• 1
  • 2
2009-07-18, 20:10
Bannlyst
Tjena,
Jag har spelat på en kass nylonsträngad gitarr ett tag nu och bestämt mig för att köpa en begagnad Strata för ca 6000kr och en förstärkare för ca ca 1500-2000kr.

Vad ska jag tänka på? Vad ska jag undvika? Vad ska jag söka?

Storma med tips!

EDIT: såg inte Sevenfoldeds tråd men han får gärna våldta den här tråden
Citera
2009-07-18, 20:20
Medlem
brainspaces avatar
Tycker du ska vända på't och lägga ner mer pengar på förstärkare än gitarr
Citera
2009-07-18, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace

Alltså Stratan är ett måste men jag kommer ju bara spela hemma så det känns ju inte som om jag behöver någon dunderförstärkare.

Men hey vem är jag liksom
Citera
2009-07-18, 20:30
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuiy
Alltså Stratan är ett måste men jag kommer ju bara spela hemma så det känns ju inte som om jag behöver någon dunderförstärkare.

Men hey vem är jag liksom

Jo men fan, det är 100% roligare att spela om det LÅTER bra! Okej Stratocastern är ett måste, köp en Squier då! Dom är schyssta
Citera
2009-07-18, 20:35
Bannlyst
Citat:
Jo men fan, det är 100% roligare att spela om det LÅTER bra! Okej Stratocastern är ett måste, köp en Squier då! Dom är schyssta

CHINA
Citera
2009-07-18, 21:18
Medlem
Citat:

håller med till 100%
Citera
2009-07-18, 21:30
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
CHINA

Vadå "" Försöker ju hjälpa dig din otacksamma jävel. So what om den är gjord i Kina? Min Ibanez är gjord i kina och det är den bästa gitarren jag spelat på...Försöker som sagt hjälpa dig, hade inte rekommenderat nått om det inte var bra....äckel
Citera
2009-07-18, 23:09
Medlem
Köp en mexico-strata då om det inte duger med china.. personligen har jag både kina, mexico och Usa.. spelar ingen större roll om man har koll på vad man gör...
Citera
2009-07-19, 03:06
Bannlyst
Citat:
Vadå "" Försöker ju hjälpa dig din otacksamma jävel. So what om den är gjord i Kina? Min Ibanez är gjord i kina och det är den bästa gitarren jag spelat på...Försöker som sagt hjälpa dig, hade inte rekommenderat nått om det inte var bra....äckel

Förlåt :P
Hade bara lite fördomar som var tvungna att brytas ned.
Citera
2009-07-19, 03:08
Bannlyst
vad kan ni säga om förstärkare då?
har ingen aning om vad som är bra/dåligt/prisvärt på den fronten

Vill gärna veta vad jag ska kolla när jag är och tittar på gitarren fysiskt
Citera
2009-07-19, 06:25
Bannlyst
Citat:
vad kan ni säga om förstärkare då?
har ingen aning om vad som är bra/dåligt/prisvärt på den fronten

Vill gärna veta vad jag ska kolla när jag är och tittar på gitarren fysiskt

Jag tror att du får mest för pengarna om du köper begagnat. Köp helst, heller ingen liten förstärkare, dom har ganska tunnt ljud om man vill spela distat. Sedan brukar de lådor som är öppna på baksidan ha ett mycket bättre och fylligare ljud.

Effektmässigt är det inte så viktigt om du ska ha den hemma. 30-40 watt är mer än tillräckligt.
Citera
2009-07-19, 08:25
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Jag tror att du får mest för pengarna om du köper begagnat. Köp helst, heller ingen liten förstärkare, dom har ganska tunnt ljud om man vill spela distat. Sedan brukar de lådor som är öppna på baksidan ha ett mycket bättre och fylligare ljud.

Effektmässigt är det inte så viktigt om du ska ha den hemma. 30-40 watt är mer än tillräckligt.

Trodde det var tvärtom... Jag var på Mesa Boogie-clinic för nå år sen och deras stärkare är inte öppna bak - för att ge ett fetare ljud. Samma när jag köpte en rejäl Hüghes Kettner-combo för 15 lax, den var också stängd...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in