Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-05, 16:43
  #1
Medlem
vemomintedus avatar
nyinflyttad på hisingen så längtar man verkligen efter god pizza. Har provat pizzeria promodoro på bjurslätts torg och även pizzeria sera. Promodoro funkar men tycker inte alls att de håller speciellt hög klass. de kunde verkligen varit bättre. och sera har nog de mest ovärda pizzorna jag någonsin smakat.

Är kebabälskare så äter för det mesta kebabpizza så det är ju plus i kanten om det finns något ställe med sjukt god kebabpizza och där de verkligen ser till att vara noggranna. sera var ju verkligen inte noga. man fick mer fett/senor än kött. INTE OK!

Någon som har några tips?
Citera
2009-07-05, 16:48
  #2
Medlem
90210s avatar
Utby pizzeria...
Citera
2009-07-05, 16:49
  #3
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90210
Utby pizzeria...

jo fast lite långt att åka. då kan man lika gärna åka till ibbes
Citera
2009-07-05, 18:31
  #4
Medlem
90210s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
jo fast lite långt att åka. då kan man lika gärna åka till ibbes
Du skrev gbg...
Citera
2009-07-05, 20:31
  #5
Medlem
LikeAGloves avatar
Pizza och en stor stark på Raffes pizzeria i Tuve är grejer
Citera
2009-07-05, 20:32
  #6
Medlem
Nemos på lindholmen, bäst i stan.
Citera
2009-07-05, 20:33
  #7
Medlem
gurgalofs avatar
Flintston på Backaplan är goda... Deras kött + sås är mmmmm.
Käkar oftast kebabtallrik där.

Navona på Danagatan har gott kött...
Stället är inte det finaste, men gott.
Citera
2009-07-05, 21:30
  #8
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Du kan testa pizzeria valentino som ligger nära Pomodoro, och Harrys gatukök som ligger nära toleredskyrkan ungefär.
Jag har fått reklam om två ställen som kör ut till området också, Pappas pizzeria och Toredals pizzeria. Kan vara värt att testa.
Citera
2009-07-05, 22:49
  #9
Medlem
JimGooses avatar
Vad har de olika ställena för kebabkött?
Citera
2009-07-06, 09:21
  #10
Medlem
balzams avatar
Jag åt en kebabpizza på Hawaii som ligger vid Eriksberg (har jag för mig) senast och den fan god. Man kan välja om kebabköttet ska gräddas i ugn eller läggas på efteråt. God kebabsås dessutom!
Citera
2009-07-06, 09:45
  #11
Medlem
mongrels avatar
Saxat från wikipedia:
Citat:
Med en yta av 199 kvadratkilometer står Hisingen för cirka hälften av Göteborgs yta och har cirka en fjärdedel av stadens invånare.
Hisingen är stort. Det tar betydligt längre tid för mig som Hisingsbo att ta mig till Biskopsgården eller Torslanda än till centralstationen. Det kanske kan vara värt att vara mer specifik i sin frågeställning, om man inte vill åka spårvagn eller buss i 20-30 minuter för att få i sig en pizza.
Citera
2009-07-06, 15:12
  #12
Medlem
Big Bosss avatar
På hispingen är ju Flinstone typ centralt och bra. God kebab har de med men de är rätt så dyra. Godast i Göteborg tycker jag Dante's på värmlandsgatan/andra långgatan är. Deras kebabrulle är gudomlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback