Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-06, 23:35
  #1
Medlem
bananbolls avatar
God kväll Flashbacks nattugglor!

Så jag ringde upp en tjej som jag har träffat ett par gånger genom jobbet under det senaste halvåret, båda gångerna har vi bara hälsat på varandra och utbytt en eller två meningar. Innan detta hade vi aldrig träffats men vi har en gemensam bekant (Det var genom denna bekanta som jag fick hennes nummer).

Hur som helst, när jag ringde upp henne i tisdags efter jobbet så var det lite nervositet i samtalet från bådas håll men jag tyckte att det flöt på rätt bra ändå.
Under samtalets gång så kommer vi fram till att vi bara hade en gemensam ledig dag innan hon börjar skolan igen på en annan ort långt bort ifrån den ort jag och även hennes familj bor på. Hon är här över loven och storhelgerna och besöker dom.
Jag frågar om hon ville träffas denna gemensamma lediga dagen för att hitta på något och som svar från jag ett vagt "Vi får se".
Okej säger jag och ber henne att höra av sig när hon vet antingen eller.

En dryg vecka har gått och jag inte hört av något från henne så jag tänkte att detta var kört. Jag skickade ett sms där jag önskade henne en trevlig sommar och även nämnde att det var tråkigt att hon inte hade hört av sig.

Som svar fick jag "Att jag aldrig hörde av mig när?".

Var det inte så att hon blev tillfälligt döv och chansade på svaren när vi försökte hitta ett tillfälle att träffas så finner jag det högst osannolikt att hon har kunnat missa min fråga om att vilja träffas idag.

Det mest sannolika är att hon aldrig var intresserad av att träffa mig, är det då för mycket begärt att få det beskedet direkt i telefonen när jag frågar?
Alternativ höra av sig under veckan och tacka nej.

Istället så väljer människan att inte höra av sig alls, är detta ett vanligt fenomen att mottagande ändan av en förfrågan aldrig hör av sig med ett svar?

För att slippa en del vanliga frågor så säger jag så här: Jag ser normal ut, 92Kg på 190cm, jag 25 hon 20, hon vill nog inte ha den i tvåan och jag vill inte ge den till henne i tvåan.

Tacksam för svar!
Citera
2009-07-06, 23:39
  #2
Medlem
Gibbledygooks avatar
ja det är väl så det funkar nuförtiden..folk vågar inte säga att dom är intresserade..dom spelar antingen blåsta eller så skyller dom på nåt.
Citera
2009-07-06, 23:42
  #3
Medlem
potentials avatar
Av egen erfarenhet så är "Vi får se" ett annat uttryck för nej. Detta funkar för båda könen, när jag tänker efter så har jag aldrig varit med om ett "Vi får se" som blivit ett ja Oftast efter att folk säger "Vi får se" (i alla fall i mina umgängeskretsar) så hör de inte av sig, och man väntar på svar i onödan. Hatar detta och är mer som du, ja eller nej räcker. Har kompisar som säger kanske till något fram till sista minuten, det kvittar vad man vill göra, och sen ändrar de sig i sista sekund och hittar något bättre. Löjligt!
Citera
2009-07-06, 23:46
  #4
Medlem
bananbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
ja det är väl så det funkar nuförtiden..folk vågar inte säga att dom är intresserade..dom spelar antingen blåsta eller så skyller dom på nåt.

Hon kan tycka jag är lika intressant som att se på när färg torkar, men ett konkret svar tycker jag inte är för mycket begärt.
Citera
2009-07-06, 23:48
  #5
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananboll
Hon kan tycka jag är lika intressant som att se på när färg torkar, men ett konkret svar tycker jag inte är för mycket begärt.

