Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-09, 00:42
  #1
Medlem
Sha R'Taes avatar
Jag har suttit och läst lite på FB och fått intrycket av att vissa blir väldigt rädda för spel. Rädda för Doom 3, rädda för Dead Space, rädda för F.E.A.R., rädda för F.E.A.R. 2, Alien vs Predator 2 osv. Det jag undrar är lite vad det är som gör att ni blir så rädda när ni spelar? Jag har verkligen försökt men jag har nog aldrig blivit rädd när jag spelat. Inte med högt ljud, nedsläckt rum och stormvindar utanför fönstret. Skräcken infinner sig aldrig. Hur gör ni andra för att få till den där stämningen som gör spelen så läskiga?
Citera
2009-07-09, 00:45
  #2
Medlem
CoolDudes avatar
Sitta i kolsvart rum, ensam, med surround och stor skärm med typ FEAR är fan rätt läskigt tycker jag iaf

Får inte heller vara för hög musik, utan måste vara lite mystisk/läskig stämning. Men är även lite inställning och hur man spelar. Springer man bara rakt fram utan att titta runt och bry sig om omgivningarna är det inte lika läskigt.
Citera
2009-07-09, 00:48
  #3
Medlem
Jag är inte rädd när jag spelar, hoppar bara till lite då och då när t ex feta alien armen i dead space slår sönder väggen ifrån ingenstans och tar tag i dig. Men utöver det så tycker jag inte att datorspel är särskilt läskiga.
Citera
2009-07-09, 00:52
  #4
Medlem
elmaco-tacos avatar
http://hotel626.com/ spela detta mitt i natten i ett mörkt rum utan att bli rädd om du kan
Citera
2009-07-09, 00:52
  #5
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Hur gör ni andra för att få till den där stämningen som gör spelen så läskiga?

Ett tips kan vara att röka mycket hasch innan..alltså mer än vanligt. Kan tänka mig att LSD och liknande droger i stora mängder skulle vara ännu bättre om man vill bli rädd men inget jag tänker prova. Annars kör man ju alltid skräckspel med hörlurar i mörkret
Citera
2009-07-09, 01:04
  #6
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmaco-taco
http://hotel626.com/ spela detta mitt i natten i ett mörkt rum utan att bli rädd om du kan

Patetiskt.

Treee.... Spider... Hands
__________________
Senast redigerad av svampdamp 2009-07-09 kl. 01:17.
Citera
2009-07-09, 01:18
  #7
Medlem
potentials avatar
Jag blev skiträdd när jag lirade Condemned: Criminal Origins, prova det så kanske du får lite kladd i kalsongerna! Riktigt kusligt skit!
Citera
2009-07-09, 01:57
  #8
Medlem
fryHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ett tips kan vara att röka mycket hasch innan..alltså mer än vanligt. Kan tänka mig att LSD och liknande droger i stora mängder skulle vara ännu bättre om man vill bli rädd men inget jag tänker prova. Annars kör man ju alltid skräckspel med hörlurar i mörkret


+1. Ja att ta LSD måste vara sjukt äckligt och ta en och spela ett skräckspel, lär ju skita i byxan + inlevelsen lär bli 100ggr värre än vanligtvis
Citera
2009-07-09, 10:37
  #9
Medlem
DrSpankels avatar
Prova med Silent Hill eller Silent Hill 2 om du inte redan upplevt dem.
Citera
2009-07-09, 10:50
  #10
Medlem
Var väl mer när man var liten som man blev rädd när man spelade.

Kommer ihåg att jag tyckte Castlevania 64 var skitläskigt när man stötte på Motorsågsmannen som hade.

För att inte tala om banan Death Marshes på Turok 2: Seeds of evil. Bara musiken fick mig att bli skitskraj =D

http://www.youtube.com/watch?v=EXLMuvVQg54


Testa att spela den banan mitt på natten vettja.
Citera
2009-07-09, 11:04
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fronkthereal
Jag är inte rädd när jag spelar, hoppar bara till lite då och då när t ex feta alien armen i dead space slår sönder väggen ifrån ingenstans och tar tag i dig. Men utöver det så tycker jag inte att datorspel är särskilt läskiga.
Shit ja.. Den jävla armen.. Pulsen gick i topp varje gång den dök upp.. Jag tycker faktiskt hela spelet var rätt obehagligt.. Inte så att jag var rädd när jag spelade utan jag kände mig mer obekväm.. Doom 3 gav inte alls samma känsla - det var mest segt, tomt och ensamt.. Däremot så tycker jag att alien vs predator hade lite samma stämning.. Eller snarare att dead space har samma stämning som AvP.. Men för att svara på topic så måste jag säga att få saker skrämmer mig när det gäller spel och film.. Det tror jag beror på att jag vet att inget kan hända mig..
Citera
2009-07-09, 11:29
  #12
Medlem
N!xxos avatar
Du har la inte turen att kunna leva dig in i spelen, vilket är synd för det är halva upplevelsen.
Det är just det som gör att jag kan hoppa till av spel, jag lever mig in i det för mycket.

Spec igenom Silenthill serien 1-4, 5:an vart jag så jävla besviken på så den körde jag bara rakt igenom utan att knappt hoppa till. Med andra ord brydde mig inte om skiten, levde mig inte in i det = Inte rädd
__________________
Senast redigerad av N!xxo 2009-07-09 kl. 11:33.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback