• 42 592 online
  • 1 139 418 medlemmar
  • 59 027 015 inlägg
  • 1
  • 2
2009-07-11, 19:23
Medlem
N1riums avatar
Tja!

Hoppas jag postade detta rätt.

Jag har precis köpt en ny Full-HD tv (LG LH3000) om jag inte tar fel.. Är inte hemma nu men aja...

Jag kör HDMI kabeln från konsolen till tv'n men får bara ljud.. Ingen bild. Har luskat runt lite på nätet men jag finner svaren oklara.. I instruktionsboken till tv'n står det att det kan bero på att kabeln är av en gammal version.. Dock säger informationen om kabeln att den "ska kunna fungera mellan dvd och tv, även senare versioner).. Jag har ingen lust att ta mig in och köpa en dyrare HDMI sladd om problemet kan lösas på annat sätt.. Tacksam för all hjälp!

~N1rium
Citera
2009-07-11, 19:28
Medlem
2looses avatar
Förmodligen e bilden felinställd. Håll inne startknappen på konsolen i 5-10 sekunder så ska de lösa sig. Men då får du gå in o ändra upplösningen till vad du vill ha den sen bara. 1080i förmodar jag.
Citera
2009-07-11, 20:29
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2loose
Förmodligen e bilden felinställd. Håll inne startknappen på konsolen i 5-10 sekunder så ska de lösa sig. Men då får du gå in o ändra upplösningen till vad du vill ha den sen bara. 1080i förmodar jag.
Full.Hd hade han ju. 1080 p blir det då.
Citera
2009-07-11, 21:32
Medlem
N1riums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Full.Hd hade han ju. 1080 p blir det då.

Ursäktar men jag är verkligen nybörjare när det kommer till HD.. Har aldrig haft med det att göra innan.

Men vad jag vet hade jag egentligen inte behövt köpa Full-HD då det inte går att utnyttja på en 42".. Det är något jag hört men jag kanske är helt ute och cyklar.. Men om jag nu väljer 1080p istället för 760.. Ska det väl fortf. fungera utmärkt?.. Pinsamt att fråga men ni verkar hålla koll.. Tack!

Hålla in knappen i 5-10 sek.. Tack ska testa imorgon!
Citera
2009-07-11, 22:14
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium
Ursäktar men jag är verkligen nybörjare när det kommer till HD.. Har aldrig haft med det att göra innan.

Men vad jag vet hade jag egentligen inte behövt köpa Full-HD då det inte går att utnyttja på en 42".. Det är något jag hört men jag kanske är helt ute och cyklar.. Men om jag nu väljer 1080p istället för 760.. Ska det väl fortf. fungera utmärkt?.. Pinsamt att fråga men ni verkar hålla koll.. Tack!

Hålla in knappen i 5-10 sek.. Tack ska testa imorgon!
Jaja, det funkar om du väljer 720p (för att vara petnoga) men om du har full hd så kan du välja 1080p (ännu högre upplösning).
Ett tips. när du fått bild, gå in på skärminställningar, välj 1080p å testa om det funkar. Om det inte gör det så berättat ps3:et det för dej och föreslår vilken upplösning du ska ha.
Citera
2009-07-11, 22:17
Medlem
N1riums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Jaja, det funkar om du väljer 720p (för att vara petnoga) men om du har full hd så kan du välja 1080p (ännu högre upplösning).
Ett tips. när du fått bild, gå in på skärminställningar, välj 1080p å testa om det funkar. Om det inte gör det så berättat ps3:et det för dej och föreslår vilken upplösning du ska ha.

Okej ser nu lite här och där att för vissa så funkar inte det här hålla in och vänta efter två pip.. Hoppas det funkar för mig.. Blir bara nojjig när jagköper dyra saker.. Återkommer imorgon eftermiddag om resultat iallafall.
Citera
2009-07-12, 11:10
Medlem
Papa Hets avatar
Citat:

Vad man menar är att man inte ser så stor skillnad mellan 720p och 1080p på en 42-tummare då skärmen inte är tillräckligt stor för att uppfatta skillnaden. Oftast rekommenderas 1080p för skärmar på 50 tum och uppåt.
Citera
2009-07-12, 17:04
Medlem
N1riums avatar
Tackar för all hjälp.

Jag kopplade in HDMI sladden mellan ps3:an och Tv'n, fick ljud men ingen bild. Sedan höll jag in ON knappen på ps3:an tills det pep (1) gång, då startade det om sig och därefter fick jag ett meddelande om att ps3:an hade hittat en HDMI anslutning och om jag ville använda den för både ljud & bild.. Det funkar nu!

Dock ser jag inte så stor skillnad på no-HD eller HD.. Jag kanske har fel inställningar men det fungerar iallafall
Citera
2009-07-12, 17:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Dock ser jag inte så stor skillnad på no-HD eller HD.. Jag kanske har fel inställningar men det fungerar iallafall

Det borde du göra.

Har du 1080p inställt?
Citera
2009-07-12, 18:39
Medlem
N1riums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337

Det borde du göra.

Har du 1080p inställt?

Jag vet inte riktigt hur jag ställer in sånt tbh. Har bara haft teve med HDMI inkopplat i c.a 2 timmar.. Så jag är rätt newbie
Citera
2009-07-12, 20:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt hur jag ställer in sånt tbh. Har bara haft teve med HDMI inkopplat i c.a 2 timmar.. Så jag är rätt newbie

Om du inte har ställt in 1080p kan du göra det såhär, följ anvisningarna:

http://manuals.playstation.net/docum...deooutput.html
Citera
2009-07-12, 21:16
Medlem
N1riums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Om du inte har ställt in 1080p kan du göra det såhär, följ anvisningarna:

http://manuals.playstation.net/docum...deooutput.html

Tack man, du anar inte vilken hjälp du har vart. Fixade nätverket nu också. Tydligen var den redan inställd på 1080p men jag vet inte vad man ska se för skillnad.. Iallafall inte på GTA IV.
Citera
  • 1
  • 2