Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-16, 17:26
  #1
Medlem
FRA-mannens avatar
Jag har nu ställt mig frågan en längre tid nu om vem som tjänar på en världsregering för om man har all makt och pengar i världen, vad blir nästa mål då? utrota mänskligheten? deportera oönskade personer till en annan planet?
Citera
2009-07-16, 17:29
  #2
Medlem
luap021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Jag har nu ställt mig frågan en längre tid nu om vem som tjänar på en världsregering för om man har all makt och pengar i världen, vad blir nästa mål då? utrota mänskligheten?


A typ, de kallas för globalisering. Göra oss "vanliga" till slavar
kolla på The obama decption. där snackas de bla om de.
Citera
2009-07-16, 17:32
  #3
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luap021
A typ, de kallas för globalisering. Göra oss "vanliga" till slavar
kolla på The obama decption. där snackas de bla om de.

Slavar? okay? vad skulle man tjäna på det? mer pengar och om redan har alla pengarna världen mer eller mindre? utveckla gärna
Citera
2009-07-16, 17:35
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Jag har nu ställt mig frågan en längre tid nu om vem som tjänar på en världsregering för om man har all makt och pengar i världen, vad blir nästa mål då? utrota mänskligheten? deportera oönskade personer till en annan planet?

Nej, tror jag inte. Jag tror förvisso inte ens på dessa maktenväldes-konspirationer överhuvudtaget, men det känns lite paradoxalt att man först vill härska över folk för att sedan utrota mänskligheten. Vad tjänas på detta?
Om nu inte makteliten är gröngölingar som vill minska utsläppen av fossila bränslen.
Citera
2009-07-16, 17:41
  #5
Medlem
luap021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Slavar? okay? vad skulle man tjäna på det? mer pengar och om redan har alla pengarna världen mer eller mindre? utveckla gärna


Som sagt, kolla på the obama deception på youtube.com
Den är ca: 1 timme och 50 min lång, men fan va grym den är.
Jag skulle nog tro att när man kommer över så mycket pengar och makt så för man andra mål i sikt, som tex globalisering. Dom flesta som är för de här är oftast rika som skulle vinna på detta, men för resten så är de helt enkelt skit! men kolla på den och skicka gärna mess och säg vad du tyckte. pz
Citera
2009-07-16, 18:05
  #6
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luap021
Som sagt, kolla på the obama deception på youtube.com
Den är ca: 1 timme och 50 min lång, men fan va grym den är.
Jag skulle nog tro att när man kommer över så mycket pengar och makt så för man andra mål i sikt, som tex globalisering. Dom flesta som är för de här är oftast rika som skulle vinna på detta, men för resten så är de helt enkelt skit! men kolla på den och skicka gärna mess och säg vad du tyckte. pz

Jag har redan sett den filmen och tyckte att den var ganska intressant, men den har också väckt frågan, vad händer sen efter världsregeringen, bilderberger group, osv?
Citera
2009-07-16, 18:08
  #7
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Nej, tror jag inte. Jag tror förvisso inte ens på dessa maktenväldes-konspirationer överhuvudtaget, men det känns lite paradoxalt att man först vill härska över folk för att sedan utrota mänskligheten. Vad tjänas på detta?
Om nu inte makteliten är gröngölingar som vill minska utsläppen av fossila bränslen.

Jag tog det där med att utrota mänskligheten som ett exempel då det sägs att det finns ingen större makt än att ha den över liv och död.
Citera
2009-07-16, 18:54
  #8
Medlem
Tror ju knappast det handlar om att dom vill tjäna mer pengar. Om du blivit uppväxt i en "elit" familj och redan sitter på mer pengar än du någonsin kommer att kunna göra av med, vad skulle det vara för värdelöst livsmål egentligen?

Tror snarare att dom tänker att eftersom dom just har tillgång till så mycket pengar och makt så har dom både ett syfte och ett ansvar till att göra jorden bättre för resten av befolkningen. Till exempel genom att döda de flesta av oss (absolut inte alla, någon måste ju jobba och slita med), för att gynna dom kvarlevande och alla andra som kommer att födas i framtiden. Så kan dom ha riktig super koll på den betydligt mindre populationen så att dom kan göra tillvaron så trygg och säker som möjligt för alla laglydiga arbetare. Sen får de ju sammtidigt total makt över andra också, men känns ändå som att det inte är prio 1.

Vet inte, men tycker den teorin låter rätt vettig.
Citera
2009-07-16, 22:14
  #9
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Jag har nu ställt mig frågan en längre tid nu om vem som tjänar på en världsregering för om man har all makt och pengar i världen, vad blir nästa mål då? utrota mänskligheten? deportera oönskade personer till en annan planet?
De har varken alla pengar eller all makt. Men de vill gärna skaffa det. Om de lyckas skapa en världsregering så kommer det utåt se ut som ett slags nytt FN där alla regioner får lite att säga till om. Men invändigt kommer det finnas något slags "väktarråd" som sitter på den yttersta makten. Det är personerna som tänker sig sitta i detta innersta råd som driver på hårdast för en världsregering.

Om detta skulle hända (vilket jag inte tror) så lär det första det gör vara att försäkra sig om att sitta säkert. Inför extrem övervakning av alla människor i alla länder. Tendenser till motståndsrörelser demoniseras och slås ned snabbt. "Antivärldsprat" = terrorism och leder direkt till fängelse.

Är jorden överbefolkad? Hoppsan, då bestämmer "världen" att ingen familj får skaffa mer än två barn (eller kanske bara ett barn i början). Klubbat och klart. Antalet tillåtna barn per familj beror på föräldrarnas genpool. Bra föräldrar, intelligenta och hälsosamma, får skaffa fler barn (samt föräldrar från "rätt" ättelinjer). Korkade föräldrar får ingen barnlicens. Osv. Sådana saker skulle kunna beslutas av en världsregering.
__________________
Senast redigerad av Vidovdan 2009-07-16 kl. 22:52.
Citera
2009-07-19, 20:03
  #10
Medlem
RonPaul2008s avatar
Enligt gamle Bush så är det FN som kommer styra allt till en världsstat.

En filmsnutt jag såg igår gjorde att jag nästan föll ur stolen:
http://www.youtube.com/watch?v=kDQAgPjv94M

Kolla vem som gratulerar i slutminuterna .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback