Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2003-11-29, 10:16
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0n-Gamer
vad fan är KBT?
kungliga beroende torskar?

Haha..kognitiv beteende terapi betyder det...fast det kunde lika gärna heta kungliga beroende torskar..för det suger
2003-11-29, 10:26
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
nu talade jag ju inte om just DIG. det finns alltid undantag i allt. dock tror jag inte att det som känns bäst alltid är bäst. men jag har min åsikt och du din. "vi som lider av dessa symptom" inkluderar som sagt även mig och därför tycker jag att jag har all rätt i världen att uttala mig i frågan. sen så använder du ju dig lika mycket av "mötandet" som av medicinen för att råda bot mot förväntansångest osv, så att påstå att mötandet (som kognitiv terapi till stor del innebär) är verkninglöst är ju också skitsnack. men jag orkar inte gå i nån diskussion. folk får göra som dom vill.

Visst har du också all rätt i världen att uttala dig kanakastre! Men jag tycker du har fel i det mesta du säger så därför reagerar jag.

Du säger att du inte tror att det som känns bäst är alltid bäst, det tror inte jag heller. Men man orkar inte må piss dag in o dag ut, det tär fruktansvärt på en. Så jag tar hellre benzo o mår bra.
2003-11-29, 10:27
  #27
Medlem
[quote=vmax]
Citat:
Ursprungligen postat av Xanora
QUOTE]
håller med till 104%...det är jävligt individuellt hur man tar till sej (KBT) ..
Jag har själv erfarenhet av det.

Hur tycker du KBTn funkade för dig?..du förstår nog redan vad jag tycker om den
2003-11-29, 13:38
  #28
Banned
tim_hedlunds avatar
Det värsta med KBT är att den överlag inte genomförs av kvalificerade människokännare (dvs legitimerade psykologer) utan vem som helst kan gå en spetskompetensutbildning i KBT - t ex en sjuksköterska. Personligen har jag ingen som helst lust att sitta och öppna upp mig för en socialassistent eller sjuksyrra med psykologambitioner
2003-11-29, 15:17
  #29
Medlem
Du har helt rätt

många borde inte ens jobba inom psykvården. Har erfarenhet av bådeock...vissa gånger har man gått därifrån gråtande för de varit helt bänga i bollen, och så ska det ju inte vara på ett ställe där man ska få stöd och vård.
2003-11-29, 16:14
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanora
Visst har du också all rätt i världen att uttala dig kanakastre! Men jag tycker du har fel i det mesta du säger så därför reagerar jag.

Du säger att du inte tror att det som känns bäst är alltid bäst, det tror inte jag heller. Men man orkar inte må piss dag in o dag ut, det tär fruktansvärt på en. Så jag tar hellre benzo o mår bra.

ja visst. men det känns som att du anser att jag har fel bara för att det inte stämmer in på just dig. jag försökte vara lite mer generell.

men här nämns ju ett av problemen, okvalificerad personal. kanske det mer handlar mer om att du inte har fått rätt hjälp än att terapi inte funkar öht? det är viktigt att hålla isär. när du möter dina rädslor (med eller utan benzo) så agerar du ju helt i linje med vad KBT handlar om. det funkar, om man gör det på rätt sätt. och det är självklart individuellt.
2005-01-05, 13:34
  #31
Avstängd
Var på vårdcentralen igår och fick 100 st Stesolid 10 mg utskrivna igår. Sa till Läkaren att jag led av Depression med inslag av panikångest. Gick hur lätt som helst....
2005-01-05, 14:36
  #32
Medlem
Ganska lätt..

Citat:
Ursprungligen postat av eddif
Var på vårdcentralen igår och fick 100 st Stesolid 10 mg utskrivna igår. Sa till Läkaren att jag led av Depression med inslag av panikångest. Gick hur lätt som helst....

Det gick lättare än jag trodde att få ut Benzo.

Fick tid på öppenvårdsmottagningen, för att jag som doktorn
sa att jag lider av "socialfobi".

Fick 50st Stesolid 5mg exp intervall
varannan månad och dom é ju goa.

Efter en tag sa jag att jag inte kunde sommna, 30 Stilnoct,
(men dr. glömmde att skriva exp intervall så 12 uttag tog ja snabbt ut )

I våras byte läkaren ut mina stessarna mot Xanor 1mg. Tyckte det var fel beslut först men Xanoren är bra, riktigt fin hjälp.

Nu så har jag haft kontakt med Öppenvården i knappt två år.
Spelar alltid lite sjukare än va ja ä.
Skadar inte med att ha ett gäng askar av varierat sort på lager.
2005-01-05, 17:15
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanora
måste tillägga att benzo HJÄLPER mot panikångest..och förväntansångesten man har över att attackerna ska komma. Det är absolut den bästa medicinen mot ångest. Tro mig för jag vet vad jag pratar om, jag har lidit av PÅ, agorafobi, generell ångest sedan jag var 13 år...och nu är jag..hmm 32! Visst man kanske lägger locket på, men det är bättre att kunna leva ett "normalt" liv som att gå och handla och kanske även göra en skitsak som att gå ner att hämta posten. Man måste ju för farao få ha någon livskvalitet! Jag tycker att folk som är emot benzo ska tänka lite längre!

precis
2017-11-18, 15:15
  #34
Moderator
Morfar-52s avatar
Gammal felplacerad tråd, låst./mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback