2010-02-24, 12:15
Medlem
Jag har haft XP på min stationära dator men tänkte nu att jag skulle installera W7 ist. Jag har formaterat hårddisken och börjat installationen. Men sedan när jag är på det sista steget (Completing installation) så får jag efter ett tag svart skärm och sedan händer ingenting. Har provat att vänta i flera timmar utan att det händer någonting. Det är 32-bit jag försöker installera. Har laddat ner den ifrån tpb (http://thepiratebay.org/torrent/5182426/Microsoft_Windows_7_Ultimate_Retail(Final)_x86_and _x64) och efter att ha läst en del kommentarer så verkar det helt klart som att det är en fungerande version. Jag har efter att det inte fungerat testat att installera om XP igen och det har fungerat utan problem. Men jag vill ju ha W7!

Någon som vet varför det inte fungerar? Är tacksam för all hjälp och svarar på alla frågor så gott det går!
Senast redigerad av tummen89 2010-02-24 kl. 13:09.
Citera
2010-02-24, 16:00
Medlem
fredricoss avatar
Tjena, jag formaterade nyss datorn och la in Windows 7 Ultimate. Nu undrar jag, vad behöver jag lägga in? Har en Asus laptop med ett nVidia 9600M, ska ja tanka hem å installera drivrutiner till det från nvidias sida? Eller har windows automatiskt installerat några drivrutiner för kortet? Ljudet fungerar så där behöver jag ju inte installera nått men hur är det med grafikkortet?
Citera
2010-02-24, 16:56
Medlem
NewSouls avatar
Hej jag har Windows 7 x64 just nu men datorn har börjat lagga som fan, nu är det så att jag vill nedgradera till Windows 7 x32 men det funkar inte när jag bootar cd-n , vad ska jag göra? tack
Citera
2010-02-24, 17:55
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSoul
Hej jag har Windows 7 x64 just nu men datorn har börjat lagga som fan, nu är det så att jag vill nedgradera till Windows 7 x32 men det funkar inte när jag bootar cd-n , vad ska jag göra? tack
Hur menar du att det "inte funkar"? Du måste vara lite mer specifik.
Citera
2010-02-24, 18:57
Medlem
NewSouls avatar
När jag försöker välja x86 (som igentligen är x32, det märker man när man trycker på den) så står det bara att datorn typ har en bättre installation redan och så börjar den bara leta Upgraderingar på den nuvarade programvaran :s
Citera
2010-02-24, 19:02
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSoul
När jag försöker välja x86 (som igentligen är x32, det märker man när man trycker på den) så står det bara att datorn typ har en bättre installation redan och så börjar den bara leta Upgraderingar på den nuvarade programvaran :s
Du får inget alternativ om att formatera disken?
Citera
2010-02-24, 20:25
Medlem
Jag ska installera om min bärbara ferarri dator och kommer till installationen och efter ca 3-5 minuter så dör datorn av någon konstig anledning, jag trodde först att det kunde ha och göra med att batteriet är dåligt så jag tog ut det och satte i bara kabeln, men lik förbannat så stängs datorn av under installationen och jag har även märkt att om man går in på bios ett par minuter så stänger den av sig också... vad ska jag göra? vad är felet? snällla hjääääääälp!

*update* nu har jag lyckats installera windows på den men nu står det "STOP: C0000221 {Felaktig Kontrollsumma} Minnesavbildningen CRYPTUI.dll kan vara skadad.
Kontrollsumman stämmer inte med den beräknade.

Vad är felet? och Vad ska jag göra? SNÄÄÄÄLLA HJÄÄÄÄLP?!
Citera
2010-02-24, 23:10
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRocko
Jag ska installera om min bärbara ferarri dator och kommer till installationen och efter ca 3-5 minuter så dör datorn av någon konstig anledning, jag trodde först att det kunde ha och göra med att batteriet är dåligt så jag tog ut det och satte i bara kabeln, men lik förbannat så stängs datorn av under installationen och jag har även märkt att om man går in på bios ett par minuter så stänger den av sig också... vad ska jag göra? vad är felet? snällla hjääääääälp!

*update* nu har jag lyckats installera windows på den men nu står det "STOP: C0000221 {Felaktig Kontrollsumma} Minnesavbildningen CRYPTUI.dll kan vara skadad.
Kontrollsumman stämmer inte med den beräknade.

Vad är felet? och Vad ska jag göra? SNÄÄÄÄLLA HJÄÄÄÄLP?!

Är det Windows XP du försöker installera?
Citera
2010-02-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Är det Windows XP du försöker installera?

Ja, det är windows XP.

Tacksam som fan för alla svar...
Citera
2010-02-25, 18:50
Medlem
Jag behöver lite hjälp.
Jag skickade in min laptop på lagningen (en Sony Vaio) och de sa att jag skulle formatera den för att det var felet. Men när jag sätter i skivan (windows XP pro 32bit) så läser den in alla filer och sen står det "Installationen kan inte fullföljas för du har ingen hårddisk. Prova att kolla så att alla kablar sitter i"
Någon som kan hjälpa mig? Kan inte ens komma in i windows för jag får bluescreen varje gång jag bootar. Vet inte heller hur man kollar hårddisken
Citera
2010-02-26, 09:59
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRocko
Ja, det är windows XP.

Tacksam som fan för alla svar...

Gå in i bios och test o byta HD mode från t ex SATA till IDE-mode
Citera
2010-02-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poww-genius
Jag behöver lite hjälp.
Jag skickade in min laptop på lagningen (en Sony Vaio) och de sa att jag skulle formatera den för att det var felet. Men när jag sätter i skivan (windows XP pro 32bit) så läser den in alla filer och sen står det "Installationen kan inte fullföljas för du har ingen hårddisk. Prova att kolla så att alla kablar sitter i"
Någon som kan hjälpa mig? Kan inte ens komma in i windows för jag får bluescreen varje gång jag bootar. Vet inte heller hur man kollar hårddisken

Det kollar man i biosen,, troligt är att din hårddisk är lite trasig , då det brukar se ut så där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in