Det är dom för fega för..jag blir extremt uppretad om någon är på det viset..Då utgår jag ifrån att dom vill tills dom säger ifrån eller så skiter jag i dom helt..Dom vill bara göra sig viktiga
Citera
2009-07-06, 23:49
  #6
Medlem
bananbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potential
Av egen erfarenhet så är "Vi får se" ett annat uttryck för nej. Detta funkar för båda könen, när jag tänker efter så har jag aldrig varit med om ett "Vi får se" som blivit ett ja Oftast efter att folk säger "Vi får se" (i alla fall i mina umgängeskretsar) så hör de inte av sig, och man väntar på svar i onödan. Hatar detta och är mer som du, ja eller nej räcker. Har kompisar som säger kanske till något fram till sista minuten, det kvittar vad man vill göra, och sen ändrar de sig i sista sekund och hittar något bättre. Löjligt!

Jag kan hålla med om att det var lite naivt från min sida att tro att "vi får se" skulle bli ett ja

Men denna tjejen är väldigt söt i mina ögon och vad jag har hört från våran gemensamt bekanta så är hon väldigt trevlig och jag vart intresserad av att få lära känna henne bättre.
Citera
2009-07-07, 00:02
  #7
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Folk har svårt att säga nej, då är det enklare med ett kanske.
Citera
2009-07-07, 00:16
  #8
Medlem
bananbolls avatar
Jag har verkligen svårt att godta att det kan vara så svårt att säga nej.

Jag funderar på att skicka ett sms till tjejen och fråga denna frågan om vad som gällde just i detta fallet. Var det rädsla för att säga nej, brydde hon sig helt enkelt inte tillräckligt för att svara eller vad hon nu kan ha för anledning.

Känner att det kommer hålla mig vaken några nätter framöver om jag inte får reda på hur hon tänkte
Citera
2009-07-07, 00:22
  #9
Medlem
Zunessons avatar
Om du är helt säker på att ni inte kommer träffas så kan du fråga ja... Du har inget att förlora liksom

Men annars så kommer du skrämma iväg henne
Citera
2009-07-07, 00:25
  #10
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananboll
Jag har verkligen svårt att godta att det kan vara så svårt att säga nej.

Jag funderar på att skicka ett sms till tjejen och fråga denna frågan om vad som gällde just i detta fallet. Var det rädsla för att säga nej, brydde hon sig helt enkelt inte tillräckligt för att svara eller vad hon nu kan ha för anledning.

Känner att det kommer hålla mig vaken några nätter framöver om jag inte får reda på hur hon tänkte

hahaha,,den niten har jag gått på en gång..kommer inget vettigt ur sånt ändå..radera numret istället och starta en tråd här på fb om att du inte kan glömma henne *ironisk*
Citera
2009-07-07, 01:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananboll
Jag kan hålla med om att det var lite naivt från min sida att tro att "vi får se" skulle bli ett ja

Men denna tjejen är väldigt söt i mina ögon och vad jag har hört från våran gemensamt bekanta så är hon väldigt trevlig och jag vart intresserad av att få lära känna henne bättre.

Det är ju bara att konstatera att hur söt hon än är kommer ni aldrig att fungera ihop ändå:

Du: Vad tror du om att vi går ut och äter idag? Jag vet en trevlig restaurang!
Hon: Vi får se.

Du: Nu har vi bott i den här slitna gamla lägenheten i tre år, jag har nytt gött jobb och tjänar bra med pengar. Skall vi börja titta på nya lägenheter? Hur vill du bo?
Hon: Kanske. Jag vet inte.

Du: [Engagerad och glad och har rolig grej på gång!]
Hon: [Apatisk.]

Du: Vill ha ett roligt sexliv.
Hon: Vill vara en madrass som helst inte används.
Citera
2009-07-07, 02:11
  #12
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananboll
Jag funderar på att skicka ett sms till tjejen och fråga denna frågan om vad som gällde just i detta fallet. Var det rädsla för att säga nej, brydde hon sig helt enkelt inte tillräckligt för att svara eller vad hon nu kan ha för anledning.
Nej, nej, NEJ! Gör du det kommer ditt namn nämnas under rubriken "Losers, psykfall och stalkers" nästa gång hon träffar sina tjejpolare. Det ryktet vill du vara utan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback