2012-01-18, 21:31
Medlem
Flickvaens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är du själv inloggad som administratör?

http://windowstips.nu/logga-in-som-administrator/

Tack, det fixade problemet! Konstigt att HP-service ta för givet att alla skall kunna detta..
Citera
2012-01-18, 22:04
Medlem
LailaFucks avatar
Skadat gods.

Jag provade att formatera disk D så nu hoppas jag att det fungerar.
Citera
2012-01-19, 02:25
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LailaFuck
Skadat gods.

Jag provade att formatera disk D så nu hoppas jag att det fungerar.
D:/Recovery-partitionen har inget med ditt problem att göra. Dessutom så har du ju 110Gb ledigt av 143Gb på C:.
Jag skulle prova att nyinstallera Win7 igen, och formatera C: i början av installen så du får en helt ren nyinstall. Kör därefter Win Update och installera alla som är för-ibockade förutom Internet Explorer 9, ta den nästa gång. Kör därefter in alla andra viktiga. Sist tar du de frivilliga du vill ha.

Därefter, om någon enhet är gulmarkerad, sök drivrutiner för din modell eller specifik enhet.

Och, absolut inte 64-bitars på den gamle burken, kör på x86 32-bitarsversionen.
Citera
2012-01-19, 11:21
Medlem
Ihsuss avatar
Hallå

Jag har då ett litet problem med min "amilo si 2636" och behöver ominstallera windows vista home premium. Men av någon anledning har man slutat skicka med skivor när man köper datorer numer.

Sen har något smartskaft installerat ubuntu, ett värdelöst program för mig som inte kan använda det.
Hur löser jag problemet? Jag har andra datorer men skulle behöva laptopen, och jag har ingen större lust att lämna in den för något ockerpris...
Citera
2012-01-19, 12:56
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihsus
Hallå

Jag har då ett litet problem med min "amilo si 2636" och behöver ominstallera windows vista home premium. Men av någon anledning har man slutat skicka med skivor när man köper datorer numer.

Sen har något smartskaft installerat ubuntu, ett värdelöst program för mig som inte kan använda det.
Hur löser jag problemet? Jag har andra datorer men skulle behöva laptopen, och jag har ingen större lust att lämna in den för något ockerpris...
Om du har recoverypartitionen med Vista kvar så kan du återställa med den (tanka hem manualen fr Fujitsus supportsidor och läs i den hur du gör detta), men gör nedanstående först. Risken finns dock att den som installerat Ubuntu har tagit bort recoverypartitionen.

Tanka hem Partition Wizard bootable ISO, bränn på lägsta speed, boota datorn med skivan.
  1. Radera 2 st partitioner, en av typen "Other/swap" och en av typen ext4.
  2. Om du nu har en partition kvar på ca 8-15Gb och och utrymmet innehåller data till 50-95% så har du återställningpartitionen kvar, rör inte den.
  3. Skapa en partition av det opartitionerade utrymmet. Högerklicka, advanced och välj "Set as active".
  4. Markera nu hela disken/klicka ovanför partitionerna, högerklicka och välj "Rebuild MBR".
  5. Klicka på "Apply" uppe till vänster i programmet.
  6. Nu är disken klar för att återställas med återställningspartitionen, eller att nyinstallera Win, jag skulle välja Win7 istället för Vista.
Lycka till.
Citera
2012-01-19, 17:30
Medlem
Tjenare!
Sitter på ett litet problem.
Installerade win7 pirat nyss. Allt funkar som det ska men all data som fanns innan när jag hade vista finns kvar. Nu vill jag ta bort de, alltså rensa den helt, men behålla mitt nuvarande win7.
Kommer ihåg att jag gjorde det lätt innan bara starta upp och klicka på någon ''f'' knapp där i början.
Men nu kommer jag inte ihåg vilken det var? Kommer in på återställningsgrejer och så, men får bara förfrågan att återställa från en viss tidpunkt. Men jag vill ju köra från början?
Har en Fujitsu Siemens AMILO LI 1718, alltså en gammal modell.
Hjälp någon?
Citera
2012-01-19, 17:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletheboy
Tjenare!
Installerade win7 pirat nyss. Allt funkar som det ska men all data som fanns innan när jag hade vista finns kvar. Nu vill jag ta bort de, alltså rensa den helt, men behålla mitt nuvarande win7.
Kommer ihåg att jag gjorde det lätt innan bara starta upp och klicka på någon ''f'' knapp där i början.
Men nu kommer jag inte ihåg vilken det var? Kommer in på återställningsgrejer och så, men får bara förfrågan att återställa från en viss tidpunkt. Men jag vill ju köra från början?
Hjälp någon?

Kommando -> msconfig
Citera
2012-01-19, 17:40
Medlem
Citat:
Tjenare!
Hjälp någon?

om jag förstår det rätt så har du uppgraderat befintligt vista till w7,då borde all din gamla data vara samlat i en mapp som heter windows.old och den kan man radera.

kör du en fabriksåterställning så rensar du bort w7 och vista blir kvar,om det nu var vista från början

mvh
t
Citera
2012-01-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kommando -> msconfig

ska det göras nu genom att ta upp cmd eller när jag klickat på någon ''f'' knapp och kommit fram till olika alternativ, du vet där datorn inte är startad eller vad man ska säga.
Citera
2012-01-19, 17:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
ska det göras nu genom att ta upp cmd eller när jag klickat på någon ''f'' knapp och kommit fram till olika alternativ, du vet där datorn inte är startad eller vad man ska säga.

Start -> Kör -> kommando " msconfig "
Citera
2012-01-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
om jag förstår det rätt så har du uppgraderat befintligt vista till w7,då borde all din gamla data vara samlat i en mapp som heter windows.old och den kan man radera.

kör du en fabriksåterställning så rensar du bort w7 och vista blir kvar,om det nu var vista från början

mvh
t

var hittar jag denna mapp?
Citera
2012-01-19, 18:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
var hittar jag denna mapp?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/How-do-I-remove-the-Windows-old-folder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in