Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-18, 03:23
  #1
Medlem
bullmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DN

I samband med en begravning i Kristinehamn på fredagen fritogs en 25-årig kvinna, intagen på ett vårdhem, av en 35-årig man.

När vakterna försökte hindra paret från att fly plockade mannen upp ett pistolliknande föremål och hotade vakterna och personalen från vårdhemmet. Sedan gav sig paret av på en eu-moped.

Kvinnan är tvångsintagen på behandlingshem och närvarade vid begravningen under ledsagad permission.

Polisen letade efter paret i Kristinehamnstrakten på fredagseftermiddagen och kvällen.
- Vi har ett antal polispatruller ute som letar, säger Tomas Lindberg, biträdande vakthavande befäl vid Värmlandspolisen, till TT.

Mannen är sedan tidigare efterlyst och ska tvångsvårdas på behandlingshem, uppger SVT:s Värmlandsnytt.

Ingen kom till fysisk skada vid händelsen.

TT-DN


Vem handlar det här om? Tydligen två stamkunder på hospitalet i Marieberg men vet någon något mer, kärlekshistoria?

Edit: Länk också:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...gning-1.913890
__________________
Senast redigerad av bullmamma 2009-07-18 kl. 03:31.
Citera
2009-07-18, 12:40
  #2
Avstängd
Truce-s avatar
Nu sitter dom och bankar i sig tjack och smågullar med varandra!
Citera
2009-07-18, 17:29
  #3
Medlem
Tooheyss avatar
Gripna.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.16...-pa-begravning
Citera
2009-07-18, 19:19
  #4
Medlem
lupozs avatar
Någon som sitter på mer info om detta?

Hur blev de gripna? Var de borta länge? Hade de fått in något tips som gjorde så de kunde bli gripna?

Vad kan mannen förvänta sig för straff efter detta?
Citera
2009-07-19, 15:30
  #5
Medlem
Kittycats avatar
Vet egentligen inte mer än det som står i de lokala tidningarna men här är i alla fall det:
http://www.nwt.se/kristinehamn/article558532.ece
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Po...et-090718.aspx

Jag är ju förstås lite nyfilen på vilka de två är men har inte lyckats hitta någon som vet det.
Kollar runt lite i morgon..
Citera
2009-07-19, 18:47
  #6
Medlem
gunnarks avatar
det jag kan tillföra är att han som sitter häktat idag är son till en fd ägare till biljarden

en riktigt jävla fjant som inte klarar av något,eller jo det gör han
han har gråtit konstant sen han hamnade i häktet,men kanske inte det han kommer skryta om när han träffar sina kompisar nästa gång
Citera
2009-07-20, 07:20
  #7
Medlem
han kallas även "sälen", och den fritagne tjejen heter Olivia....

som sagt dom greps efter 1 dygn i södermalmsparken i centrala Krhamn.
Citera
2009-07-20, 08:44
  #8
Medlem
Kittycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
han kallas även "sälen", och den fritagne tjejen heter Olivia....

som sagt dom greps efter 1 dygn i södermalmsparken i centrala Krhamn.

En fråga på detta då...
Jag har bott här i hela mitt liv men har ingen aning om vart Södermalmsparken ligger.
Vet du?
Citera
2009-07-20, 08:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kittycat
En fråga på detta då...
Jag har bott här i hela mitt liv men har ingen aning om vart Södermalmsparken ligger.
Vet du?

klart jag vet...

Södermalmsparken ligger brevid Södermalmsskolan och ligger mellan skolans idrottshall och skolan. Det finns en gångväg mellan Södermalmsparken som man kan gå igenom från idrottshallen till ringvägen och malmen. Är du med nu?
Citera
2009-07-20, 12:12
  #10
Medlem
Kittycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
klart jag vet...

Södermalmsparken ligger brevid Södermalmsskolan och ligger mellan skolans idrottshall och skolan. Det finns en gångväg mellan Södermalmsparken som man kan gå igenom från idrottshallen till ringvägen och malmen. Är du med nu?
Japp, nu är jag med. Tack!
Citera
2009-08-20, 21:46
  #11
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
han kallas även "sälen", och den fritagne tjejen heter Olivia....

som sagt dom greps efter 1 dygn i södermalmsparken i centrala Krhamn.

Ja, Sälen är ju en riktig stjärna.
Olivia är dock inget namn jag känner igen, tror jag.

Har inte Sälen suttit inne nyss? Var påväg till Frivården för ett tag sen vet jag..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback