Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-15, 08:00
  #73
Medlem
TheShapes avatar
En dansk kollega visade ett Youtube-klipp med just Klovn (tror dock att det var från långfilmen). Var lite smålustigt, så jag bestämde mig för att dra hem samtliga säsonger för att se mer av vad som kunde erbjudas.

Kan uppriktigt sagt inte komma ihåg sist då jag skrattade så mycket över en komediserie. Lätt en ny favorit, och har redan tömt två säsonger.

Citera
2012-10-15, 02:09
  #74
Medlem
jamesdeans avatar
6 säsonger av Klovn finns nu på Netflix med svensk text (hur många säsonger finns det?). Har velat se serien länge men låtit bli eftersom jag inte förstår danska tillräckligt bra för att kolla utan text och missar många av skämten. Kommer plöja igenom nu när jag kan kolla med text
Citera
2012-10-19, 13:44
  #75
Medlem
mphummers avatar
En på jobbet visade denna underbara serie för mig idag, va väldigt skeptiskt till en dansk komediserie. Men jag skrattade så jag grät, såg två avsnitt på NetFlix och det va länge sedan jag skrattade så mycket.

Alla avsnitt finns på netflix!

detta klipp är ju helt underbart:

http://www.youtube.com/watch?v=vEBdjONWYsg
Citera
2012-10-20, 23:04
  #76
Medlem
Är den "vanlige" dansken ungefär som människorna man stöter på i serien? Tycker flera scener är så roliga när de konfronterar varandra och säger exakt vad de tycker - även till människor de inte känner. Man får ju visserligen känslan av att de är lite speciella de karaktärer man får följa mest. Tycker det är mycket lustigt, men känns nästan lite overkligt som svensk i vissa scener. Vore intressant att veta om danskarna är mer rakt på sak och mycket mindre konflikträdda än oss svenskar.

En annan sak är ju att de verkar så himla chill med allting. Tänker på strippor, sex, och knark. Till exempel när de pressar en kille till att ta heroin känns det ju som det borde bli himla rabalder
Citera
2012-10-23, 19:14
  #77
Medlem
Får tacka NetFlix för att jag hittat denna serie.

Visserligen ett plagiat av CYE, men ändå - lysande!
Citera
2012-10-23, 20:49
  #78
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
Får tacka NetFlix för att jag hittat denna serie.

Visserligen ett plagiat av CYE, men ändå - lysande!
Har redan sett någon säsong+filmen men har inte hittat text till alla säsonger så får väl också tacka netflix. Har sett 9/10 avsnitt på säsong 1 och de är inte lika bra som de som kom senare tycker jag. Men vissa avsnitt+filmen är grymt bra. CYE är den bästa komediserie som gjorts någonsin (delat med Seinfeld) och Klovn är inte långt efter. Klovn är ju lite grövre i vissa fall också, vilket kan vara kul.

Citat:
Ursprungligen postat av potr90
Är den "vanlige" dansken ungefär som människorna man stöter på i serien? Tycker flera scener är så roliga när de konfronterar varandra och säger exakt vad de tycker - även till människor de inte känner. Man får ju visserligen känslan av att de är lite speciella de karaktärer man får följa mest. Tycker det är mycket lustigt, men känns nästan lite overkligt som svensk i vissa scener. Vore intressant att veta om danskarna är mer rakt på sak och mycket mindre konflikträdda än oss svenskar.

En annan sak är ju att de verkar så himla chill med allting. Tänker på strippor, sex, och knark. Till exempel när de pressar en kille till att ta heroin känns det ju som det borde bli himla rabalder
Vet inte hur den "vanlige" dansken är. Men att de går fram och säger precis som man tycker t.ex. har de lånat från Curb... Det är ju ofta det som skapar de roliga situationerna. Så tror inte det är "typiskt danskt"

Någon som sett "Langt fra Las Vegas" förresten?
__________________
Senast redigerad av Kessler 2012-10-23 kl. 20:54.
Citera
2012-11-09, 07:31
  #79
Medlem
ugge_das_boots avatar
Bara den här serien är ju värd att pröjsa netflix för

Langt fra Las Vegas finns på youtube, dock danskan är svår den
Citera
2012-11-09, 12:11
  #80
Medlem
Hakapelitas avatar
Langt fra Las Vegas är också rätt kul, sänds ibland på tv4 komedi.
Citera
2012-11-09, 20:56
  #81
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Jag vet att Kasper och Frank är med i Långt från Las Vegas, men att ens nämna den serien i tråden om deras mästerskap Klovn borde straffas med spöstraff, hädare!

Skämt åsido, jag kan garva åt serien, mest för att jag gillar Kasper och Frank och att den är så skönt icke-PK.


Hade varit guld med en ny säsong av både Klovn och CYE.
FAAAAAAAN, så jävla guld!
Citera
2012-11-11, 14:34
  #82
Medlem
kedjas avatar
Har kikat igenom serion på nån vecka nu, tycker nästan den är snäppet bättre än Curb. Älskar speciellt Casper Chritensens karaktär "hold keft hvad fedt man!"
Citera
2012-11-12, 09:34
  #83
Medlem
mphummers avatar
Har snart sett halva första säsongen av Klovn, och jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Serien är genialisk på alla sätt!
Citera
2013-02-26, 10:59
  #84
Medlem
mphummers avatar
Har nött igenom hela serien nu och har filmen kvar. Men satan vilken fantastisk produktion, har inte skrattat så mycket till någon serie tidigare.

Dock gillade jag inte sista avsnittet, var ett väldigt dåligt slut tycker jag. Någon som vet om det planeras att spelas in mer eller är serien för alltid begravd?

Skulle va så nice att få ett par säsonger till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback