Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-16, 21:06
  #1
Medlem
Hej,
har just införskaffat mig en sprillas LG Arena. Tycker den är mycket skön men en sak verkar riktigt konstigt: Det verkar som om man inte kan kolla på Youtube filmer via webbläsaren.

I det här forumet nämner dom att LG har blockat youtube: http://www.mygreatphone.com/forum/lg...tube-wifi.html
Varför skulle dom göra det? Riktigt oskönt imo :S

Annars tänker jag att det kan bero på att det inte finns nån flash-player istallerad, eller liknande, och därför kan man inte se filmerna.
Så min andra fråga är: vet nån vart man kan ladda hem flashplayer och massa andra aplikationer till LG (Arena) telefoner?

Tack på förhand, people.
Citera
2009-07-16, 21:46
  #2
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Har sett på något forum att man måste betala(?) för att se filmer online på LG arena(kanske även andra LG telefoner).
Är dock inte så insatt i LG, men kolla om det finns någon Youtube app eller liknande. Kanske något tredjepart program?
Citera
2009-07-16, 23:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Har sett på något forum att man måste betala(?) för att se filmer online på LG arena(kanske även andra LG telefoner).
Är dock inte så insatt i LG, men kolla om det finns någon Youtube app eller liknande. Kanske något tredjepart program?


Tack för svar. Har inte hittat någon sådan applikation iaf. Hittar knappt nån sida med LG Arena kompatibla applikationer. Nån som vet nån bra och trovärdig? Borde in LG själv ha en "Application Store" eller liknande!?
Citera
2009-07-16, 23:58
  #4
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mik3l
Tack för svar. Har inte hittat någon sådan applikation iaf. Hittar knappt nån sida med LG Arena kompatibla applikationer. Nån som vet nån bra och trovärdig? Borde in LG själv ha en "Application Store" eller liknande!?
Hittade detta på någon sida:
*Youtube cannot be accessed from WiFi, only from UMTS
Men också:
And since a lot of users don't seem aware of this fact, here's a tip for you - to watch streaming videos (such as YouTube) you first need to set up the dedicated streaming settings of the phone to use the same internet profile as your mobile web browser.
The place you do that is on Settings row>Connectivity> Streaming settings.
Citera
2009-07-17, 00:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Hittade detta på någon sida:
*Youtube cannot be accessed from WiFi, only from UMTS
Men också:
And since a lot of users don't seem aware of this fact, here's a tip for you - to watch streaming videos (such as YouTube) you first need to set up the dedicated streaming settings of the phone to use the same internet profile as your mobile web browser.
The place you do that is on Settings row>Connectivity> Streaming settings.

Grymt, tack så mycket för svar! Precis vad jag ville höra.
Ska pröva och återkommer när jag vet om det sistanämnda fungerade.
Tack

Får den fortfarande inte att funka, tyvärr...
__________________
Senast redigerad av mik3l 2009-07-17 kl. 01:01.
Citera
2009-07-17, 20:33
  #6
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mik3l
Grymt, tack så mycket för svar! Precis vad jag ville höra.
Ska pröva och återkommer när jag vet om det sistanämnda fungerade.
Tack

Får den fortfarande inte att funka, tyvärr...
Har du testat över 3G?
Citera
2009-07-19, 02:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mik3l
Tack för svar. Har inte hittat någon sådan applikation iaf. Hittar knappt nån sida med LG Arena kompatibla applikationer. Nån som vet nån bra och trovärdig? Borde in LG själv ha en "Application Store" eller liknande!?

Länkar till ett specifikt forum för Arenan. Där finner ni massor av applikationer osv.

http://www.mylgarena.com
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback