Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-21, 11:43
  #37
Medlem
zxcvasds avatar
Jag tycker absolut vi ska ha statligt/kommunalt kontrollerade bordeller i Sverige. Ägandet kan dock vara privat men tycker man kunde ha ett system liknande utskänkningstillståd för restauranger. Man ansöker om tillstånd hos någon lokal myndighet eller likande och genomgår en prövning, sen sker det regelbundna kontroller för att försäkra att verksamheten sköts på ett bra sätt. Detta för att garantera justa villkor både för dem som jobbar där och dem som besöker bordellerna. Självklart kommer prostitution alltid att finnas, men jag tror att det är bättre om det sker inom lagens ramar.
Att verksamheten skulle subventioneras av staten är jag tveksam till. Men man kan ju argumentera för detta med eftersom staten idag subventionerar befruktning av ensamma kvinnor som inte kan eller vill hitta en man att få barn tillsammans med. Då kan man tycka att män som inte kan skaffa någon kvinna att ha sex med kan få samma hjälp. Bägge saker är grundläggande behov för kvinna resp man.
Citera
2018-10-21, 13:50
  #38
Moderator
Popesizes avatar
Det är ett intressant ämne.
Jag har för mig att jag såg något klipp om danskarnas "sexhjälp" på TV för länge sen.
Men jag förstod det mer som att personer med funktionshinder mer fick lite mänsklig närhet och värme, men inte just sex. Det kom hem en kvinna till någon med ett funktionshinder (minns inte om mannen var rullstolsburen eller till och med utvecklingsstörd), klädde av sig till underkläderna och sen låg de och kelade i sängen i någon timma. Det är klart att det kanske kan vara olika typer av umgänge beroende på "klientens" nivå.

Nästan alla människor är, som TS säger, mer eller mindre beroende av mänsklig närhet. Om den sen är sexuell eller inte är nog mer en personlighetsfråga. Går själv ibland och får en oljemassage (utan HE) bara för att det är skönt att ligga och bli smekt och ompysslad.
Men jag tror inte att en legalisering och statligt godkända bordeller är något som Sverige är redo för. Vet inte om jag vill se någon form av RLD i större städer eller enstaka saunaklubbar här och var. Tror mer på en avkriminalisering i såna fall. Då kan en massage få avslutas med HE om bådar parterna vill. Polisen behöver inte göra razzior mot massagesalonger i jakt på torskar och koppleri. Samtidigt som man skulle kunna våga anmäla mindre seriösa salonger som man kanske får misstankar om.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback