Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-16, 17:11
Medlem
MikkOwls avatar
Jag lånade några tabletter av en familjemedlem förut, i hopp att det skulle sänka min ångest. Istället så somnade jag nästan varje gång jag testade, mitt på dagen. Kan bero på att jag sover dåligt och är kronisk trött, men för uppjagad för att sova. Atarax är ett muskelavslappnande medel, så det tar bort vissa av dom FYSISKA symptomen av ångest, tyvärr inte ångesten i sig själv. Kuratorn har nämnt att jag kanske borde ta upp med min doktor möjligheten att få atarax som hjälpmedel för att sova bättre.
Citera
2009-07-27, 20:33
Medlem
AcidMs avatar
Jag äter Atarax för Generaliserat Ångestsyndrom, funkade i två dagar. Nu tycker bara det tar bort det allra värsta + vissa av de fysiska besvären av ångest (typ upprymdhet, och hjärtklappning) men inte mer än det. Vill dock inte käka något beroendeframkallande då jag har lätt att bli beroende så jag hoppas att Atarax + KBT kommer hjälpa mig.
Brukar dock ge någon tablett ibland till kompisar utan diagnos. Typ, om de gjort slut med flickvännen eller nåt, för dem försvinner ångesten inprincip helt!

Vad för psykiska problem tar du de för?
Senast redigerad av AcidM 2009-07-27 kl. 20:36.
Citera
2009-07-27, 21:34
Medlem
Lipfis avatar
Jag tycker att det är ren skit.
Citera
2009-07-27, 22:04
Medlem
Den funkade första veckorna, men sen kunde man äta den som godis utan verkan. Det brukade bli vad man kunde få plats med i handen utan att det rann över innan jag bytte upp mig till... Efexor tror jag.
Citera
2009-07-27, 22:53
Medlem
Ylangs avatar
Funkade bra för mig i början, åt dem för sömnsvårighet, men sen blev de helt värdelösa. Tog inte alls. Åt typ 7 tabletter om dan mot slutet så tillslut sket jag i dem.
Citera
2009-07-27, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inspiration
Ja jag undrar det rubriken säger. Har fått det utskrivet som första medicin mot psykisk ohälsa, har aldrig ätit något annat innan. Vet redan att det inte är beroendeframkallande, men vilka är era erfarenheter av Atarax och vet ni vad det är för något?

Själv fick jag det mot ångest.
Men meningen med tabletterna trodde man ju först var att man skulle bli så trött att man inte orkade med ångest och somnade istället.
Vad som händer är ju som sagt individuellt. Jag blev bara trött i början.
Kan dock inte säga att de hjälpte mig så mycket.
Hoppas att du får bättre lycka!
Citera
2009-07-28, 03:05
Medlem
Happymanwithcats avatar
Får Atarax 25 MG. Drar i mig 2-4 st när jag känner att jag vill lugna ner mig lite, men det enda som händer är att jag somnar. Kan verkligen inte vara vaken på dem, blir tröttare av Atarax än av Theralen.
Citera
2009-07-28, 11:38
Medlem
Tjohildas avatar
Det är en riktig skitmedicin som läkare skriver ut för att de inte ska få socialstyrelsen på sig. I bästa fall blir man lite seg och torr i munnen, ångestdämpande är de INTE!
Citera
2009-07-28, 11:42
Medlem
Atarax är svagt skit, dom ger det fast man fan behöver morfin eller amfetamin, atarax används mot klåda också lol?.
Citera
2009-07-28, 15:11
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiration
Ja jag undrar det rubriken säger. Har fått det utskrivet som första medicin mot psykisk ohälsa, har aldrig ätit något annat innan. Vet redan att det inte är beroendeframkallande, men vilka är era erfarenheter av Atarax och vet ni vad det är för något?

Jag fick det som sömnpiller en gång. Funkade för att jag trodde det var sömnpiller. Senare berättade min pojkvän vad det är egentligen, så då funkade det inte att sova på längre.

Det är min erfarenhet av skiten iallafall. Sen kan man väl bli lite rolig om man tar många också?
Citera
2009-07-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fil0sofia
Jag fick det som sömnpiller en gång. Funkade för att jag trodde det var sömnpiller. Senare berättade min pojkvän vad det är egentligen, så då funkade det inte att sova på längre.

Det är min erfarenhet av skiten iallafall. Sen kan man väl bli lite rolig om man tar många också?
Näh, tog det mesta av en burk en gång, enda som hände var att jag sov länge, dock kortare än jag hade planerat. Så de är helt värdelösa.
Citera
2009-07-28, 18:58
Medlem
Whatsnexts avatar
Atarax är till för klåda, att skriva ut atarax för ångest funkar endast som PLACEBO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in