Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-01, 17:22
  #373
Medlem
Krackhauss avatar
Jag är ett fan av grunge. Tror det hade varit relativt lätt att identifiera mig som det vid anblick.
Ser i princip aldrig någon som man tänker ''den personen lyssnar garanterat på grunge''..
För tio år sedan när denna tråd skapades så minns jag att det fanns en hel del grungefans som lät klädvalen färgas av musiksmaken, fast så var det ju i allmänhet på den tiden.
Citera
2020-01-03, 08:04
  #374
Medlem
Autumnals avatar
Grunge är egentligen inget jag lyssna på värst mycket, men jag har ändå lite favoriter i grunge. Jag älskar Alice In Chains och dom är ju lite tyngre än dom andra banden. Sen så har ju Melvins, Soundgarden, STP och speciellt Pearl Jam väldigt många bra låtar. Fast Nirvana är nog ett av världens mest överskattade band...
Citera
2020-02-04, 02:31
  #375
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag uppskattar Grunge rätt så mycket, den är ganska depressive, men ändå energirik. Alice In Chains och Nirvana är också mina favorite inom grunge som TS skrev. Jag gillar också Mad Seasons, Temple Of The Dogs och Andra liknande band.

Jag har nyligen börjat lyssna lite på Mudhoney.
Citera
2020-02-20, 20:22
  #376
Medlem
Ni är inte ensamma. Lyssnat på Grunge i 25 år. Främst Aic, nirvana, mad season.

Tidiga foo fighters är bra med, typ mellan 1995-1999.
Citera
2020-02-22, 07:55
  #377
Medlem
CrypticNerdss avatar
Finns det några nya grungeband? Främst Nirvana kopior eller inte kopior men lite mer åt punk hållet grunge alltså? Skulle vara kul att höra om nån har tips 😋
Citera
2020-06-25, 09:18
  #378
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag uppskattar Grunge rätt så mycket, den är ganska depressive, men ändå energirik. Alice In Chains och Nirvana är också mina favorite inom grunge som TS skrev. Jag gillar också Mad Seasons, Temple Of The Dogs och Andra liknande band.

Jag har nyligen börjat lyssna lite på Mudhoney.
Jag kan tillägga Mother Love Bone som fanns innan Nirvana.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback