2009-07-21, 06:18
Medlem
xoreaxs avatar
Fick samma skit från www.ventrilomix.net
Smart drag faktiskt, sno en sådan domän och sprida lite skit. Hur som haver upptäckte jag att jag hade en WinCE3.exe i autostart. Men en fil i autostart brukar inte komma ensam SÅ what to do? Egentligen är det en fil vid namn ner.exe som är boven i dramat. Denna fil körs igång under installationen av ventrilomix och skapar WinCE3.exe samt inout2.dll

Hur tar man bort det?
Ta bort filen "inout2.dll" som finns i C:\WINDOWS\
samt ta bort filen "WinCE3.exe" i Start -> Autostart.

Sedan kan du ju avinstallera ventrilomix och hitta en ren version av ventrilomix
Med andra ord är det någon som utnyttjat att folk använder ventrilomix och fixat domänen ventrilomix.net för att få förtroende. Hur många är det egentligen som kör ventrilomix och lirar WoW eller något roligt spel via Steam...? he he.

Ärligt talat tycker jag nästan att det är en för enkel trojan o_0 Ingen stealth alls... jag undrar om jag missade något

NOTE: Skickade filen till Avira för några minuter sedan.
Citera
2009-07-21, 06:31
Bannlyst
http://www.threatexpert.com/report.a...e9bf85b0d305b4
Citera
2009-07-21, 06:37
Medlem
xoreaxs avatar
Då kanske jag inte missade något ändå
Citera
2009-07-21, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xoreax
Då kanske jag inte missade något ändå
Njae, det har du säkert. Jag tycker det är fånigt att någon skickar trojaner som inte är stealth. Att bara gå efter filnamn och/eller vad som står på "messagebox's", är ju inte mer än vad virusmakarna vill att du skall se.
Men, om du tror att du är clean, så är du väl det.
Citera
2009-07-21, 06:46
Medlem
xoreaxs avatar
Jag gick på vad Filemon, Regmon och Wireshark hade att visa
Citera
2009-07-21, 11:08
Medlem
QuackDucks avatar
Jag skickar programmet till norton och ser vad som händer.
Citera
2009-07-21, 12:50
Medlem
xoreaxs avatar
Citerar AVIRA

"The file 'ner.exe' has been determined to be 'MALWARE'. Our analysts named the threat TR/Drop.Delf.DSU. The term "TR/" denotes a trojan horse that is able to spy out data, to violate your privacy or carry out unwanted modifications to the system. Detection will be added to our virus definition file (VDF) with one of the next updates."
Citera
2009-07-22, 00:52
Bannlyst
Threatexpert är bättre onlinetjänst.
Kolla själv.
http://www.threatexpert.com/report.a...7ca72be5a1d369
Citera
2009-07-22, 02:28
Medlem
xoreaxs avatar
Går inte jämföra ThreatExpert med att skicka in sample. Men ja, ThreatExpert är grymt bra. All info är klockren.

Jag förmodar att du syftar just på infon de har? I annat fall är det helt fel trojan du länkade till.
Citera
2009-07-22, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xoreax
Går inte jämföra ThreatExpert med att skicka in sample. Men ja, ThreatExpert är grymt bra. All info är klockren.

Jag förmodar att du syftar just på infon de har? I annat fall är det helt fel trojan du länkade till.
Asså, du hjälper bolagen..
Jo, jag syftade på infot man får efter man skickat upp för analys.
Filen jag länkade till var bara en som låg och skräpade i dokumentsmappen, tydligen engenerator från kina. Har precis hittat Threatexpert
Citera
2009-07-23, 14:30
Medlem
Jag fick samma popup precis också och jag installerade ventrilomix igår.
Citera
2009-07-31, 23:37
Medlem
haha tack. Jag som trodde att jag fått det av nån polsk Tibia bot
Dumma ventrilomix :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in