Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-07-15, 13:36
  #25
Medlem
Drakfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag förstod inte det riktigt. Kan du utveckla?

De köper bara spel som kan spelas även i singleplayer. Alltså inte multiplayer-only spel där CD-nyckeln redan är förbrukad, och spelet är i princip ospelbart vid köp.
2009-07-15, 14:04
  #26
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakfisk
De köper bara spel som kan spelas även i singleplayer. Alltså inte multiplayer-only spel där CD-nyckeln redan är förbrukad, och spelet är i princip ospelbart vid köp.

Jaha, nu förstår jag. Däremot kan man spela med bots. Men det är ju inget roligt i längden...
2009-07-15, 14:23
  #27
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encounter
Kanske lite surt att släpa iväg ett dussin spel som bara är värda 10 spänn styck

Grattis du vann! 10kr/spel var en bra gissning! Medel priset låg på 18,25kr.

Jag tänker aldrig mer i hela mitt liv gå till Game. Tänker inte sätta min fot innanför dörren.

Nu ska jag iaf berätta min lilla historia.

Står ett riktigt retard i kassan som inte verkar kunna prata. Men jag säger iaf att jag vill byta in de här spelen jag har med mig, och att jag inte vet om de kan ta emot alla. Säger även med en glad och lite skojjig röst att jag letade igenom hela huset efter spelen, men hon reagerar fan inte på vad jag säger. Hon ser bara allmänt ledsen och efterbliven ut.
När hon har kollat vad fodralen innehåller och kollat att skivorna inte är allt för repiga, så börjar hon knappa in massor på sitt tangentbord. Hon säger ingenting vad jag får för varje spel. Helt tyst. Sen när hon är klar säger hon bara: Jag kan ge dig 130 kr för de här spelen.
Vad i helvete tänker jag, fy fan vad jag är blåst nu. Men, i behov av pengar som jag är så går jag med på det.

De spel jag inte fick sålt skänker jag bort nu.
James Bond 007: NightFire
Battlefield 1942


PS. när jag ringe så var det en skit trevlig kille som svarade och vi pratade lite om hur de prissätter. Iaf så kom vi in på BF och han sade att det är ett sånt spel som vi inte kan ta emot eftersom det är multiplayer spel. Men den efterblivna tjejen knappade in det med..? Fan vad synd att jag inte drog en kopia av skivorna.. Det kom jag på nu...


PS igen. Noterade även att de säljer Far Cry 2 för 399:- Jag köpte det på webhallen igår för 249:-
2009-07-15, 14:28
  #28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoDaDa
Grattis du vann! 10kr/spel var en bra gissning! Medel priset låg på 18,25kr.

Jag tänker aldrig mer i hela mitt liv gå till Game. Tänker inte sätta min fot innanför dörren.

Nu ska jag iaf berätta min lilla historia.

Står ett riktigt retard i kassan som inte verkar kunna prata. Men jag säger iaf att jag vill byta in de här spelen jag har med mig, och att jag inte vet om de kan ta emot alla. Säger även med en glad och lite skojjig röst att jag letade igenom hela huset efter spelen, men hon reagerar fan inte på vad jag säger. Hon ser bara allmänt ledsen och efterbliven ut.
När hon har kollat vad fodralen innehåller och kollat att skivorna inte är allt för repiga, så börjar hon knappa in massor på sitt tangentbord. Hon säger ingenting vad jag får för varje spel. Helt tyst. Sen när hon är klar säger hon bara: Jag kan ge dig 130 kr för de här spelen.
Vad i helvete tänker jag, fy fan vad jag är blåst nu. Men, i behov av pengar som jag är så går jag med på det.

De spel jag inte fick sålt skänker jag bort nu.
James Bond 007: NightFire
Battlefield 1942


PS. när jag ringe så var det en skit trevlig kille som svarade och vi pratade lite om hur de prissätter. Iaf så kom vi in på BF och han sade att det är ett sånt spel som vi inte kan ta emot eftersom det är multiplayer spel. Men den efterblivna tjejen knappade in det med..? Fan vad synd att jag inte drog en kopia av skivorna.. Det kom jag på nu...


PS igen. Noterade även att de säljer Far Cry 2 för 399:- Jag köpte det på webhallen igår för 249:-

Typisk Game-historia. Det är en efterbliven butik.

Du säger att du är i behov av pengar - betyder 130 kronor så mycket?
2009-07-15, 15:21
  #29
Medlem
twinkybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoDaDa
Grattis du vann! 10kr/spel var en bra gissning! Medel priset låg på 18,25kr.

Jag tänker aldrig mer i hela mitt liv gå till Game. Tänker inte sätta min fot innanför dörren.

Nu ska jag iaf berätta min lilla historia.

Står ett riktigt retard i kassan som inte verkar kunna prata. Men jag säger iaf att jag vill byta in de här spelen jag har med mig, och att jag inte vet om de kan ta emot alla. Säger även med en glad och lite skojjig röst att jag letade igenom hela huset efter spelen, men hon reagerar fan inte på vad jag säger. Hon ser bara allmänt ledsen och efterbliven ut.
När hon har kollat vad fodralen innehåller och kollat att skivorna inte är allt för repiga, så börjar hon knappa in massor på sitt tangentbord. Hon säger ingenting vad jag får för varje spel. Helt tyst. Sen när hon är klar säger hon bara: Jag kan ge dig 130 kr för de här spelen.
Vad i helvete tänker jag, fy fan vad jag är blåst nu. Men, i behov av pengar som jag är så går jag med på det.

De spel jag inte fick sålt skänker jag bort nu.
James Bond 007: NightFire
Battlefield 1942


PS. när jag ringe så var det en skit trevlig kille som svarade och vi pratade lite om hur de prissätter. Iaf så kom vi in på BF och han sade att det är ett sånt spel som vi inte kan ta emot eftersom det är multiplayer spel. Men den efterblivna tjejen knappade in det med..? Fan vad synd att jag inte drog en kopia av skivorna.. Det kom jag på nu...


PS igen. Noterade även att de säljer Far Cry 2 för 399:- Jag köpte det på webhallen igår för 249:-

Har också erfarenhet av efterblivna människor bakom disken i spelbutiker, handlar enbart på nätet nu för tiden.
2009-07-15, 15:53
  #30
Medlem
ojns avatar
Men jösses, vad är detta? En gissningslek? Ingen diskussion i alla fall.

Mitt råd: Ring dem och fråga, så får du svar från någon som faktiskt vet.

*klick*

/Moderator
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback