Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-09, 16:20
  #13
Medlem
dinoswords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrun
Någon gång på -90 talet under hans soloturne kom det bara 2 st till hans spelning,istället för att ställa in tog han med dom på bio.
FINASTE JAG NÅGONSIN HÖRT!!!
Citera
2009-07-09, 16:21
  #14
Medlem
jrmint2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosword
FINASTE JAG NÅGONSIN HÖRT!!!
Jag tror att han är en av få artister som vet värdet på sina fans.
Citera
2009-07-09, 16:50
  #15
Medlem
bullruns avatar
I hans spoken word från Jerusalem tar han upp sin syn hur man kan stoppa kriget i Israel.Om man släpper hälften av Ramones skivor hos den israeliska fronten och den andra hälften hos PLO kommer dom sluta kriga och lyssna på Ramones tillsammans istället.
Det blir lite krystade skratt av publiken,dom tar ju det där ganska allvarligt.
Citera
2009-07-09, 17:45
  #16
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrun
Någon gång på -90 talet under hans soloturne kom det bara 2 st till hans spelning,istället för att ställa in tog han med dom på bio.

Har hört en liknande sak om Tom Waits i Edinburg, Tidigt 80-tal; det dök upp 7-8 personer på spelningen. TW tyckte att spelningen blev lite väl intim så han tog med allesammans till en bar istället.

OnT: att fans har fått stryk på Black flag spelningar betvivlar jag inte, jag såg bandet i Göteborg för en massa år sedan och så mycket aggressioner som släpps lös på samma plats har jag sällan sett. Dock var det mest publiken som pucklade på varandra. När det gäller bandet imponerade den tanige basisten (kille), iför stillettklackade pumps mest. Stilpoäng.

Konserten tyckte jag var helt värdelös och intrycket av Rollins var att han var en idiot. Tills jag läste en intervju med bandet i en tidning nån vecka senare; jag hade otroligt svårt att förstå hur kretinerna som som vevat på Ny scen faktiskt kunde uttrycka så vettiga tankar.
Citera
2009-07-09, 18:37
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Har hört en liknande sak om Tom Waits i Edinburg, Tidigt 80-tal; det dök upp 7-8 personer på spelningen. TW tyckte att spelningen blev lite väl intim så han tog med allesammans till en bar istället.

OnT: att fans har fått stryk på Black flag spelningar betvivlar jag inte, jag såg bandet i Göteborg för en massa år sedan och så mycket aggressioner som släpps lös på samma plats har jag sällan sett. Dock var det mest publiken som pucklade på varandra. När det gäller bandet imponerade den tanige basisten (kille), iför stillettklackade pumps mest. Stilpoäng.

Konserten tyckte jag var helt värdelös och intrycket av Rollins var att han var en idiot. Tills jag läste en intervju med bandet i en tidning nån vecka senare; jag hade otroligt svårt att förstå hur kretinerna som som vevat på Ny scen faktiskt kunde uttrycka så vettiga tankar.
Den tanige basisten var en tjej.
Citera
2009-07-09, 18:45
  #18
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Den tanige basisten var en tjej.

Haha, var det? nåja det var svårt att avgöra...
Citera
2009-07-09, 19:19
  #19
Medlem
xallos avatar
Rollins har för mig alltid framstått som pretentiös men sympatisk, det är få som lyckas med det, all heder åt honom.
Citera
2009-07-10, 07:13
  #20
Medlem
greenfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrun
Någon gång på -90 talet under hans soloturne kom det bara 2 st till hans spelning,istället för att ställa in tog han med dom på bio.

tror att det kan ha varit tidigare , han var på turné i Sverige någon gång mellan 86-90 och spelade bland annat i Växjö
Citera
2017-02-13, 13:45
  #21
Medlem
PiusXIIIs avatar
Han tycks hur som helst ha blivit förmögen på sitt smått hispiga gafflande. Jag googlade hans net worth, och det uppges till 13 miljoner dollar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback