Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-07-15, 11:46
  #61
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollieM
Okej, låter skönt ändå med tanke på att jag är ut efter att bara ta det lugnt. Slippa trängas med andra turister är ett stort plus

Tack för tipset, det ska jag kolla upp!

Jag har hört väldigt mycket positivt om Etna, vad var det som gjorde att du inte tyckte att det var något speciellt? Vingårdarna tänkte jag också försöka besöka, om jag hittar någon arrangerad tour, eftersom jag inte har körkort..

MollieM, från ditt nick verkar du vara tjej. Möjligt att jag är fördomsfull, men när jag var på Cicilien (iofs ganska längesen, så saker och ting kan ha ändrats) var killarna där rätt så envisa med sitt intresse för min tjej. När jag var med... Kanske bra om du inte reser helt ensam.
Citera
2015-07-21, 12:29
  #62
Medlem
submariners avatar
Hej,

Har besökt Cefalu och gillar stället - perfekt för en veckas sol & bad för par eller den lilla familjen. Visst är det mycket turister under högsäsong, men många är italienare och jobbiga ryssar & Co. lyser överlag med sin frånvaro. Helt okej restauranger, god glass och billigt prisläge (glas vin eller öl för 3€, pizza och pasta för 6-8€ och en limoncello eller glass för 2,50€). Hotellen är väl lite italienskt enkla och strandförsäljarna fler än i Thailand
Citera
2015-08-07, 08:09
  #63
Medlem
Russindiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Har besökt Cefalu och gillar stället - perfekt för en veckas sol & bad för par eller den lilla familjen. Visst är det mycket turister under högsäsong, men många är italienare och jobbiga ryssar & Co. lyser överlag med sin frånvaro. Helt okej restauranger, god glass och billigt prisläge (glas vin eller öl för 3€, pizza och pasta för 6-8€ och en limoncello eller glass för 2,50€). Hotellen är väl lite italienskt enkla och strandförsäljarna fler än i Thailand


Trist att ryssarna har hittat även hit.
Citera
2015-08-12, 08:43
  #64
Medlem
kaosinorrs avatar
Hej!

Har en fundering på att åka till Sicilien. Med tanke på inströmningen av invandrare från tredje världen, hur är läget nu på Sicilien? Är koncentrationen av invandrare som störst just kring Lampedusa eller är det flera städer som är ockuperade och ska undvikas?
Citera
2015-08-18, 22:19
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosinorr
Hej!

Har en fundering på att åka till Sicilien. Med tanke på inströmningen av invandrare från tredje världen, hur är läget nu på Sicilien? Är koncentrationen av invandrare som störst just kring Lampedusa eller är det flera städer som är ockuperade och ska undvikas?

Lugnt på turistorterna, krampat i städerna.
Citera
2015-09-28, 16:58
  #66
Medlem
findatas avatar
Nyss hemkommen från Sicilien, jag hajar inte öppettiderna som butikerna har.
Någon som kan förklara?

De "vanliga" butikena verkar köra öppet mellan 10-13:30 följt av siesta sedan öppet 17-20:30.
Ska man äta en pizza så är inte ugnen varm förrens kl 20. Men vissa dagar var jualusinerna helt neddragna, oavsett tid på dygnet.

Samma slumpmässiga stil verkade råda bland diverse panificador. Ena morgonen var dom öppna kl 07 (eller tidigare), nästa dag stängt.

Dessutom verkar det finnas vissa butiker och "pizze" ställen som trotsar gud och siestan genom att ha öppet mitt på dagen.

Finns det något system över huvud taget?
Citera
2015-12-27, 22:29
  #67
Medlem
Hej var hittar man bra resor
Citera
2015-12-28, 01:55
  #68
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikklas666
Hej var hittar man bra resor

prova internet, resebyråer... det vanliga kanske?
Citera
2018-05-24, 18:21
  #69
Medlem
Adelaides avatar
Funderar på att åka till Cefalu i sommar. Någon som har erfarenhet av staden? Mvh
Citera
2018-06-07, 13:57
  #70
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Funderar på att åka till Cefalu i sommar. Någon som har erfarenhet av staden? Mvh

Jag var där för tre somrar sedan. En mycket mysig liten stad med bra resturanger, bra strand och nära till natur
Citera
2018-06-07, 15:37
  #71
Medlem
MrBabyBoys avatar
Åker till Bagheria på lördag. Nån som varit där? Vad finns det att göra? Lätt att få tag på röka?
Citera
2018-07-01, 22:39
  #72
Medlem
Fructisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Funderar på att åka till Cefalu i sommar. Någon som har erfarenhet av staden? Mvh

Jag var där förra sommaren. Jättemysig by, dock lite turistig... Ett tips är att gå turen upp på berget. En väldigt fin och svettig promenad. Ta några dagar och besök Palermo innan!
Citera
  • 5
  • 6
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f953106

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback