Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-07, 09:00
  #1
Medlem
Hej

Måste bara fråga er om era erfarenheter.

Min tjej är enligt mig sjukt bortskämd, det är t.ex jag som får städa lägenheten 9 av 10 ggr.

Det är nästan alltid jag som får laga mat, och komma på vad som ska lagas, och det är väl kanske inte så jättestort problem egentligen. Men det skulle kunna vara skönt att veta när man kommer hem kl 19:40 efter en dags arbete att veta att hon tagit tag i matlagningen när hon slutat kl 14, eller rentav varit ledig istället för att enbart ligga på soffan och glo på tv.

Nu för tiden brukar jag inte ens få en kommentar som "tack för maten" eller rent spontant att det var gott.

Detsamma gäller räkningar, det har blivit så att jag har ansvaret och lägger in alla räkningar och betalar av dem, så det blir gjort, för hon "glömmer bort" det annars. Och jag vill knappast få massa anmärkningar.
Och det är nästan samma sak varje månad, när jag räknat ut vad hennes del blir att betala så får man ju påminna henne några gånger att hon ska föra över pengarna.

Samma när hon ätit så plockar hon inte undan efter sig, lämnar alltid berg med disk, av 50 gånger det diskats så har jag fan diskat 45 ggr. Ingen som helst balans i våra sysslor i hemmet om man säger så.

Det här är några saker som jag kommer på såhär konkret.

Är det fler som har tjej som är såhär? är det vanligt att kvinnor är bortskämda och helt passiva?

Fan jag känner mig som hennes jävla farsa som hela tiden får tjata på vad som ska göras och att hon får ta upp efter sig, och då får jag dåligt samvete för att jag tjatar på henne och känner mig orättvis.
Citera
2009-07-07, 09:05
  #2
Medlem
Megons avatar
Ett experiment.

När du jobbar sent, käka ute innan du går hem. Sen låtsas du som ingenting när du kommer hem och utvärderar hennes reaktion på att du bara slänger dig på soffan och ligger kvar där tills det är sovdags.
Citera
2009-07-07, 09:09
  #3
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megon
Ett experiment.

När du jobbar sent, käka ute innan du går hem. Sen låtsas du som ingenting när du kommer hem och utvärderar hennes reaktion på att du bara slänger dig på soffan och ligger kvar där tills det är sovdags.
Bra tänkt!

TS; gör som ovanstående skriver!

Min tjej har också svårt för att plocka av sina prylar från bordet, och när hon väl gör det så hamnar de på diskbänken istället för i diskmaskinen.

Å andra sidan så städar hon mycket mer än mig så då gör det inte så mkt.

Men förstår att det är jävligt störande att behöva vara dadda åt sin flickvän.
Citera
2009-07-07, 09:09
  #4
Medlem
storm72s avatar
De har inte med att hon är kvinna utan hur hon är som person.
Citera
2009-07-07, 09:10
  #5
Medlem
vad får dig att ens stanna kvar?
Citera
2009-07-07, 09:13
  #6
Medlem
Julskinkans avatar
fan sätt er ner och prata om det klart man ska dela på räkningarna och klart att hon ska städa hälften osv.. är ju bara att kasta ut hon annars ju!
Citera
2009-07-07, 09:15
  #7
Medlem
Gibbledygooks avatar
Har du sagt det till henne då?
Citera
2009-07-07, 09:15
  #8
Medlem
Finns mycket oattraktiva egenskaper men det har tar nog ändå priset. Att behöva agera tjatig pappa till en flickvän som beter sig som en lat tonåring skulle få mig att dra ganska omgående.

Vad säger hon när du påtalar hur lat hon är?
Citera
2009-07-07, 09:15
  #9
Medlem
Dafens avatar
Skaffa en liten svarta tavla i köket där ni skriver upp vem som skall göra vad under veckan.

Han - laga mat måndag onsdag, fredag söndag, diska tisdag, torsdag och lördag
Hon - tvärt om.

Han - dammsuga varannan fredag och hon dammtorka, byta varje vecka...


Ja eller nåt liknande.
Citera
2009-07-07, 09:18
  #10
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafen
Skaffa en liten svarta tavla i köket där ni skriver upp vem som skall göra vad under veckan.

Han - laga mat måndag onsdag, fredag söndag, diska tisdag, torsdag och lördag
Hon - tvärt om.

Han - dammsuga varannan fredag och hon dammtorka, byta varje vecka...


Ja eller nåt liknande.
Hon skulle nog skita i det tror jag. Öööh... orkade inte dammsuga, gör det imorgon istället.... etc.
Citera
2009-07-07, 09:21
  #11
Medlem
Min brors ex var sådär. Helt obegripligt. Hon kunde sluta tidigare eller vara ledig och ligga hemma i soffan och klaga på att hon var hungrig men ändå vänta på att han kom hem från jobbet och gjorde mat.

Din tjej kommer förmodligen inte självmant komma på att hon ska göra saker i hemmet. Prata och göra upp schema var bra idéer.

Att curla snorungar gör inga rediga människor, kom ihåg det när ni skaffar barn sedan.
__________________
Senast redigerad av MissUnderstand 2009-07-07 kl. 09:32.
Citera
2009-07-07, 09:23
  #12
Medlem
blackblacks avatar
Att du ens fortsätter serva mig är förvånande. Hon vet ju att maten ställer sig på bordet, att den smutsiga disken blir ren och att räkningarna betalas. Du har ju satt nivån och den anpassar hon sig efter. Räkningarna kanske är bra om du sköter eftersom hon skiter i det men det andra kan banne mig hon hjälpa till med. Vet ej er ålder men tänk om ni skulle få barn ihop....då krävs det team work och det verkar inte vara en av hennes starkaste egenskaper.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback