genom att inte kunna leva upp till detta. Och om det obegripliga i hur vi kan betrakta "den mänskliga faktorn" som något negativt.

Det finns äldre pratare som jag vet varit jättebra också men i fallet FL blev det så påtagligt just för att hans program följdes ett par dagar senare av "kock-Tinas" Sommar.
Herrejädrar vilken skillnad.
Nu är det väl lite orättvist eftersom FL har en hel del radiovana, men det märktes så väl hur den förra hade en genomgående tanke och ett mål med sitt program, medan den senare bara flamsade om slumpvis skittråkiga anekdoter från sin kockkarriär.
Citera
2009-07-20, 02:51
  #6
Medlem
Svejsares avatar
Ingevar Kamprad var galet bra, tycker jag!
Citera
2009-07-20, 03:33
  #7
Medlem
shells avatar
Björn Ulvaeus för bövelen!
Citera
2009-07-20, 06:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
Ingevar Kamprad var galet bra, tycker jag!
Var du allvarlig nu eller skoent ironisk?
Om du menar hans program från 2009 så lyssnade jag på det och ingen i familjen här kunde egentligen hålla sig för skratt tillslut när han till synes ändlöst örjade på i sin eländiga entoniga småländska och spelade marschmusik. Gick inte att koncentrera sig på vad han berättade.
Gubben må vara bra på att kränga möbler men nåt radioämne är han inte....
Citera
2009-07-20, 09:38
  #9
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
Ingevar Kamprad var galet bra, tycker jag!

Tyckte mest han satt och skröt om hur stolt han känner sig för att han har lyckats inkorporera sin sin dumsnålhet inom IKEA.

Nä, den mannen gör sig inte bra som talare - han borde hålla sig till att skriva memoarer.

EDIT:

En sommarvärd jag minns var Bob Hansson, när han under det förinspelade radioprogrammet "gjorde en Per Oscarsson" och klädde av sig naken vid nån vägkorsning i Malmö.

Tror det var 2003 om jag inte minns helt fel.
__________________
Senast redigerad av -deviant- 2009-07-20 kl. 09:57.
Citera
2009-07-20, 11:41
  #10
Medlem
Lundell, Lundell, Lundell! Oerhört romantiskt och inspirerande!
Citera
2009-07-20, 11:52
  #11
Medlem
karykhs avatar
Hej BlondinBalle,

kul att fler uppskattar Sommar i P1. Man känner sig lite 50+ när man uppskattar det som ung människa.

I år har det varit ont om höjdpunkter tycker jag. Alla har hållt en hög och jämn kvalité (förutom Cecilia Frode som var nåt in i helvete självupptagen, hon var usel till den grad att jag ville starta en tråd på flashback om det men ingen skulle uppskatta den förutom jag... =/ ). Bland höjdpunkterna i år måste jag nämna Herman Lindqvist, finska utrikesministern Alexander Stubb, Malin Åkerman, Nour El-Refai om man är feminist och Roger Wallis om man är piratpartist.

Här om åren finns lite andra höjdare, för att ta några ur podradio-sortimententet:

Boris Grigorijev - rysk ex spionchef
Jens Lapidus
Fredrik och Filip - episkt sommarprogram!!!
Martin Kellerman
Gustav Fridolin
Mark Levengood

My 5 cents...
Citera
2009-07-20, 12:02
  #12
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karykh
[...]

Här om åren finns lite andra höjdare, för att ta några ur podradio-sortimententet:

Boris Grigorijev - rysk ex spionchef
Jens Lapidus
Fredrik och Filip - episkt sommarprogram!!!
Martin Kellerman
Gustav Fridolin
Mark Levengood

My 5 cents...

Boris Grigorijev och Mark Levengood kommer jag ihåg; det var helt klart ett par riktiga höjdarprogram.

Mark Levengood är ju för övrigt rent generellt sett en person med en profil som gör sig väldigt bra i etern - avslappnad, humoristisk och lätt att lyssna på.

Håller för övrigt med om att man känner sig lite gammal när man uppskattar på "Sommar i P1" - eller kanske rättare sagt P1 överhuvudtaget - men det står jag gärna ut med.
__________________
Senast redigerad av -deviant- 2009-07-20 kl. 12:05.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback