Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2012-03-29, 01:56
  #85
Medlem
B:s tidigare/första kriminalitet


Kan berätta för er, efter viss forskning, att enligt det s.k. kriminalregistret (ett mer bekant begrepp förr om åren) är B, född 1941, lagförd för första gången så sent som 1985.
Då handlade det om olaga frihetsberövande, försök till olaga frihetsberövande samt flera fall av våld mot tjänsteman.

Domen skedde i april 1985. Påföljd: sluten psykiatrisk vård. Vårdplats: Karsuddens sjukhus.
Domen vann laga kraft först 1 november 1985, sedan högsta domstolen nekat prövningstillstånd.

Han intogs emellertid på Karsudden för första gången redan 2 april 1985 – på vårdintyg.

Det är nu alltså hela 27 år sedan B kom till Karsudden. Räknar man in all tid B varit på /"tillhört"/varit inskriven på Karsudden, hamnar man ett par år över 20-strecket m.a.o. Inte många i Sverige genom tiderna har varit på Karsudden så lång tid i ihopräknad tid.
Sjukhuset fyller i år 48 år för övrigt.
Citera
2012-03-29, 02:36
  #86
Medlem
1974


Citat:
Ursprungligen postat av Segelflygarn
–––
Det som ar mer intressant ar hur han utvecklades (eller snarare invecklades) som person fore, under och efter skiljsmassan 1975 och huruvida normalt liv han hade fram till 1997.
–––
Det jag nu kan säga vad gäller just det svartprydda i din text: är att jag har information – säker; dock något förtrolig, varför jag inte outar detta hur som helst; den som är extremt nödgad kan försöka motivera sig genom en PM-förfrågan s.a.s. – på att B påbörjade sitt ofantliga (kom det att visa sig) skrivelseprojekt år 1974.

Sedan 1974 i samband just med skilsmässan (formellt klar i maj 75) har B samlat på sig ca 120 pärmar med dokument, placerade i 3 lager, varav ett på Karsudden (enligt egen utsago).

Skrivelserna kan sägas gå inom ramen för ett projekt (å)kallat »Ena världen.«.
Citera
2018-04-09, 00:18
  #87
Medlem
Inget nytt om Balettmannen? Ingen som vill dela med sig av namn eller dom etc?
Citera
2023-04-23, 22:15
  #88
Medlem
Attackcykelns avatar
Om det är den jag tror så avled han 2016. Vila i frid.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback