Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-07, 11:44
  #1
Medlem
ErikJs avatar
Den tanken har slagit mig flera ggr och i synnerhet den senaste tiden..

När en invandrarkille (typ turk, jugoslav eller annan person från södra europa) får ett telefonnummer av en tjej så ger personen aldrig aldrig upp. Vad är grejen liksom? Jag vet flera tjejkompisar som efter två år fortfarande får sms från killen dom "råkade" ge ut numret till (tex för att han skulle sluta tjata) och vill träffas.

Det finns inte en chans i helvetet att Kalle Svensson jagar en tjej i två års tid och vill träffas. Men varför ger aldrig Memmet eller Mohammed upp? Jag har tjejkompisar som hunnit avverka 3 pojkvänner de senaste två åren och som under alla tre förhållandena sagt att dom inte vill ses, att dom har pojkvän osv men ändå dyker han upp igen. Och hur lyckas dom hela tiden behålla numret? Man tappar ju mobiler och nummer någon per år pga att den går sönder eller blir snodd etc..Skriver dom kanske upp alla nummer till tjejerna på en lista utifall mobilen skulle försvinna?

Vad är det personen inte förstår? Jag kanske kommer från fel stad och uppväxt men ingen av mina vänner skulle lägga ned mer tid än någon månad på en tjej, speciellt inte om hon själv inte visar något intresse tillbaka.

Vissa invandrare är så ihärdiga att man faktiskt blir imponerad över hur dom orkar. Jag har fått många goda skratt genom åren tack vare helt fantastiskt sjuka och desperata sms som mina tjejkompisar fått.. Någon som har egna erfarenheter eller som kan bringa klarhet i detta "fenomen"?
Citera
2009-07-07, 11:52
  #2
Medlem
jimimarus avatar
haha känner jag igen. Hade en tjejkompis som va i turkiet och träffade en turk där. Dock inget ragg eller nåt sånt med gav hennes msn/email. Han höll på i typ 2 år fast hon var less och svarade typ aldrig
Citera
2009-07-07, 11:55
  #3
Medlem
Caratacuss avatar
Han bryr sig inte om vad tjejens kompisar tycker om honom utan försöker verkligen få som han vill. Ganska coolt egentligen, om än lite 'speciellt'.. Skulle själv aldrig orka fortsätta hänga efter en tjej som tydligt inte vill något, det är ju slöseri på tid när det finns så mycket annat bra
Citera
2009-07-07, 11:59
  #4
Avstängd
Tremendences avatar
Jag är invandrare och kan nog med all säkerhet sålla mig till den här gruppen av invandrare som "vägrar ge upp".

Här kommer lite nyheter; vi ser det inte så. Vi ser det som att bruden har gett oss hennes nummer, således har vi all rätt i världen att ringa henne när vi vill, och det gör vi, för när hon gav oss sitt nummer så förutsatte vi att hon ville idka älskog.
Citera
2009-07-07, 12:04
  #5
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendence
Jag är invandrare och kan nog med all säkerhet sålla mig till den här gruppen av invandrare som "vägrar ge upp".

Här kommer lite nyheter; vi ser det inte så. Vi ser det som att bruden har gett oss hennes nummer, således har vi all rätt i världen att ringa henne när vi vill, och det gör vi, för när hon gav oss sitt nummer så förutsatte vi att hon ville idka älskog.

Isf måste jag vara helt omåttligt populär bland tjejerna.. Jag har alltså sumpat en himla massa tjejer genom åren pga att jag inte legat på ännu hårdare under en längre tid?

Men de jag inte förstår är att du skriver att "när du fick hennes nummer förutsatte du att hon ville idka älskog med dig". När du insett att det var just då hon ville det (men troligen ville hon inte de ens då), hur kan då då tro samma sak två år senare? Kommer aldrig verkligheten ikapp dig?

Var du likadan på fotbollsplanen, ditt lag låg under med 5-0 och det återstod 5 minuter av matchen och du trodde på seger?

Har du vänner som tänker och resonerar likadant som dig?
Citera
2009-07-07, 12:04
  #6
Medlem
jimimarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendence
Jag är invandrare och kan nog med all säkerhet sålla mig till den här gruppen av invandrare som "vägrar ge upp".

Här kommer lite nyheter; vi ser det inte så. Vi ser det som att bruden har gett oss hennes nummer, således har vi all rätt i världen att ringa henne när vi vill, och det gör vi, för när hon gav oss sitt nummer så förutsatte vi att hon ville idka älskog.


Så att ge ens nummer är likamed att dom vill ha sex med dig? Det ger ingen hint när dom inte vill veta av dig? ett nej är ett nej.
Citera
2009-07-07, 12:11
  #7
Medlem
soptippsbosses avatar
Nummer hit och nummer dit det spelar ju ingen roll. Får de ett nej så våldtar de istället, gärna med hjälp av kusinerna.
Citera
2009-07-07, 12:20
  #8
Medlem
c014s avatar
För att de är tröga och inte lyssnar.
De kan inte heller förstå resonemang och argument. Något är det, och det är inte fördomar. Jag stöter på så mycket invandrare (de som du nämnde) dagligen.

Och jag har insett att jag verkligen inte tycker om dessa folkgrupper, jag träffar några då och då som är vettiga, men de är verkligen undantag. Så de som kallar folk rasister/nazister och att man inte kan dra alla över en kam.
Kom tillbaka när du träffat lika många som jag gjort och insett att alla fördomar är sanningar.

Och för att vara lite ontopic, en svensk kille som gjorde såhär skulle ses som värsta psykopaten och stalkern. Konstigt att de flesta särdrag hos invandrare är åt det negativa hållet.
Citera
2009-07-07, 12:23
  #9
Medlem
Jag tror att Tremendence är en liten spjuver
Citera
2009-07-07, 12:35
  #10
Medlem
Intensivs avatar
Det är inte så konstigt att de inte ger upp.
Har sett tjejer sitta och fnissa och stolt visat upp de efterhängsnas sms för sina kompisar.
Sen skriver dom ett sockersött men undvikande svar bara för att inte missa ett enda bekräftelse-sms.
Vill man inte ha kontakt så SÄJER man det.
Hjälper inte det så blockar man eller byter telerfonnummer.
Att man säjer att man har pojkvän avskräcker inte killen. Han har ju sett vad svenska flicka gör på semestern. Trots att hon har pojkvän.
Att vara ihärdig kan i bästa fall resultera i ett uppehållstillstånd i Sverige!
Nån feta Lisa kommer för eller senare att falla för den intensiva uppvaktningen.
Citera
2009-07-07, 12:38
  #11
Medlem
antikvetarens avatar
Samma fenomen finns på dejtingsajter... hur ofta får man inte meddelanden och flirtar från samma jävla invandrare. Inte för att jag har något emot det, men det är fruktansvärt irriterande!
Citera
2009-07-07, 12:50
  #12
Medlem
Slurpass avatar
Ger du dom lillfingret, tar dom plånboken, klockan och allt annat av värde..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback