Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-17, 12:25
  #1
Medlem
eXtremos avatar
Tja!

Uppdaterade precis min SE k810i genom SEs uppdateringstjänst. Innan så var jag också noga med att säkerhetskopiera genom SE PC Suite, så att jag skulle ha kvar allt viktigt på telefonen. Nu är uppdateringen klar och det visar sig att alla mina jävla SMS är borta! Samt allt i Utkastmappen jävla piss

Finns det något sätt att återställa detta med? Jävla SE som inte säkerhetskopierar alla SMS när man trycker på knapphelvetet som heter "Säkerhetsopia"!

Jag har alla SMS i datorn, men hur för man över dem till mobilen? Dessa SMS är mycket viktiga för mig och jag vill gärna ha dessa i telefonen.
Citera
2009-07-17, 12:30
  #2
Medlem
eXtremos avatar
Jävlar, nu försvann allt i Utkast från PC Suite, man verkar inte kunna skicka alla SMS man har där till telefonen
Citera
2009-07-17, 12:42
  #3
Medlem
cannaBes avatar
Men om du har gjort en säkerhetskopia borde du ju kunna återställa den igen? Jag har inte haft en SE på en herrans massa år men det borde ju logiskt sett fungera så. Om det nu är en säkerhetskopia du har gjort, så du inte har gjort en synkronisering eller nåt annat skit.
Citera
2009-07-17, 12:48
  #4
Medlem
Bonko86s avatar
Installera My Phone Explorer. Du kanske hittar med det om du har tur.

Det är i övrigt ett mkt bättre program än PC Suite + du kan ta backup på alla dina sms, spara som html och lägga in i mobilen med något klick bara. Och den filen blir inte alls stor, bara text. Så du kan i praktiken spara inf sms.
Citera
2009-07-17, 12:52
  #5
Medlem
eXtremos avatar
Nejdå, jag gjorde en kopia. Men fanskapet kopierade endast min kalender, kontakter, uppgifter etc. Men inte mina SMS! Den enda "backupen" jag har på mina SMS är när jag trycker på "Redigerare" -> "SMS" i PC Suite, jävla program som inte kan kopiera in skiten i min telefon igen! Har har lyckats spara mina SMS i en enda stor .txt fil i denna stilen (Notera att numren är censurerade av mig).

Kod:
---------------------- Meddelande 0277 ----------------------
Kontakt: Namn Namn <+XXXXXXXX>
Datum: 2009-07-07 18:05

MSN är så kukigt jävla sketet, jag kan inte skriva nåt till dig öht, men ja ser allt du skriver... -.-

---------------------- Meddelande 0278 ----------------------
Kontakt: Namn Namn <+XXXXXXXX>
Datum: 2009-07-07 18:07

Faktiskt inte :p

Fan att jag gjorde denna uppdatering, jag trodde verkligen att en backup var just det, en backup. Men eftersom att jag har dessa SMS i PC Suite samt i en .txt fil så ser jag enda ett litet hopp att få tillbaka dem i mobilen. Synd bara att jag endast lyckades "rädda" mina inkomna SMS...
Citera
2009-07-17, 12:52
  #6
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Installera My Phone Explorer. Du kanske hittar med det om du har tur.

Det är i övrigt ett mkt bättre program än PC Suite + du kan ta backup på alla dina sms, spara som html och lägga in i mobilen med något klick bara. Och den filen blir inte alls stor, bara text. Så du kan i praktiken spara inf sms.

Jag tackar och bockar för detta! Det skall genast testas! Hoppas bara att jag ladda in alla SMS igen med denna program =/
__________________
Senast redigerad av eXtremo 2009-07-17 kl. 12:55.
Citera
2009-07-17, 13:06
  #7
Medlem
eXtremos avatar
Verkar inte gå att få en hel .txt fil som en sådan jag länkade utdrag ifrån ovan in i mobilen via MPE, programmet vill ha .sms .csv .xml .vmg osv.
Citera
2009-07-17, 13:07
  #8
Medlem
Bonko86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Verkar inte gå att få en hel .txt fil som en sådan jag länkade utdrag ifrån ovan in i mobilen via MPE, programmet vill ha .sms .csv .xml .vmg osv.

Jag ska kolla upp det när jag kommer hem från arbetet!
Citera
2009-07-17, 13:10
  #9
Medlem
frank_pes avatar
Om du nöjer dig med att kunna läsa sms'en från txt filen så klarar din mobil att öppna den.
Citera
2009-07-17, 13:30
  #10
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Jag ska kolla upp det när jag kommer hem från arbetet!

Man tackar, kommer dock inte kunna testa detta knep förrän om några dagar då jag reser bort. Väldigt snällt och jag uppskattar din hjälp

Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Om du nöjer dig med att kunna läsa sms'en från txt filen så klarar din mobil att öppna den.

Jo, men det skulle dock vara skönt att ha dem som "vanliga" SMS, då det är lättare att hitta ett specifikt SMS på detta sätt
Citera
2009-07-17, 14:10
  #11
Medlem
Det står i instruktionsboken och någonstanns i processen att du ska spara ALL information du vill ha kvar då de kan raderas vid uppdatering. Kan inte se hur tydligare SE kan vara?

Finns för övrigt en speciell tjänst i pcsuite där du just kopierar över sms.
__________________
Senast redigerad av fifthy 2009-07-17 kl. 14:12.
Citera
2009-07-17, 14:25
  #12
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifthy
Det står i instruktionsboken och någonstanns i processen att du ska spara ALL information du vill ha kvar då de kan raderas vid uppdatering. Kan inte se hur tydligare SE kan vara?

Finns för övrigt en speciell tjänst i pcsuite där du just kopierar över sms.

Man antar ju att en knapp som benämns som "Backup" är just vad det låter som, en backup på allt som finns på telefonens minne, d.v.s. SMS, kontakter, kalender, anteckningar, uppgifter osv. Det är ju en självklarhet, jag förstår inte riktigt varför PC Suite *INTE* gör en backup på SMSen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback