Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-27, 11:57
  #193
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Beställde kurslitteratur från Amazon i UK och det går fortare. Valde dock expressleverans och fick den typ dagen efter. Sjukt hur fort det gick. Även fast jag väljer snabbleverans med bokus/adlibris så tar det ändå ett par dagar.

En gång fick jag snabbleverans från Kalifornien till Sverige på 1,5 dygn. Det chockade mig över snabbheten. Det var en serie med ovanliga böcker dessutom.
Citera
2020-12-27, 14:16
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
En gång fick jag snabbleverans från Kalifornien till Sverige på 1,5 dygn. Det chockade mig över snabbheten. Det var en serie med ovanliga böcker dessutom.
Nu är jag inte insatt i hur det hela fungerar, men jag fattar inte hur det kan gå så fort från UK/USA. Är glad att man har en del kurslitteratur på engelska så man slipper bokus/adlibris.
Citera
2020-12-28, 14:23
  #195
Medlem
miikoss avatar
Adlibris är väl ett drop-shopping bolag. Man beställer där, de beställer sedan ifrån förlag eller grossist och skickar vidare till köparen.

De är vanligen sega, beställer oftast ifrån Bokus istället. förvisso också drop-shopping, men de verkar för det mesta använda Förlagssystem i Falun AB, som skickar direkt därifrån, om det är en svensk bok då.

Adlibris ligger alltid på sista leveransdagen i deras angigna leveranstid.

Undviker Bonnier-familjen så mycket som möjligt, så Adlibris går bort för mig.
Citera
2021-06-27, 01:44
  #196
Medlem
Craiggs avatar
Usch för Adlibris. Brukar ta 2-3 veckor att få hem böckerna. Man får ju fan hem dem snabbare om man köper från Ebay, trots att de skickas från ett annat land då.
Citera
2021-06-28, 17:32
  #197
Medlem
Novus4212s avatar
Ibland går det snabbt men ibland går det riktigt, riktigt segt.
Citera
2023-09-08, 15:18
  #198
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Varför tar det så lång tid?

Och varför står det under boken att det tar 1-2 vardagar, och sedan när man lagt beställning får man veta att det tar 2-3 veckor?

4-5 dagar max för en helt vanlig bok borde det vara.

Det känns som att de behöver konkurrensutsättas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback