Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-16, 20:21
  #1
Medlem
Vill bara informera er om att det snackar som bara den på s70 och s80... som på gamla goda tiden... Fick reda på detta genom en vän som är pressfotograf i Stockholm... Rakel ska enligt han vara ner i 1-2 månader och vara fullt ös på både s70 och s80.
Citera
2009-07-16, 23:01
  #2
Medlem
CMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Vill bara informera er om att det snackar som bara den på s70 och s80... som på gamla goda tiden... Fick reda på detta genom en vän som är pressfotograf i Stockholm... Rakel ska enligt han vara ner i 1-2 månader och vara fullt ös på både s70 och s80.

Najs. Supernajs...
Citera
2009-07-16, 23:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Vill bara informera er om att det snackar som bara den på s70 och s80... som på gamla goda tiden... Fick reda på detta genom en vän som är pressfotograf i Stockholm... Rakel ska enligt han vara ner i 1-2 månader och vara fullt ös på både s70 och s80.



Tack för tipset, härlig lyssning
Citera
2009-07-16, 23:23
  #4
Medlem
Känns oerhört skönt att veta att våra skattepengar går till ett så beprövat och välfungerande system som RAKEL-satsningen i sverige hittils har varit
Citera
2009-07-17, 02:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polosport81
Tack för tipset, härlig lyssning

Lungt, njut så länge det går!

Axeteg: Ja eller hur... värdelöst!
Citera
2009-07-17, 12:29
  #6
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axeteg
Känns oerhört skönt att veta att våra skattepengar går till ett så beprövat och välfungerande system som RAKEL-satsningen i sverige hittils har varit

Så när Tjörnbron rasade så tyckte du att det var skandal att vi i Sverige hade satsat skattepengar på att bygga broar? Det hade varit bättre att fortsätta med vägfärjor? Shit happens när det gäller allt, vad det än är. Men det vore väl för jävla tråkigt om vi bara slutade utveckla tekniken?

Intentionen med Rakel är bra. Självklart ska polisen få tala ostört med varandra.
Citera
2009-07-17, 12:49
  #7
Medlem
odygdspåsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Vill bara informera er om att det snackar som bara den på s70 och s80... som på gamla goda tiden... Fick reda på detta genom en vän som är pressfotograf i Stockholm... Rakel ska enligt han vara ner i 1-2 månader och vara fullt ös på både s70 och s80.

Hmm, scannar igenom vad jag trodde var rätt frekvensområde (typ 408-410), men får bara in brus och pipanden, men mest tystnad.

Listan med frekvenser (https://www.flashback.org/showthread.php?t=469627) är nog ett par år gammal, vet någon om det har ändrats?

Tacksam för svar.

/o
Citera
2009-07-17, 12:53
  #8
Medlem
odygdspåsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odygdspåsen
Hmm, scannar igenom vad jag trodde var rätt frekvensområde (typ 408-410), men får bara in brus och pipanden, men mest tystnad.

Listan med frekvenser (https://www.flashback.org/showthread.php?t=469627) är nog ett par år gammal, vet någon om det har ändrats?

Tacksam för svar.

/o

Sorry, nu började det hända saker. Uppenbarligen var jag lite för otålig...

/o
Citera
2009-07-17, 14:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Så när Tjörnbron rasade så tyckte du att det var skandal att vi i Sverige hade satsat skattepengar på att bygga broar? Det hade varit bättre att fortsätta med vägfärjor? Shit happens när det gäller allt, vad det än är. Men det vore väl för jävla tråkigt om vi bara slutade utveckla tekniken?

Intentionen med Rakel är bra. Självklart ska polisen få tala ostört med varandra.

Nej absolut inte, men så försökte de inte bygga Tjörnbron v 1.0 i papp heller.
Det jag menar är att man måste testa, testa, testa och slutgiltligen testa innan man kan införa en system i den omfattningen.

De får gärna ta mina pengar till RAKEL det har jag inga problem med, det är hur de implementerar det som är helt åt helvete
Citera
2009-07-17, 14:20
  #10
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polosport81
Tack för tipset, härlig lyssning

Instämmer. Tackar så mycket tackar för tipset.
Citera
2009-07-17, 14:56
  #11
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer

Intentionen med Rakel är bra. Självklart ska polisen få tala ostört med varandra.



ja, hur hade det sett ut om vi fortfarande hade haft analoga mobiltelefoner ( NMT 450 / 900 )...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback