Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-14, 15:41
  #1
Medlem
Har lånat en bil av brorsan medan han är utomlands. Han hävde en baslåda och ett slutsteg i den rätt nyligen och nämnde i förbifarten att allt inte var helt hundra så något ligger och drar när bilen av avstängd. Problemet är att jag är student så har inte råd att köra bilen tillräckligt mycket för att batteriet inte ska ta slut så tänkte försöka på mig att koppla ur strömmen till slutsteget.

Jag är totalt nollad på allt vad bilar/billjud heter men tog mig en titt på det och finns ingen on/off-knapp (brukar det ens finnas?) och jag vill helst undvika skruva ut sladdarna. Det finns däremot två 20A säkringar på baksidan av slutsteget. Kan jag dra dom och låta alla andra sladdar vara i utan att det blir några problem? Jag antar att skiten slutar dra ström då i alla fall?
Citera
2009-07-14, 16:29
  #2
Medlem
CrazyWorlds avatar
Är man seriös så säkrar man av slutsteget bara en bit från batteriet. Jag hade tagit den säkringen. Leta i motorrummet, följ pluskablen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback