2009-07-18, 23:47
Medlem
237s avatar
Har ett riktigt trauma med min mor och syster, och skulle behöva utplåna dem från minnet. Jag vet att man inte kan ta bort dem helt, men finns det något sätt att kunna minimera tankarna på dem, eller ha något som vilselder tankarna när man väl "trillar dit"?

Någon med andra tips på hur man bearbetar ett svek som man aldrig kan förlåta?
Citera
2009-07-18, 23:50
Medlem
ittebittes avatar
Fick du inte det där TV-spelet du ville ha?
Citera
2009-07-18, 23:57
Medlem
Av egen erfarenhet kan jag säga att något som hjälper en att inte tänka på dåliga saker är att börja ta upp någon hobby. Börja måla, skriva, spela musik.
Spelar ingen roll vad det är försök bara hitta någon aktivitet där du kan få göra något som får dig att må bra. Låter klyschigt men det funkar faktiskt!
Citera
2009-07-19, 00:05
Medlem
U137s avatar
Nu är detta kanske inte det svar du vill ha, men ett snack med en psykolog och få hjälp att städa undan det som tynger dig är nog det bästa rådet jag kan ge dig.

Annars kan du:
Byta telefonnummer så att de inte kan få tag på dig.
Flytta till en annan stad så att du inte kommer i kontakt med dem.
Säga upp bekantskapen med alla som känner dem.
Slänga alla foton på dem.
Slänga de saker du fått av dem.
Byta efternamn.
Citera
2009-07-19, 00:10
Medlem
DenLedes avatar
Tänk inte på dom så löser det sig med tiden.
Citera
2009-07-19, 00:42
Medlem
Husvagnens avatar
Incest?
Citera
2009-07-19, 00:56
Medlem
KidNotoriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
Av egen erfarenhet kan jag säga att något som hjälper en att inte tänka på dåliga saker är att börja ta upp någon hobby. Börja måla, skriva, spela musik.
Spelar ingen roll vad det är försök bara hitta någon aktivitet där du kan få göra något som får dig att må bra. Låter klyschigt men det funkar faktiskt!

Detta stämmer faktiskt!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=790696
Citera
2009-07-21, 07:35
Medlem
nonameds avatar
Hur illa är det? Du kanske förstorar upp det och i med det så blir det svårare att bli av med det. Vilket du får jobba med en psykolog med. Hela principen med att prata om det =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in