Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-19, 14:34
  #121
Medlem
Vet inte riktigt vilken genre gamla härliga Merciless räknas som men någon gång om året får jag återfall och frossar i smyg på The Awakening. Vet inte vad det är... melodierna, tempot, raseriet och småstadsångesten... kanske mest nostalgi egentligen. Sjukt härlgt att fly in i efter långa möten på jobbet.
Citera
2016-05-19, 17:41
  #122
Medlem
Forever Winters avatar
Det finns folk som tycker opera är outhärdligt. Allt ljud som inte tilltalar en person är oljud (för just den personen).
Citera
2016-05-19, 22:34
  #123
Medlem
floOris0nfajjas avatar
cannibal corpse for president
Citera
2016-05-20, 00:34
  #124
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floOris0nfajja
cannibal corpse for president

Nej, jag tål verkligen inte fettonacken de har på sång.
Citera
2016-06-13, 10:01
  #125
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Death metal är aldrig oljud tvärtom anser jag. Det kan vara mycket melodi i Death Metal. Sedan låter det brutalt, vilket det ska göra, oljud är de absolut inte.
Citera
2016-06-13, 16:26
  #126
Medlem
Jag lyssnade lite på Death Metal innan men det var väldigt sällan egentligen.
Citera
2016-06-13, 19:23
  #127
Medlem
Stene-Spareviks avatar
Dödsmetallen är inte för alla. Och dess buller bjuder en illusion av oljud trots att musikerna själva måste vara väldigt fingerfärdiga för denna musik. Arghoslent är något av den finaste dödsmetalen som finns. Väldigt melodiös, tekniskt och genomtänkt strukturelt sett. Inte bara några puckon som plockar instrument och för oljud helt enkelt.
Citera
2017-12-16, 09:26
  #128
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Death metal är en av de bästa musikstilarna, för mig kan musiken nästan skapa mig lugn, jag älskar också brutaliteten i musiken. Jag älskar nerstämda gitarrer och hyvlande på det.

För vissa är det oljud, men jag ser det som musikaliskt. Samma gäller Black Metal. Jag älskar ilskan i dess musik.

En fråga: Vad är det som gör att ni fråntar musiken?
Citera
2023-11-06, 20:41
  #129
Medlem
HasseBanans avatar
Jag har gått från att gilla DM till att ogilla det för att på senare tid börjat gilla VISSA band igen. De som jag har "bevarat" sen tonårstiden är bl.a. Edge of Sanity, Morbid Angel, Post Mortem och Pungent Stench, samt i viss mån Pestilence.

DM-band som inte har de rätta känslan dissas, och det är många.
Citera
2023-11-06, 23:21
  #130
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag har gått från att gilla DM till att ogilla det för att på senare tid börjat gilla VISSA band igen. De som jag har "bevarat" sen tonårstiden är bl.a. Edge of Sanity, Morbid Angel, Post Mortem och Pungent Stench, samt i viss mån Pestilence.

DM-band som inte har de rätta känslan dissas, och det är många.
Jag kan delvis hålla med i detta.
Jag gillade DM ganska brett för cirka 15 år sedan, för att med tiden tröttna ganska rejält på genren i stort. Bortsett vissa få band dock som fortfarande funkar för mig, som Defleshed, Embodyment, Cannibal Corpse, Illdisposed, Obituary. Kan hända att jag missat något enstaka band, men i stort sett är det bara de som funkar för mig fortfarande i den och liknande genrer.

Vet inte om det är åldern eller vad det är, men känns som jag vuxit isär från kärleken till den genren, bortsett dessa undantag.

Någon mer som känner igen sig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback