Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-09, 01:30
  #481
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muffa
Pizzabageriet på prinsgatan är det självklara valet! Det finns många pizzerior runtom men denna är den bästa
Tackar allra ödmjukast.
Citera
2019-09-09, 15:05
  #482
Medlem
Flintstone är bra !
Citera
2019-09-13, 22:52
  #483
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibandet1337
Flintstone är bra !
På pizzor med? Deras kebab är ju bland stans bästa tycker jag!
Citera
2019-09-22, 15:20
  #484
Medlem
Buono Pizza på Teatergatan 15 om man gillar napolitansk pizza. Riktigt goda och fantastiska råvaror.
Citera
2019-09-26, 14:12
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Buono Pizza på Teatergatan 15 om man gillar napolitansk pizza. Riktigt goda och fantastiska råvaror.

Ägaren är bandidos-dåren Mehdi Seyyed.
Citera
2019-09-26, 17:56
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Ägaren är bandidos-dåren Mehdi Seyyed.

Stämmer bra att det är han som äger och driver pizzerian.

Jag var där veckan efter öppning och möttes av fantastisk service och väldigt god pizza lagat av honom. Väldigt goda italienska drycker serverades också. Nöjd med upplevelsen.
Citera
2019-12-27, 14:13
  #487
Medlem
Har Da Marco samma ägare eller har Italienaren sålt?
Citera
2019-12-28, 17:40
  #488
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kobashvili
Konstigt att ingen tagit upp Pizzeria Il Vagabondo på Citytorget i Kortedala, hållplats Allhellgonakyrkan. Väl värt att åka dit för att smaka, jag bor på Hisingen men åker ändå dit bara för att köpa pizza.

Perfekt gräddad, mycket på, brödet håller extremt bra kvalité. Dock finns det en bagare lite tjockare än de andra som gör lite rinniga pizzor. Att restaurangen drivs av Italienare (dock tror jag de tagit in nån ny kille nu också) och inte är en "blattepizzeria" utan mer en slags Pizzarestaurang med italiensk tv på och bara bilder på italienska fotbollslag på väggarna gör det till det bästa stället i stan utan tvekan. Alla jag tvingat dit har också hållit med. Senast min gamla lumpen-polare från Malmö. Och han trodde såklart att inget i GBG knde möta sig med Malmö men han erkände direkt att det var det bästa han ätit.

Fan blev jag så jävla sugen nu. Rekommenderar deras Cannibale och Sommarpizza. Som sagt perfekt ställe dock sjunker kvalitéen lite när den tjockare bagaren är där.
Instämmer i att Il Vagabondo är en utmärkt pizzeria och konstigt att ingen annan nämnt den. Italienare som driver den och italiensk tv som står på och bilder på italienska fotbollslag på väggarna. En riktigt genuin pizzeria som har funnits i evigheter på Citytorget och som är riktigt bra!
Citera
2019-12-28, 20:18
  #489
Medlem
När man läser rec om den i kortedala så undrar man ju man får väl åka dit och testa.
Citera
2023-08-01, 22:29
  #490
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
nyinflyttad på hisingen så längtar man verkligen efter god pizza. Har provat pizzeria promodoro på bjurslätts torg och även pizzeria sera. Promodoro funkar men tycker inte alls att de håller speciellt hög klass. de kunde verkligen varit bättre. och sera har nog de mest ovärda pizzorna jag någonsin smakat.

Är kebabälskare så äter för det mesta kebabpizza så det är ju plus i kanten om det finns något ställe med sjukt god kebabpizza och där de verkligen ser till att vara noggranna. sera var ju verkligen inte noga. man fick mer fett/senor än kött. INTE OK!

Någon som har några tips?

Uppdaterar tråden med Dirty dough i Lindholmshamnen.
https://www.dirtydough.se/
Citera
2023-10-28, 11:33
  #491
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Uppdaterar tråden med Dirty dough i Lindholmshamnen.
https://www.dirtydough.se/

Får uppdatera igen då hela restaurangkedjan verkar ha konkat. Bl.a. ska livsmedelsinspektörer i Göteborg ha underkänt restaurangen för att senare vid återbesök godkänna dem.

Det märktes också att restaurangen då skärpt sig betydligt jämfört med hur det var innan och äntligen gav intrycket av en restaurang i absolut toppklass. Dessa anmärkningar verkar dock ha fått kundbasen att överge dem så de blev tvungna att stänga dörrarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback