Citat:
Ursprungligen postat av wallmo
Jag har inte så bra koll på data men fick i allafall till det så jag kunde ladda ner ett par filmer men nu senast när jag skulle ta hem en film så minimerade jag sidan då jag höll på med annat samtidigt, efter ca 1 timme skulle jag kolla om det var klart,,då hade den bara laddat hem 0,5% så jag försökte stänga sidan utan resultat så jag tröck ctrl+alt+delete och fick då upp en ruta där jag valde avsluta nu och datorn slocknade, när jag tröck igång den igen så var hela skärmen blå,med texten "Ett fel uppstod och windows har stängts för att förebygga problem med din dator.
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Om detta är första gången du ser detta medelande bör du starta om datorn, Om medelande visas igen bör du utföra följande steg:
Kontrollera att all ny maskin- och programvara är korrekt installerad.
Om det här är en ny installation kan du kontakta maskin- eller programvarutillverkarn om du behöver speciella filer för windows.
Om problemet kvarstår kan du prova att inaktivera lr ta bort nyinstallera maskin - eller programvara. Inaktivera alternativ för BIOS-minnetsom exempelvis caching eller shadowing."
Och längst ner på sidan står det: Teknisk information: STOP: 0¤000000ED (0¤8254E7B8,0¤C0000006,0¤00000000,0¤00000000)
som sagt jag kan inte mycket om datorer men datan som detta hänt på har winows XP,
Tack på förhand.
Startat om datorn? Kom det upp igen eller var allt som vanligt?
"UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" låter som att din hårddisk kan vara trasig.