Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-11, 14:28
  #1
Medlem
Hejsan jag undrar om bulgarien fortfarande är bra party land. äre lika billigt nu som för nått år sedan? och hur lätt är det att få tag i tjejer? är dom kåta som djur elelr måste man betala dom jevlarna? :P
Citera
2009-07-11, 14:35
  #2
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobsblandsaft
Hejsan jag undrar om bulgarien fortfarande är bra party land. äre lika billigt nu som för nått år sedan? och hur lätt är det att få tag i tjejer? är dom kåta som djur elelr måste man betala dom jevlarna? :P

Är man så ung att pungkulorna inte ramlat ner än så ska man hålla sig borta från tjejer
Citera
2009-07-11, 14:58
  #3
Medlem
Ja det e fortfarande bra drag i sunny beach
Citera
2009-07-11, 15:09
  #4
Medlem
bob-marerlys avatar
Bulgarien är ett jävla äckelland. Håll dig borta därifrån.
Citera
2010-06-14, 10:53
  #5
Medlem
bananove1s avatar
Allvarligt: Håll dig borta därifrån. Det är verkligen ett RIKTIGT äckligt land. Människorna är otrevliga, standarden är helt kass, party är samma sak som att ta droger etc etc.
Visst det är billigt. Men det är inte värt det.
Åk någon annanstans....
Citera
2010-06-14, 14:04
  #6
Medlem
Seanns avatar
Det är inte billigt längre för dom gick med i eu eller något vet inte.
Det är billigt att dricka, resten är dyrt, en talrik med minimalt med sallad kostar runt 70 kr +
pizza och döner kebab är billigast och kostar ca 25-70 kr
Citera
2010-06-17, 23:57
  #7
Avstängd
Jag ska ditt för 4 eller 5e gången i rad (tappat räkningen) men hur som helst många fördomar är bara fördomar när det kommer till Bulgarian. Fattar inte hur folk kan åka till äckligt turk land och hacka samtidigt på Bulgarien.

Fans tillfäle då jag slösade runt 10 lök på en vecka under vistelse där. Med andra ord är det inte pengar som begränsar mig utan snarare att jag älskar Bulgarien så mycket.
Svarta havet precis som i turk-land fast utan dessa fanskap.
Fest är inget att klaga helt ok och dessutom billigt.
Mat går att hitta bra ställe, jag kan hålla med om att mycket är skräp i sunny beach men kan rekomendera stället bredvid hotell ELITE finns en kina resturang bredvid. Helt underbart och till rätt pris. Det är typ en liten "hörn resturaung som man går igenom till andra hotellet) Där får man grym service och bästa mat till minimal pris.

Ett rimligt ställe till för min del är möjligtvis Thailand , dock gillar jag inte thai-brudar...Därmed vill jag inte dit heller.
__________________
Senast redigerad av Fuckluck 2010-06-18 kl. 00:17.
Citera
2013-05-21, 09:57
  #8
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
Det är inte billigt längre för dom gick med i eu eller något vet inte.
Det är billigt att dricka, resten är dyrt, en talrik med minimalt med sallad kostar runt 70 kr +
pizza och döner kebab är billigast och kostar ca 25-70 kr
Jag vet inte vart du varit men jag bor här och priserna är så här

Öl-i Affären 1 till 2.5 lev
på krog - 2-3 lev
salad 300-500 gram 3-5 lev på krogen

cigg LM 2,40

döner kebab 3,lev

vatten 0,5 -0,70lev 1,5liter 1,15 lev
på krogen kan man käka väldigt billigt 2 pers med en varsin öl och 2 vårullar 2 rätter och 2 ris .. 23 lev

Jag har bott här nu i 18 månader och alldrig stött på en döner för 25 kr


Levan står i 4,38
Citera
2014-01-01, 16:58
  #9
Medlem
Bulgarien är ett hyperbilligt land. Kom hit för cirka sex veckor sedan. Tog in på ett hotell. Priset var så lågt att jag häpnade. Är nu i Bansko som ligger i fjällen på 1000 meters höjd omgiven av höga fjäll.

En studio kostar 20 euro per dag för en vecka betalar man 120 euro. Maten är billig, mycket billig om man lagar själv. Vill man köpa en lägenhet kan man komman undan med mindre än 150 000 kr.

Folk är mycket vänliga.

Nu har jag en fråga hur är det med dricks i detta land
Citera
2014-01-02, 13:43
  #10
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
Det är inte billigt längre för dom gick med i eu eller något vet inte.
Det är billigt att dricka, resten är dyrt, en talrik med minimalt med sallad kostar runt 70 kr +
pizza och döner kebab är billigast och kostar ca 25-70 kr


Bulgarien är inte medlem i EU.

På restaurang kan du få en fin måltid med dryck för 50kr.
Citera
2014-01-02, 14:17
  #11
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Bulgarien är ett hyperbilligt land. Kom hit för cirka sex veckor sedan. Tog in på ett hotell. Priset var så lågt att jag häpnade. Är nu i Bansko som ligger i fjällen på 1000 meters höjd omgiven av höga fjäll.

En studio kostar 20 euro per dag för en vecka betalar man 120 euro. Maten är billig, mycket billig om man lagar själv. Vill man köpa en lägenhet kan man komman undan med mindre än 150 000 kr.

Folk är mycket vänliga.

Nu har jag en fråga hur är det med dricks i detta land

10% på notan är brukligt. 15-20% om du vill bli omtyckt.
Citera
2014-01-02, 14:30
  #12
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Bulgarien är inte medlem i EU.

På restaurang kan du få en fin måltid med dryck för 50kr.


Bulgarien är med i EU sedan 2007. Tyvär så påverkades landet kraftigt av den ekonomiska krisen 07/08 som så många andra länder men håller åter på att resa sig. Bulgarien har lägst prisindex av alla EU-länder,ca 45-47,rak skatt på 10%. Sunny Beach är bara ett partyställe för packade 18-åringar.
Ska man åka hit är det Burgas som gäller med 6km lång strand,fantastiska Sea Garden med cafeer,restauranger och många aktiviteter för barn.Flera långa trevliga gågator med mysiga restauranger och butiker. 3-4 timmar med bil till Greklands och Turkiets stränder,Istanbul.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f955342

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback