Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-05, 23:23
  #1
Medlem
Imirons avatar
Ja, jag har haft problem med tandont den senaste tiden. Inte karies, något annat skit, ingen tycks veta. Det som nu visat sig vara tanden som spökar har blivit allt lösare och lösare. Ska till tandläkaren imorrn och risken är att jag måste dra ut den. Har ingen aning om varför den är lös, men lös är den.

Jag har egentligen inte så mycket problem med det men saken är den att jag ska till hultsfredfestivalen på tisdag. Jag hoppas att träffa många nya människor och får gärna ragg där, bestående eller ej. Nu är jag dock väldigt orolig för hur en bortdragen framtand kommer påverka mitt möte med nya människor.

Dels kommer det ju påverka min egen självkänsla men sedan är det ju också så att det faktiskt påverkar ens utseende.

Jag är en i övrigt rätt snygg, ung kille med fräscha tänder.

Så vad tror ni flickor, är det big no no om någon saknar en framtand? Eller ja, hur illa är det?

Kan påpeka att jag inte har det bästa självförtroendet heller för den delen.
Citera
2009-07-05, 23:33
  #2
Medlem
foppits avatar
Ta det lugnt. Om man inte har ärr, rynkor och ett par utslagna tänder har man fan inte levt. Det e väl bara att säga att du ska sätta in en ny så småningom. Sätt in en guld, det e hur coolt som helst. När jag var yngre skejtade vi jävligt mycket och det var alltid någon som var en tand kort. Och vi hade inga problem att få pussas. Bara komma på en kul historia om hur det hände så har du ju världens öppningsreplik. Värsta du kan göra e att mörka. Oroa dig inte, det finns mucket värre grejer än utslagna tänder. Lycka till!
Citera
2009-07-05, 23:41
  #3
Medlem
Smutzs avatar
Själv är jag varken en flicka eller dentalt handikappat ( ), dock är jag en inbiten festivalknullare och jag är ganska säker på att även du har goda chanser att hitta en trevlig tös. Saken är den att på festivaler är folk inte lika besatta av vad som "passar sig", what happens in Hultan stays in Hultan. Ha inte för höga krav själv bara.
Var trevlig, rolig och framförallt packad så kan det nog gå vägen.

Med en iögonfallande glugg tror jag dessutom att många kommer vilja prata med dig eftersom det sticker ut lite, då kan du dra någon rövarhistoria om hur du slogs med bandidos.
Citera
2009-07-06, 00:05
  #4
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Själv är jag varken en flicka eller dentalt handikappat ( ), dock är jag en inbiten festivalknullare och jag är ganska säker på att även du har goda chanser att hitta en trevlig tös. Saken är den att på festivaler är folk inte lika besatta av vad som "passar sig", what happens in Hultan stays in Hultan. Ha inte för höga krav själv bara.
Var trevlig, rolig och framförallt packad så kan det nog gå vägen.

Med en iögonfallande glugg tror jag dessutom att många kommer vilja prata med dig eftersom det sticker ut lite, då kan du dra någon rövarhistoria om hur du slogs med bandidos.
Den tanken har redan slagit mig... Jaja, som alltid letar efter en öppningsreplik, nu har jag fått en.
Citera
2009-07-06, 00:08
  #5
Medlem
Mr-andersons avatar
Skäms du för det , och försöker dölja det så syns det bara ännu mer. Kör på som vanlig och låtsas som ingenting så kommer ingen tänka på det ens.
Citera
2009-07-06, 00:10
  #6
Avstängd
frivols avatar
Särskilt fräscha tänder kan du ju inte ha om du har tandlossning i så unga år?

Jag skulle tippa på att ditt marknadsvärde sänks ganska brutalt bland utseendebrydda tjejer. Andra kanske tycker att det är lite charmigt och lockande med en pirat i fyllan. Har du riktigt tur kanske tandläkaren hinner sätta ditt en provisorisk tand så länge, eller så kanske du kan ha kvar din egna tand till efteråt.
Citera
2009-07-06, 00:24
  #7
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Särskilt fräscha tänder kan du ju inte ha om du har tandlossning i så unga år?

