2012-12-17, 20:13
Medlem
Omformatera Windows 7

Jag har blivit väldigt trött på allt jävla skräp som numera finns på datorn.
Jag har inte gjort någon säkerhetskopia eller något sånt.

Hur gör jag nu för att omformatera?
Citera
2012-12-17, 20:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ISABELLUCAS
Jag har blivit väldigt trött på allt jävla skräp som numera finns på datorn.
Jag har inte gjort någon säkerhetskopia eller något sånt.

Hur gör jag nu för att omformatera?

Mja, om du bläddrar ifrån detta inlägg och in på tråden så finner du drösvis med tips.
Citera
2012-12-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Antingen den lagliga vägen, d.v.s man köper en version som avser Windows 7. Eller tar man den fula vägen, d.v.s piratbukten. Den hämtar man hem och bränner ut som en bootbar skiva. Därefter så vidtager man en ominstallation.

Den har ingen inmatning för skivor, det är en del av problemet. Kan man ladda hem lagligt eller olagligt? ; )
Citera
2012-12-17, 20:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargarda
Den har ingen inmatning för skivor, det är en del av problemet. Kan man ladda hem lagligt eller olagligt? ; )

Du kan ominstallerar via ett USB-minne. Bläddrar bakåt i tråden så finner du mer tips.
Citera
2012-12-17, 20:57
Medlem
Fooulzs avatar
Har ett problem.

Jag kopplade ur mina två hårddiskar som var pajja, och satte in en SSD hårddisk i datorn. Jag installerade windows på SSD'n och allt fungerade perfekt.
Men nu har jag fått något virus eller dylikt och tänkte ominstallera hela windows, men under ominstallationen får jag upp en ruta där det står "Koppla in D hårddisken för att fortsätta!".

Någon som fått samma problem? Jag har ju liksom ingen D hårddisk, utan endast en SSD som är C.

Jag hade tänkt att installera Windows 7 64bit på en Dell dator.
Citera
2012-12-17, 21:55
Medlem
cetniks avatar
Vill installera om min burk från skiva men saknar tangentbord så jag kan inte "Press any key to boot from CD"?! Någon som har förslag på hur man kan göra istället? Har en fungerande mus men det funkar inte att vänsterklicka...
Citera
2012-12-17, 22:00
Medlem
TheDevilFreds avatar
Installation SSD

Hej, har köpt en ny dator och en SSD.

Jag vevade först igång datorn (som för övrigt kör windows 8) och när jag var klar stängde jag av, skruvade fast disken i den lediga släden och monterade allt i datorn.

Nu vill jag veta hur jag får upp den och kan börja använda den. Sen hade jag egentligen velat köra operativsystemet på SSD:n. Kan jag fixa det i efterhand? Hur?

Tack på förhand! Mvh Fredrik

EDIT: Såg nu att jag råkade placera tråden käpp fel åt helvete. Ber om ursäkt Mod!
Citera
2012-12-17, 22:31
Medlem
Skywallkers avatar
Jag har ingen skiva och inget tillräckligt stort USB Minne för att boota därifrån,
kan man "nollställa" windows 7 på något sätt utan att använda skiva eller så.
Citera
2012-12-17, 22:32
Medlem
InnerSouls avatar
Nu vet jag inte hur mycket Win8 skiljer sig från Win7 men i Win7 så kan man gå in på Kontrollpanelen > System och Säkerhet > Administrationsverktyg > Diskhantering/Datorhantering och där inne väljer du Diskhantering under fliken Lagring. Väl där inne kan du högerklicka på din SSD disk och välja att formatera den eller pationera den och efteråt kommer den att bli synlig på din dator.
Citera
2012-12-17, 23:25
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
Jag har ingen skiva och inget tillräckligt stort USB Minne för att boota därifrån,
kan man "nollställa" windows 7 på något sätt utan att använda skiva eller så.
Skapa ett nytt användarkonto, starta om och logga in på det nya, radera det gamla. Så rensar du en hel del.

Sen avinstallera de program du inte använder. Ccleaner och Diskrensning efter det. Så har du en hyfsat rensad burk.
Citera
2012-12-17, 23:44
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cetnik
Vill installera om min burk från skiva men saknar tangentbord så jag kan inte "Press any key to boot from CD"?! Någon som har förslag på hur man kan göra istället? Har en fungerande mus men det funkar inte att vänsterklicka...
Låna/skaffa ett t-bord?
Citera
2012-12-17, 23:45
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Har ett problem.

Jag kopplade ur mina två hårddiskar som var pajja, och satte in en SSD hårddisk i datorn. Jag installerade windows på SSD'n och allt fungerade perfekt.
Men nu har jag fått något virus eller dylikt och tänkte ominstallera hela windows, men under ominstallationen får jag upp en ruta där det står "Koppla in D hårddisken för att fortsätta!".

Någon som fått samma problem? Jag har ju liksom ingen D hårddisk, utan endast en SSD som är C.

Jag hade tänkt att installera Windows 7 64bit på en Dell dator.
Prova med att formatera C: i början av installationen.
Vilket Win gäller det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in