Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-20, 13:27
  #433
Medlem
Alla som hyllar Emirates så vill jag påpeka att du kan ha riktigt jävla otur med dom om det vill sej illa

Åkte Arlanda-Dubai-Nairobi, bokade dagen innan avresa ( akutresa i jobbet) och planet fullt
förutom Business men min uppdragsgivare gav ok 40.000 kr som det kostade i business.

Åkte med deras B777 från Arlanda och jag fick en chock når jag gick på.
Två stolar vid fönstret och TRE i mitten. Jag fick mittenplatsen. Noll avskildhet.
Om jag skulle gå på muggen fick jag klämma mej runt den som satt på höger eller vänster sida
Samma visa Från Dubai till Nairobi. När min grannar fällt ner stolarna för att sova var jag instängd
i mitten. Så jävla dåligt för att vara business. Så, be careful vad du får för seating annars blir det
allt annat än premium. Andra bolag som kör Boeing 777 har 6 stolar i rad i business Emirates snikar
med en extra ( mitten )
Citera
2023-01-20, 18:11
  #434
Medlem
godboys avatar
På 90 talet flög jag på Ryssland, Ukraina och Georgien ett antal gånger. Kommer inte ihåg exakt vilka flygbolag, men jag har flugit en del med Aeroflot och även några andra bolag där borta. Minns att jag flög med något mycket bullrigt plan som hade vingarna högt, d v s ovan fönstren, kan nog varit en Antonov eller Tupolev. Har i alla fall flugit i lite udda plan men på någon vänster har det gått väl även om jag upplevt planen som rassliga.
Citera
2023-02-03, 03:30
  #435
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Men dom har inte ett liv på sitt samvete. Till skillnad mot tex SAS som har hundratalet liv på samvetet.
Vilka liv har skulle dom ha på sitt samvete? Vid Gottröra så överlevde ju alla och Linateolyckan berodde ju inte på några fel från SAS sida?
Citera
2023-03-10, 00:15
  #436
Medlem
Aeroflot. Fullständig vidrig upplevelse. Bryska, otrevliga flygvärdinnor som bara pratade ryska. Bullrigt, slitet flygplan där man satt packade som sillar i extremt obekväma stolar. Kändes som att sitta på en frusen gädda. Oätlig mat, smakade som något katten burit hem. Säkerhetskontrollen på flygplatsen var en mardröm. Hemska ryska säkerhetsvakter som liknade Ivan Drago i Rocky IV drog dig åt sidan, förde in dig i ett litet rum och korsförhörde dig med frågor. Hela resan var total ångest.
Citera
2023-03-12, 14:48
  #437
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Ja, så kan det gå. Har flugit med Ryan Air, ibland kallat skitbolaget, säkert 30 gånger och det har alltid fungerat perfekt. Gillar inte deras nya väskpolicy dock. För kortare resor har Ryan alltid varit bra för mig. Hittills!