Jag skulle tippa på att ditt marknadsvärde sänks ganska brutalt bland utseendebrydda tjejer. Andra kanske tycker att det är lite charmigt och lockande med en pirat i fyllan. Har du riktigt tur kanske tandläkaren hinner sätta ditt en provisorisk tand så länge, eller så kanske du kan ha kvar din egna tand till efteråt.
Dom är faktiskt fräscha. Tandläkaren kom med en halvdan förklaring om att ett slag jag fick för någon månad sedan kan ligga bakom. Jag är dock skeptisk eftersom slaget inte tog på tänderna utan på hakan.

Det är inte säkert att jag måste dra ut den ens. Men med tanke på hur lös den känns tror jag det. Får se om jag kan ha kvar den tills efter hultsfred iaf.
Citera
2009-07-06, 00:28
  #8
Avstängd
frivols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Dom är faktiskt fräscha. Tandläkaren kom med en halvdan förklaring om att ett slag jag fick för någon månad sedan kan ligga bakom. Jag är dock skeptisk eftersom slaget inte tog på tänderna utan på hakan.

Det är inte säkert att jag måste dra ut den ens. Men med tanke på hur lös den känns tror jag det. Får se om jag kan ha kvar den tills efter hultsfred iaf.

Jaja, beror ju helt på hur pass tilltyglad tanden är och vilken sorts skada det är. Om tanden är lite lös brukar den oftast kunna stabiliseras efter ett tag, och är den inte död tror jag knappast att dom drar ut den. Jag slog ut en halv tand för några år sen och fick en provisorisk tand på biten som var kvar, medan framtanden satt kvar och var lite lös och tillika död. Gjordes dock rotfyllning på den och sen blektes den för att ha samma färg...

Vad jag ville komma fram till är iaf att jag tvivlar på att dom gör något så drastiskt som att dra ut den. Om den inte är så pass lös att den kan trilla ur vill säga?
Citera
2009-07-06, 00:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Ja, jag har haft problem med tandont den senaste tiden. Inte karies, något annat skit, ingen tycks veta. Det som nu visat sig vara tanden som spökar har blivit allt lösare och lösare. Ska till tandläkaren imorrn och risken är att jag måste dra ut den. Har ingen aning om varför den är lös, men lös är den.

Jag har egentligen inte så mycket problem med det men saken är den att jag ska till hultsfredfestivalen på tisdag. Jag hoppas att träffa många nya människor och får gärna ragg där, bestående eller ej. Nu är jag dock väldigt orolig för hur en bortdragen framtand kommer påverka mitt möte med nya människor.

Dels kommer det ju påverka min egen självkänsla men sedan är det ju också så att det faktiskt påverkar ens utseende.

Jag är en i övrigt rätt snygg, ung kille med fräscha tänder.

Så vad tror ni flickor, är det big no no om någon saknar en framtand? Eller ja, hur illa är det?

Kan påpeka att jag inte har det bästa självförtroendet heller för den delen.



Säg att du hamna i bråk. Om dom frågar om du fick spö så säg nåt i stil med "då skulle du sätt den andra killen".
Citera
2009-07-06, 00:43
  #10
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Säg att du hamna i bråk. Om dom frågar om du fick spö så säg nåt i stil med "då skulle du sätt den andra killen".

Då frågar dom "Hur såg han ut?". Då säger du "Hans knogar blev alldeles blå".

Kan säga att att dom kanske började blöda lite om du vill vara lite wild and crazy.
__________________
Senast redigerad av soapmaster 2009-07-06 kl. 00:47.
Citera
2009-07-06, 00:48
  #11
Medlem
Skullheads avatar
Skaffa guldtand, eller silver om du har mindre deg
Citera
2009-07-06, 00:49
  #12
Medlem
Trillskes avatar
Vanligtvis skulle det förstöra helt vansinnigt mycket, men festival... Alltså, verkar inte spela någon större roll hur fan man ser ut då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback