2012-05-29, 22:41
Medlem
kaktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
oem licensen gäller för en dator
retail licensen gäller för en dator men kan flyttas till en annan dator vilket oem inte kan enlig licens reglerna
du kan använda samma om du formaterar

vilket w7 har du köpt oem eller retail?

mvh
t
det är OEM.

KAN man lägga in det på en till dator?

Citera
2012-05-30, 16:57
Medlem
Det är JPG filer
Citera
2012-05-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktrollet
det är OEM.

KAN man lägga in det på en till dator?

nej men du kan alltid prova det ända som händer är att det inte blir godkändt och skulle så vara fallet kan du alltid kör daz loader

när du installerat en dator med w7 oem licens,så följer den datorn ända till återvinningen.
den är alltså knuten till en dator

om du köpt ditt w7 mellan 1 april–30 juni kolla
http://www.microsoft.com/global/sv-se/msab/PublishingImages/kupong/windows7.pdf

mvh
t
Citera
2012-05-30, 23:13
Medlem
kaktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
nej men du kan alltid prova det ända som händer är att det inte blir godkändt och skulle så vara fallet kan du alltid kör daz loader

när du installerat en dator med w7 oem licens,så följer den datorn ända till återvinningen.
den är alltså knuten till en dator

om du köpt ditt w7 mellan 1 april–30 juni kolla
http://www.microsoft.com/global/sv-se/msab/PublishingImages/kupong/windows7.pdf

mvh
t
aha okej, testar väll.

jag köpte mitt tidig höst förra året.
tack för svaren
Citera
2012-05-31, 16:57
Medlem
Balekens avatar
Precis köpt en ny dator, asus och installerat om OS från home premium till ultimate.
Nu när jag skall installera några utav de nödvändiga drivrutinerna så står det att detta program kan bara köras på asus-datorer hur fixar jag detta problem?
Citera
2012-05-31, 17:02
Medlem
Tjenare!

När man köper en dator nu för tiden så får man ju inte med någon windows-skiva, hur fasen är det tänkt att man ska kunna formatera datorn då?

Man har ju betalt för windowslicensen indirekt genom att köpa datorn, då måste man ju få med någon slags windows-skiva?

Grejen är att jag har en bärbar dator som hårdisken pajjat på, och har köpt en ny hårdisk nu. Hur ska jag kunna installera windows nu?

Jag orkar inte ladda ned en hackad version från piratebay då det alltid ger problem..

Vet någon något ställe där man kan ladda ned windows 7 som är helt orört och ohackat - alltså i orginal-form? Jag har ju licens-koden till windows så..

Tack på förhand!
Citera
2012-05-31, 17:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Tjenare!

När man köper en dator nu för tiden så får man ju inte med någon windows-skiva, hur fasen är det tänkt att man ska kunna formatera datorn då?

Man har ju betalt för windowslicensen indirekt genom att köpa datorn, då måste man ju få med någon slags windows-skiva?

Grejen är att jag har en bärbar dator som hårdisken pajjat på, och har köpt en ny hårdisk nu. Hur ska jag kunna installera windows nu?

Jag orkar inte ladda ned en hackad version från piratebay då det alltid ger problem..

Vet någon något ställe där man kan ladda ned windows 7 som är helt orört och ohackat - alltså i orginal-form? Jag har ju licens-koden till windows så..

Tack på förhand!

Det är därför det ligger en recovery-partition. Har du inte bränt ut en sådan, menar du?

Om inte så frågar du efter en källa om Windows 7. Bläddrar lite i tråden så finner du tips.
Citera
2012-05-31, 18:02
Medlem
Balekens avatar
Har köpt en ny dator och ominstallerat windows till ultimate, nu när jag försöker installera några utav drivrutinerna så står det att de bara kan användas på en asus-laptop.
Hur skall jag gå tillväga för att få dem att fungera igen?
Citera
2012-05-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är därför det ligger en recovery-partition. Har du inte bränt ut en sådan, menar du?

Om inte så frågar du efter en källa om Windows 7. Bläddrar lite i tråden så finner du tips.

Det är inte min dator, utan jag hjälper en bekant. Är det så det funkar, att man måste bränna ut en recovery-cd när man startar datorn första gången?

Svennebanan tänker ju aldrig så långt utan skiter i detta i 10 fall av 10 dock. Hårdisken är dessutom trasig så går ju inte att komma åt recovery längre.

Ska jag bläddra igenom 176 sidor för att hitta en windows 7-källa menar du?
Citera
2012-05-31, 18:15
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baleken
Precis köpt en ny dator, asus och installerat om OS från home premium till ultimate.
Nu när jag skall installera några utav de nödvändiga drivrutinerna så står det att detta program kan bara köras på asus-datorer hur fixar jag detta problem?
Vilket program gäller det?

Är det grafik- och ljuddrivers så kan det behövas att du plockar bort så mkt RAM du bara kan, detta för att enheter annars inte dyker upp. Men berätta gärna exakt vilken Asus-modell det gäller, eller googla på modellen och se om fler upplevt samma trauma som du.

Att du har läst manualen tar jag för givet, eller borde jag inte det?
Citera
2012-05-31, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baleken

lite synd att du formaterade och installera om när ultimat redan finns på datorn,skall bara släppas loss

hade du använt Windows Anytime Upgrade så hade du inte haft några problem med drivrutiner

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/features/windows-anytime-upgrade

mvh
t
Citera
2012-05-31, 19:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Det är inte min dator, utan jag hjälper en bekant. Är det så det funkar, att man måste bränna ut en recovery-cd när man startar datorn första gången?

Svennebanan tänker ju aldrig så långt utan skiter i detta i 10 fall av 10 dock. Hårdisken är dessutom trasig så går ju inte att komma åt recovery längre.

Ska jag bläddra igenom 176 sidor för att hitta en windows 7-källa menar du?

Man får ett meddelande då och då om en backup/recovery. Om man nu skiter i detta meddelande så får man skylla sig själv, eller hur?

Mja, sökfunktionen under tråden fungerar hur fint som helst. Se här -> http://techdows.com/2011/07/download-windows-7-integrated-with-sp1-iso-official-direct-download-links.html

OBS: Tänk nu på att versionerna ligger på engelska. Vill man nu har detta på svenska så får man leta efter ett språkpaket -> http://www.froggie.sk/download.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in