Förstår inte heller varför Ryan Air är så hatade. Ok, om någonting går fel så kan du inte förvänta dig någon hjälp, servicen är kass och stolarna går ej att luta. Men hittils har jag, ta i trä, inte haft för mycket trubbel med dem. Men när man betalar en 500spänn inköl skatter så kan inte förvänta sig alltför mycket. Jag bukar säga att RyanAir inte är ett riktig flygbolag, är en buss med vingar. Tyvärr verkar de höjt priserna rätt rejält senaste månaderna.
Citera
2023-03-12, 14:53
  #438
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Aeroflot. Fullständig vidrig upplevelse. Bryska, otrevliga flygvärdinnor som bara pratade ryska. Bullrigt, slitet flygplan där man satt packade som sillar i extremt obekväma stolar. Kändes som att sitta på en frusen gädda. Oätlig mat, smakade som något katten burit hem. Säkerhetskontrollen på flygplatsen var en mardröm. Hemska ryska säkerhetsvakter som liknade Ivan Drago i Rocky IV drog dig åt sidan, förde in dig i ett litet rum och korsförhörde dig med frågor. Hela resan var total ångest.
Säkerhetskontrollen sköts väl dock inte av flygbolaget utan av flygplatsens anställda så den är väl samma oavsett vilket bolag man flyger med och har väl mer att göra vilket flygplats man flyger med.
Så är det ju i alla fall i Sverige. Man går ju igenom samma säkerhetskontroll på Arlanda oavsett om man skall flyga med Norwegian eller SAS.
Citera
2023-03-12, 22:26
  #439
Medlem
MatuldaochMegasens avatar
Sämsta bolaget, Easy Jet. Får Ryan Air att framstå som ett exklusivt lyxflyg. Flugit en gång Köpenhamn-Paris, två hemska timmar inpressad på en fönsterplats utan fönster.
Bästa bolaget China Air, Stockholm-Beijing första klass. Sätena kan fällas ner helt horisontellt och det är fortfarande gott om plats till stolen framför.
Ett annat bolag där jag råkade hamna i första klass var Western Airlines i USA. Tyvärr gick de i konkurs två dagar efter min flygning.
Ingen av flygningarna har jag behövt betala själv av olika anledningar.
Citera
2023-03-25, 16:35
  #440
Medlem
Roidberts avatar
Gillar Turkish Airlines bäst. Av den enkla anledningen att när jag reste med dem i början av 2022 behövde man inte ha munskyddet över näsan. När jag flög med Brussels Airlines var de duktiga på att tjata att man måste täcka även näsan varje gång man försökte andas.
Citera
2023-03-25, 17:20
  #441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Alla som hyllar Emirates så vill jag påpeka att du kan ha riktigt jävla otur med dom om det vill sej illa

Åkte Arlanda-Dubai-Nairobi, bokade dagen innan avresa ( akutresa i jobbet) och planet fullt
förutom Business men min uppdragsgivare gav ok 40.000 kr som det kostade i business.

Åkte med deras B777 från Arlanda och jag fick en chock når jag gick på.
Två stolar vid fönstret och TRE i mitten. Jag fick mittenplatsen. Noll avskildhet.
Om jag skulle gå på muggen fick jag klämma mej runt den som satt på höger eller vänster sida
Samma visa Från Dubai till Nairobi. När min grannar fällt ner stolarna för att sova var jag instängd
i mitten. Så jävla dåligt för att vara business. Så, be careful vad du får för seating annars blir det
allt annat än premium. Andra bolag som kör Boeing 777 har 6 stolar i rad i business Emirates snikar
med en extra ( mitten )
Din beskrivning lät så otrolig att jag var tvungen kolla upp och det stämmer.
Väldigt dåligt för att vara businessklass på Emirates som saluför sig som ett "premium" flygbolag.
Sittningen hade varit okej om det var economy premium men inte för businessklass.
Citera
2023-03-25, 19:26
  #442
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Din beskrivning lät så otrolig att jag var tvungen kolla upp och det stämmer.
Väldigt dåligt för att vara businessklass på Emirates som saluför sig som ett "premium" flygbolag.
Sittningen hade varit okej om det var economy premium men inte för businessklass.
Ska man tro Seatguru så har de också klämt in en tionde stol i Ekonomi i alla sina tripplelsjuor (3+4+3 istället för 3+3+3). Även BA verkar syssla med något liknande. Tio ekonomistolar i bredd är standard i den 22 cm bredare 747.
Citera
2023-03-25, 19:55
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Ska man tro Seatguru så har de också klämt in en tionde stol i Ekonomi i alla sina tripplelsjuor (3+4+3 istället för 3+3+3). Även BA verkar syssla med något liknande. Tio ekonomistolar i bredd är standard i den 22 cm bredare 747.
Är rätt säker på att de kör 3+4+3 på 380 också
Citera
2023-03-25, 20:02
  #444
Medlem
Qatar bäst
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f960911

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback